..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
07.08.2008 (9:49)  
JJ: jo, neco takoveho jsem cekal .. natukneme .. a kdyz se ozve vlna nevole, tak napiseme clanek, ze to nepujde .. standardni novinarina
thx
07.08.2008 (9:45)  
Pánové, doporučuju přečíst článek v E15 (třeba na http://www.e15.cz/udalosti/masarykovo-nadrazi-se-jen-tak-bourat-nebude-41082/ ).
Registrierter Benutzer JK ml. 
07.08.2008 (9:25)  
A pak je tu oproti Brnu a ještě jeden rozdíl. Tam se nádraží jako pokud možno "velkokapacitní zastávka" tzn. kompletní vlak (včetně vlakové loko, strojvedoucího) přijede k hraně nastoupí se, vystoupí a jede se dál. Na hlaváku (beru stav před reko) vzhledem k nedostatku vhodných lokomotiv se návoz souprav děje pomocí záloh (éčka jež vzhledově přežila bitvu o stalingrad), zhusta se machinovalo (nevím jak to bude v budoucím GVD) s vozy (polední vsacan svého času, různé dopojování posilových vozů v pá ne), to se pak za pět minut pobytu vlaku stihnout fakt nedá... odpojit, odstoupit se zálohou, připjat vlakovou, brzda k tomu...dejte pokoj. A taky hned spotřebujete dvě koleje místo jedné, neboť éčko se jaksi musí pokud možno rychle vrátit na ONJ....Chápu že nádr budova na masně má historickou hodnotu, to bez debat...Ale v dnešní době to jako argument pro zachování provozu na tomto nádraží prostě nestačí.Výtopny depa na Masně padly železničnímu pokroku a to prostě schvaluju. Ale podobné nápady pražských radních, kteří tímto vlastně rozhodují za dojíždějící mimopražské(....) je potřeba zašlapat do země argumenty , ohledně kapacity jak nádraží tak návazné MHD, argumenty které jsme tu prezentovali (každého něco napadlo). Doufám že to někdo povolaný z PIDu nebo ČD rázně udělá, protože jinak potěš koště. Ještě že po 25letech života na pražské periferii žiju spokojeně na Moravě u Ostravy.
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
07.08.2008 (9:12)  
Toz ja jeste upresnim ucel meho vypoctu. Chtel jsem, abychom tu nevarili z vody. Tech 6pps (people per second) podchody imho zvladnou (svetla sirka podchodu celkem je odhadem 20m, takze narazove snad i 20pps ...). Horsi je to u zhlavi, jestli ma ze severu prijet kazde 2,5min vlak, mame nulovou rezervu a co potom?
Ad metro: 6 pps je 690 lidi za 1:55, coz je interval metra C v jednom smeru v ranni spicce. Asi by nebyl moc problem do kazde soupravy nacpat 345 lidi (8-9 lidi na 1 dvere) .. to se jeste vejde ..
Registrierter Benutzer mima 
07.08.2008 (8:26)  
Zde je krásně vidět že radní může být dneska kde kdo.
Myslím si že páni radní nepoužívají jako dopr. prostředek do práce vlak ale vozí si prdel autem a mají vyhrazené parkovací místo. Nějaký cestující a mana. pche. Hlavně když budou fajnový úplatky. Jsem pro aby se využily pozemky vedle ulice Na Florenci, tam je to fakt humus. Ale pevně doufám že na masaryčku se bude jezdit stále, už jen kvůli novému spojení a projektu rychlo dráhy. Jestli ne tak jsou to jasně úplatky a né malý. Nové spojení na masnu stálo pár milionů a projekt na rychlo dráhu taky. A hlavně z masaryčky jezdí víc lidí za prací než z hlaváku. Protože z hlaváku jdete min. 5 minut z vlaku k pokladnám, bezďáci a feťáci, všechno pochacaný smradlavý. Komouši ho dostavbou ještě s prominutím zkurvily tramvaje daleko, metrem každý nejezdí. Když postavíme na masně obchoďák nemámkde zaparkovat a je tu další problém. S tím přepřaháním to taky není tak hrozný, myslím že je to momentálně dobře vyřešené. A hlavně architektonicky a historicky je masna na tom nejlíp. Jestli se masna zbourá bude to pro fanoušky jako kdyby se zboural Pražský hrad nebo katedrála sv. Barbory v K.Hoře.
Masárno drž se, my tě jen tak nedáme.
Míra Urban
07.08.2008 (8:06)  
Totálně se to na hlavní nevejde museli by postavit nová nástupiště
Registrierter Benutzer Mites 
07.08.2008 (2:44)  
Hlavní nádraží má ještě jeno úzké hrdlo, které se ještě nezmínilo - jak dostat cestující z nástupišť pryč a nově příchozí zas na ta nástupiště. Pokud nedošlo při rekonstrukci k výraznějšímu navýšení propustnosti, tak to může být docela problém.

