..: Strojvůdci si stěžují na zarostlá značení podél tratí :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.

Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.

Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze volno, foto: FSČR, Miroslav Šecl Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze výstraha, foto: FSČR, Miroslav Šecl Bujný porost na trati u Čelákovic, foto: FSČR, Miroslav Roubík skrytý rychlostník v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák

Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.

Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text


Vítek_V | 29.11.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
30.11.2008 (23:14)  
Miroslav Zikmund - Strojvedoucí musí projet trať aspoň jednou za 6 měsíců a jinak MUSÍ jet znova na seznání.A kartu poznání musí mít ve službě.Jezdím tam.
Registrierter Benutzer Web 
30.11.2008 (23:13)  
ES: Ekologové jsou samozřejmě jen a pouze výmluva (navíc nejde o žádné ekology, ale odbory/referáty ŽP na MU).
Registrierter Benutzer Hanys  mail  
30.11.2008 (22:13)  
Ekologové.Je zajímavé,že sekání a kácení kolem tratí jim vadí.Ale že se vymlátí pás lesa kvůli vedení vysokého napětí a to takovým způsobem,že tam nevyroste nikdy nic,to jim nevadí.Kolikrát do roka se musí opravovat troleje kvůli popadaným stromům.Větší vítr a je vymalováno.
30.11.2008 (18:02)  
HEŘMAN: Ale na to se kašlalo i v době, kdy byly ČD, a.s. správcem infrastruktury (před 7/2008). Jen se teď ČD víc ozývají, protože problém přešel na jinou organizaci a už to není jejich bordel.
30.11.2008 (16:22)  
Převedení pod SŽDC přináší samé problémy. Na lehkou údržbu tratí se kašle, teď v zimních měsících o údržbě zastávkových nástupišť ani nemluvím. V mnoha případech byla SŽDC upozorněna, ale přesto na výzvy a žádosti nereflektuje. Tohle je ostuda SŽDC, kterou zbytečně odsírají ČD!!!
30.11.2008 (13:38)  
LA: ja si myslim, ze by to stacilo sekat aj jedenkrat rocne a semenacky by proste nikdy nevzrostly. Ani takzvane pionyrske dreviny nemaji od prirody k dispozici nekonecne mnoho pokusu na to vyrust...Jen je pravda, ze by to chtelo pekne siroky pas....Coz ale neni problem, kdyz to jde u dalnic..Kdyby se pravidelne sekalo, usetrily by se nemale penize, nez jake se daji pote za uzavreni trate, zpozdeni a nahradni autobusovou prepravu
30.11.2008 (13:17)  
David Rada : ano strojvedoucí má poznání trati. Leč to platí tuším 13 měsíců (mohu se mýlit, kdysi platilo měsíců šest). Strojvedoucí může provést seznání v zimních měsících, resp. v době, kdy je rostlinstvo bez listí a pak tam vyrazí za nějakých 9 měsíců, kdy je vegetace obrostlá ... nezapomeňte taky na situaci, kdy nastane snížená viditelnost ... jen pro názornost > nehodová událost vlaku 372 v listopadu 1989 byla způsobena tím, že strojvedoucí nezastavil před návěstí zakazující jízdu, protože s pravděpodobností hraničící s jistotou neviděl v důsledku husté mlhy na odjezdovém návěstidle žst. Bohušovice nad Ohří návěst výstraha.
V takovém Německu si strojvedoucí - pokud jsou informace správné - projede jednou "na poznání" a pak má traťové poznání celý život, pokud se trať výrazně nezmění. I když provést seznání "vzor ČD" v německých uzlech je v zásadě nereálné neb tam existuje nespočet variantních cest, takže se tam jezdí podle návěstidel, která nejsou na rozdíl od "českých" poměrů umisťována na "mnoho" způsobů podle různých výjimek ...
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
30.11.2008 (11:59)  
No tak fakt mě dostala ta fotka s keřem mezi oběma kolejemi. Jedna věc je odstranění křovisek zasahujících do tratě, ale samotná viditelnost některých návěstí (i s okolím vysekaným) taky neni nic moc (spíš to nic)+ vandalové. Ti to většinou dovedou do nezdárného konce.....kdo chce ještě nějaké takové fotky zarosteniska, můžu zaslat. Sice je prvně budu muset vyfotit, ale aspoň vím kde :)
30.11.2008 (11:52)  
AD Louis Armstrong ono se strojně seká ale max. na šířku příkopu,zpravidla na šířku sekačka cca 1 metra,ale na sekání je třeba výluka traťové koleje a tak se čeká až bude nutné udělat i něco jiného a pak je jako napotvoru je sekačka jinde nebo mimo provoz nebo s ohledem na prováděné práce je sekání témeř nemožné.
30.11.2008 (11:31)  
Myslim ze ke kaceni stromu a odstranovani naletovych drevin by temer nemuselo dochazet, pokud by se dusledne udrzovalo okoli trati secenim travy.
Drive byl o kazdy kousek zeme zajem a okoli trati bylo rozdelene mezi jednotlive obyvatele a ty si tam sklizeli seno. Dnes udajne musi dokonce za seceni pro vlastni potrebu platit! A hlavne ubylo zajemcu vyrazne.
Dnes se nabizi strojni udrzba okolnich prikopu a svahu pomoci modernich stroju - zeleznicnich ci dvoucestnych vozidel (napr. UNIMOG co pouzivaji silnicari s pojezdem) - vybavenych nekolika nastavci na seceni, rezani krovin apod. Pak bude uplne stacit trikrat rocne projet trat a posekat vse v dosahu, nezarmouti to ani ekology ani nikoho jineho, kdyz budou kolem trati pekne travniky jako treba v sousednim Rakousku.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko