..: Strojvůdci si stěžují na zarostlá značení podél tratí :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.

Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.

Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze volno, foto: FSČR, Miroslav Šecl Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze výstraha, foto: FSČR, Miroslav Šecl Bujný porost na trati u Čelákovic, foto: FSČR, Miroslav Roubík skrytý rychlostník v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák

Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.

Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text


Vítek_V | 29.11.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.11.2008 (10:43)  
Štěpkou se dá dost dobře topit i v normálním kotli na dřevo/uhlí, dokonce je ekologičtější než ono uhlí. A výhřevná je stejně jako kusové dřevo. Problém by byl spíš se svážením od kolejí, protože sbírat to nikdo nepůjde.
30.11.2008 (9:20)  
Tiskový mluvčí není placen od toho aby všemu rozuměl,ale aby uměl vše okecat pro novináře.
Registrierter Benutzer DÉMON 
30.11.2008 (8:55)  
No tak to je snad teď standard, že na dráze mluví jen ti co tomu vůbec nerozumí ne? A to mnohdy i na daleko vyšších místech než je pozice tiskového mluvčího :-) Nevím proč, ale vždy jsem oceňoval vedení které má alespoň dopravní vzdělání, či dlouholetou praxi v oborou (z toho alespoň 10 let přímo v provozu).
30.11.2008 (1:01)  
Ten Ondřej Kubula je opravdu odborník nad odborníky. Chytrák chytrej. Inu není nad to, když za dráhy mluví fachman kdo ví na co!
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
30.11.2008 (0:06)  
Dřevní štěpknou se dá docela dobře topit. Jen to chce speciální kotel. Vzhledem k tomu, že jsou podél tratí hromádky nadrcených větví, traťovka má asi k dispozici drtič. Druhá věc je, jak se provádí čištění tratí. Zda naběhne parta maníků s pilami a křoviňáky, vyřeše všechny nálety u země a dřevo spálí, či jinak zlikviduje, nebo zda jen projede muvka se sekačkou nastavenou do určité výšky a přesahující větve se neusekají, ale jen rozmlátí a nechají být. První varianta je složitější, avšak efektivnější, druhá je jednodušší a rozhodně ji nemají rádi ekologové.
Registrierter Benutzer DÉMON 
29.11.2008 (23:57)  
Z drobného dřevního náletu lze rozemletím dělat dřevní štěpka a dále využívat. Nemyslím že by byl problém takovéto zařízení instalovat na MUV. Připadně se dá pouze tato rozemletá hmota vracet rovnou zpět přírodě (ekologický odopad) podél trati. Odpadlo by tak mnoho starostí s odvozem.
Registrierter Benutzer DÉMON 
29.11.2008 (23:52)  
Nelze brát v potaz jen náletové dřeviny. Nutné je odstranit všechny dřeviny, které by mohly dopadnout do kolejiště. Tzn. ve vysokých lesních porostech vykácet vše cca 20 metrů od kolejiště. Zní to jako science fiction, bohužel je to nutné. Bohužel se některé věci vždy řeší pozdě...viz např. Studénka.
Registrierter Benutzer DÉMON 
29.11.2008 (23:46)  
to sAD: nevím, kde bydlíte, ale u nás dřevem které se nachází v ochraném pásmu dráhy topit dá. A takových míst, kde trať prochází lesem je vela vela :-)
Registrierter Benutzer DÉMON 
29.11.2008 (23:44)  
ČD musí být nekompromisní. Účtovat jakékoli škody na vozidlech a to od banalit jako je poškrábaný lak od větví přes rozbitá skla, až po poškození vzniklá najetím na stromy v průjezdném profilu. SŽDC v mnoha případech bude nucena tyto částky dále vymáhat od lesů české republiky, soukromníků a obcí vlastnících lesy v okolí tratí. Jakékoli rádoby ekology, kteří se budou stavět proti kácení v ochraném pásmu dráhy lze snadno umlčet vidinou trestních oznámení. Přeci zabráňování v odstraňování poteniconálních rizik, které se mohou projevit v důsledku na lidském zdraví a životech se dá považovat za obecné ohrožení. Ale to už přeci příslušné složky přes právníky mohou snadno ošetřit.
Registrierter Benutzer sAd 
29.11.2008 (23:42)  
DÉMON 29.11.2008 (23:31): Náletovým dřevem nezatopíte. Možná byste z toho udělal tak akorát mulčovací směs.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko