..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 27      Zpráv na stránku:   
06.08.2008 (23:10)  
mosquitoe: a pojme vám těch 20 tisíc lidí za hodinu jedinná linka metra, co tam jezdí /a vzhledem k tomu, že je to v nejcentrovatějšim centru, jezdí ve špičce slušně vytížená/ a dokáže z toho nejmíň polovina na Muzeu společně s běžnou frekvencí přestoupit? Masaryčka nám to doposud distribuovala z poloviny na trasu B a tramvaje. Ono mít nádraží ve vzduchoprázdnu taky neni tak úplně ono.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
06.08.2008 (22:55)  
Jiri Kares: naprosto souhlasim, za tim ucelem jsem to sem daval, aby si kazdy udelal obrazek sam a nechtel jsem to zkreslovat. Muj nazor je takovy, ze hl.n. to v soucasnem technickem stavu nepobere a takove reko (zvlaste jizniho) zhlavi, aby to pobralo, to je imho vzdalena budoucnost ... masna 4ever, zbouranim stejne homeless etc. nezrusime, tak co ..
registrovaný uživatel JK ml. 
06.08.2008 (22:47)  
mosquitoe: Jedna věc je počet možných nástupních hran, druhá věc je kolik vlakocest bude možné postavit současně.A kolik souprav bude schopno hln odbavit v čase. (budou vznikat volná nástupiště, která však nebude možné obsadit, protože vlako cesty se budou křížit). Pak jsou tady lehátko rychlíky z východu, které ráno také přijíždí do Prahy (Vltava, Šírava, Silesia apod) u kterých pobyt u peronu nebude z nejkratších....A co třeba IC Manažer , ten bude doživotně jezdit ráno do Holešovic? Nevím jestli všechny hrany nástupišť budou po reko dělené na dva úseky návěstidlem, pro paňtáky (chcá nechcá bude jich přibývat) by to byla pomoc.
U masaryčky není problém s přepřaháním lokomotiv, ale s délkou pobytů vlaků u nástupních hran (typický problém jak moc utáhnout oběhy souprav že....), což u hln lze řešit tak že to nebude konečná, pohým zastavením.... Suma sumič jestli se masna zruší aniž by se na hln postavilo nějaké další podzemní nádraží a vše bude jezdit z hlaváku, pak si dráha koleduje o ošklivé maléry s dopadem na celou sít v případě sebemenšího výpadku čehokoliv na hlaváku. (ono se to projevuje už nyní, krásný příklad byl nesmyslně naplánovaný oběh souprav na počátku GVD)
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
06.08.2008 (22:43)  
ad nemecke Os:
Pokud vim, na kazde trase Os skrz (napr.) Berlin je nekolik zastavek s vybornou navaznosti na mistni dopravu, takze ten hlavni proud neni koncentrovany na HBf, ale brutalni vystup/nastup je i na ostatnich prujezdnich zastavkach. Proto se do te minuty asi vejdou (a stejne si dovolim tvrdit, ze kdyz bude nastupovat tuna lidi, tak odjedou pozde). To afaik na prazskych zastavkach neexistuje (vyjma 171/173 na Smichove). Kdyztak me nekdo vyvedte z omylu. THX
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (22:35)  
Slo mi hlavne o ty hlasky, ze na pohodlny nastup je potreba tolik a tolik a krome metra argumentuji tim Nemeckem. Stoji to tam schvilku a zvladaji to. Holt nadlidi...
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
06.08.2008 (22:31)  
M: ad metro:
Jednoduchy vypocet. Metro ma 1240 mist na stani (8ppqm) a 40 dveri. Pri rovnomernem rozlozeni toto dava 31 lidi na 1 dvere. Kdyz pocitame vymenu plno -> 0 -> plno, dojdu k cislu 62 lidi. Jedny dvere pojmou 2 lidi najednou, takze fronta o delce 31 lidi bude vystupovat cca 40s, nastupovat podobne (to se proste natlaci). Celkem 80s. Odpada vyprava vlaku vlakvedoucim. Z vlastni zkusenosti fira casto zavira dvere driv nez vsichni nastoupi kvuli dodrzeni JR a stanicnich dob, protoze za 1:55 (spicka na C) prijede dalsi vlak. To proste u Os pravidlem neni a imho by to nebylo nicemu prospesne.
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (22:19)  
gillx - ty mas dreveny nohy? Jak dlouho ti trva nastup/vystup v metru? Mas pocit, ze metrem jezdi min lidi nez vlakem? Jak to zvladaji kdekoliv v Nemecku, ze jim na osobak staci minuta? Ze by mel Hitler (nebo nakej jeho kamos) pravdu a byli to nadlidi? Jina moznost mne nenapada...

mosquitoe - dekuji za ten vypocet. Ackoliv pocita s pro mne nepochopitelnou dobou na nastup (u Os), tak i tak jasne rika, ze hran je k dispozici habakuk. Jestli bude misto v budove a tak, tak to se pocita blbe a nebudu spekulovat. Ale na Mustku taky clovek nema jizdni schody sam pro sebe:-))

Prazak - v tom vypoctu je silena vata, zaplnena je jen pulka hran a v podstate tam nejsou prujezdne vlaky!
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (22:17)  
Jinak jsou tu prima argumenty. Jeden, ze je to hrozne pro fanousky zeleznice. Druhej, ze je to krasne stare nadrazi... Co treba petici za to, aby se vratily parni lokomotivy? Tradice je tradice:)
registrovaný uživatel M 
06.08.2008 (22:13)  
Martin Jan - Budeš mít pohodlí, když se během 5-ti minut narvou do expresu masy lidí s kufry?
Pokud nejsem vozickar s peti kuframa, tak NEMAM PROBLEM... Mimochodem, proc vlaky nestoji 20 minut i v Brne? Jsou snad Brnaci sikovnejsi? A jak to zvladaji Nemci? ICE Munchen-Hamburg NIKDE nestoji vic jak pet minut. Vsechna (asi) ICE v Berline (mam pocit, ze Berlin je vetsi nez Praha) stoji na Hbf CTYRI minuty a neverim, ze by se stavalo, ze nekdo nestihne nastoupit

Mimochodem, pokud se to neda zvladnout ve smyslu propustnosti trati, tak proc do toho pletes ty blbiny o tom, ze se "nestihne nastoupit", pripadne kolega o tom, ze pruvodci musi vyplnit nejaky lejstra?
Jo a jen takovej detail - At uz vlaky na nadrazi budou stat minutu nebo tri hodiny, tak to celkovy pocet vlaku nezmeni ani o jeden, takze delka stani na nadrazi NIJAK nesouvisi s propustnosti. Ale jako vymluva je to skvely...
Zena ted musi na naky vystreni - cekaci doba je 8 mesicu. Znamena to snad, ze je tam naval? No, kdyby jo, tak by to cekaci doba musela neustale narustat a za tri roky by se cekalo 1,5 roku. Jenze tech 8 mesicu se ceka dlouhodobe... Takze v poctu pacientu a zahlceni to zjevne neni - ovsem vetsina lidi to samozrejme sezere - stejne jako to, ze cekat na nadru se musi kvuli propustnosti zhlavi (navzdory tomu, ze celkovy pocet vlaku ani narazovost se nemeni - teda pokud to neni tak, ze rychliky do cele republiky pojedou v celou a potom hodina pauza)
registrovaný uživatel Dzouza 
06.08.2008 (21:44)  
Ten prašký hlavák to ani náhodou takové množství vlaků a cestujících nemůže pobrat.
Řekl bych,že se regionální a městská doprava rozdrobí do okolních nádraží nebo budou regionální vlaky jen projíždět.A na zavěr bude určutě "radost" tam sloužit při takovém provozu a náporu cestujích...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko