Česko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."
Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.
Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.
Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.
Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text

V takovém Německu si strojvedoucí - pokud jsou informace správné - projede jednou "na poznání" a pak má traťové poznání celý život, pokud se trať výrazně nezmění. I když provést seznání "vzor ČD" v německých uzlech je v zásadě nereálné neb tam existuje nespočet variantních cest, takže se tam jezdí podle návěstidel, která nejsou na rozdíl od "českých" poměrů umisťována na "mnoho" způsobů podle různých výjimek ...
Drive byl o kazdy kousek zeme zajem a okoli trati bylo rozdelene mezi jednotlive obyvatele a ty si tam sklizeli seno. Dnes udajne musi dokonce za seceni pro vlastni potrebu platit! A hlavne ubylo zajemcu vyrazne.
Dnes se nabizi strojni udrzba okolnich prikopu a svahu pomoci modernich stroju - zeleznicnich ci dvoucestnych vozidel (napr. UNIMOG co pouzivaji silnicari s pojezdem) - vybavenych nekolika nastavci na seceni, rezani krovin apod. Pak bude uplne stacit trikrat rocne projet trat a posekat vse v dosahu, nezarmouti to ani ekology ani nikoho jineho, kdyz budou kolem trati pekne travniky jako treba v sousednim Rakousku.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