Na jedné straně se tu bájí o průjezdných vlacích, na druhé o půlených hranách. Obojí najednou nejde - vždy buď jedno, nebo druhé.

Nejsem si jistý, zda ze všech kolejí se dá odjet kamkoliv - pokud to nejde, máme další omezení a další zmenšení propustnosti.

Nejsem si také jist, zda se pro manipulaci vždy vystačí s jedinou průjezdnou kolejí, co nemá nástupní hrany - věřím, že v praxi se mohou používat i další koleje - opět odpadnou dvě hrany. Možnost překonfigurovat soupravu být musí - porucha nepočká až na Pardubice.

Také by se mělo počítat s tím, že čas od času nějaká kolej odpadne z důvodu její údržby - porucha nemusí být jen na soupravě, ale i na jiných místech.

Co se stane, když se na trati udělá někde "randezvous" a přijede naráz více souprav , než se obvykle stává? Na to je třeba kapacitní převis ... A že by se nikdy nevyskytla překážka na trati, to je nepravděpodobné ...

Máme tedy skvelou hypotetickou propustnost, ale ta reálná je o dost menší. Možná dostkrát.

Pořád je tu ale další věc - jaké jsou další plány s dopravou z Prahy a do ní. Opravdu ti, co rozhodují, chtějí podporovat vlaky? Má být zachováno dojíždění lidí do Prahy v té podobě, jak je tomu dnes?

Obávám se, že manažeři firem plánují jen v krátkém výhledu (jsou typicky hodnocení podle toho, jaké vykazují rychlé výsledky). To může být z dlouhodobého výhledu nevýhodné (ne vždy se hledáním lokálního optima dostaneme k tomu globálnímu). Pokud volení i jmenovaní zástupci reagují zejména na podněty lidí, kteří nemusí hlídat dlouhodobější zpětnou vazbu, pak nemůžeme čekat rozumná řešení. Mohou nastat, ale systém rozhodování není nastaven tak, aby taková řešení hledal a používal.
Registrierter Benutzer M 
07.08.2008 (0:17)  
Jiri Kares - to souhlasim! Ale nekteri argumentuji jinak a ze nadrazi nebude stihat nastupy/vystupy. Jak to bude s propustnosti a "umistenim lidi" netusim, ja reagpval jen na ty hrany
Registrierter Benutzer motáš  mail  
07.08.2008 (0:02)  
Prokristapána, co si to zas vymysleli. Masaryčka je nejkrásnější nádraží v Praze, sice potom co zbourali Těšnovský, ale je. Vím že nádraží se určitě bourat nebude, ale co je to za nádraží bez vlaků. Dost jsem se těšil na železniční muzeum i můj syn a teď jsme oba v šoku. LIDI TO PROSTĚ NEJDE JINAK, MUSÍME UDĚLAT PETICI ZA ZACHOVÁNÍ NÁDRAŽÍ. MÁME DEMOKRACII TAK TOHO SAKRA VYUŽIJME. DOUFÁM, ŽE SE TU NAJDE VĚTŠÍ FANDA MASARYKOVA NÁDRAŽÍ NEŽ JSEM JÁ A TU PETICI UDĚLÁ. PAK AŤ MI DÁ VĚDĚT A JÁ MU JÍ S RADOSTÍ PODEPÍŠU. Děkuju vám za přečtení
Registrierter Benutzer JK ml. 
06.08.2008 (23:36)  
M: Nevím (nechci spekulovat), kde se pro ranní návoz na berlin hbf skladují soupravy a kolik jich tam může přijet a odjet najednou, a jak rychle, ale myslím., že tento bahnhof je natom výrazně lépe s "propustností" (řekněme možný počet odbavených vlaků děleno počtem nástupních hran v nějakém špičkovém časovém úseku) než bude hlavák i po napojení NS....Problém není v době co vlak čeká u peronu. (pět minut na naplnění vlaku i velkého rychlíku na Moravu stačí, ráno na hlaváku nás zajímá ale spíše doba jeho vyprázdnění, ale ta je obdobná, spíš kratší (i když zase....kola do ranního rychlíku směr český ráj nebo šumava se za 5 minut prostě nenaloží).Problém je v úzkých místech ....ONJ je pro masivní ranní návoz souprav relativně daleko,po nic moc kolejích, malá propustnost vinohradských tunelů ....Proto bude bez zásadní reko na wilsonu ve špičkách vždy těsno, (i bez frakvence z masny), i když vlastně na pohled nebude nikdy úplně zaplněno, nebo bude zaplněno zdánlivě zbytečně postávajícími soupravami.... HLN prostě v současném stavu prostě v centru potřebuje pomocníka. Jinak se koleduje o maléry. A další věc co se tu správně zmiňuje je, že ČD lidi nějak přiveze, ale co s nimi na wilsonu dál......C je kapacitně na hraně už teď....
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko