..: Strojvůdci si stěžují na zarostlá značení podél tratí :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.

Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.

Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze volno, foto: FSČR, Miroslav Šecl Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze výstraha, foto: FSČR, Miroslav Šecl Bujný porost na trati u Čelákovic, foto: FSČR, Miroslav Roubík skrytý rychlostník v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák

Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.

Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text


Vítek_V | 29.11.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
29.11.2008 (19:31)  
AD MuDr. ještě ti ve výčtu chybí že výřez musí chválit pověřená obec ta to né vždy udělá.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
29.11.2008 (19:24)  
Poborskiii
To není jen Váš postřeh, že někde to má jak se říká alespoň trochu úroveň a někde to připomíná prales. Ále ono to prořezávání vegetace kolem tratí není jen tak, jak by se zdálo. Že mistr nebo pochůzkář vidí zarostlé návěsti tak to může maximálně prostříhat nůžkami na živý plot co obvykle nosí u sebe(nevim kde všude nosí, ale někde učitě nosí skoro pořád). Tak abych se dostal k jádru věci. Když je zjištěno prorůstání vegetace do DC(a tím případné ohrožení provozu) tak to nejde jen tak objednat firmu. Na to jsou takové formuláře, kde se vyplňuje: kde(poloha na trati), počet stromů v kusech!(doslova), křoviska(m2) které se mají zlikvidovat. A těch blbostí tam je ještě víc, ale nebudu to vypisovat, protože by to pak nikdo nečet:) A tento formulář, nejde jen k příslušným pozicím, aby objednali firmu, ale také k ekologům, aby podali svoje vyjádření, což je taková pí.... (klidně mi dejte BAN),ale to je do nebe volající, aby se do tady toho ještě zatahovaly tydlety organizace, a to při tom k ekologii mám taky svůj vzath, ale čeho je moc, tak toho je příliš...
29.11.2008 (19:20)  
většina fotek je z okolí prahy-malešic, tam je to opravdu zarostlé, taky tam vetšina spojů zpomaluje na těch 40 jelikož je tam velký oblouk
29.11.2008 (19:10)  
zirecek: nechci všechny házet do jednoho pytle, pokud se to někoho neoprávněně dotklo, tak se mu omlouvám. Měl jsem na mysli totiž konkrétní případy, které jsem zmínil, proto jsem taky zvolil ostřejší výraz. Jinak nejvíce se kolem tratí pohybuji po Praze a středních Čechách, takže si to můžete odvodit. Např. jižní Čechy mi připadají mnohem lepší, co se týká údržby návěstidel, prořezávání náletů kolem tratí, atd.
29.11.2008 (19:09)  
Ale konečně by mohl začít fungovat vztah poskytovatel služby a platící (dost platící) uživatel. Přesně to co bych od rozdělení dopravce a DC čekal.

Dopravci platí dost nehorázné poplatky za užití DC, které (vyjma koridorů) moc neodpovídají nabízené službě, takže já osobně budu jen rád když se ČD začnou opírat do SŽDC (i když ještě nedávno byly sami správcem). Konečně by to ten rozpadající-se mrdník mohlo provětrat.

Spadlá trolej, lomy, pomalé jízdy - odškodňuje SŽDC za postižené vlaky
Vozidlo poškodí infrastrukturu - odškodňuje dopravce.

Myslím, že by to vedlo k důslednější péči o svěřený majetek.

To že je návěstidlo fyzicky vidět je jedna věc, že to je dost často rezavá (neboli zkorodovaná) plechová tabule nesoucí jen duchy původní informace je věc druhá.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
29.11.2008 (19:03)  
Jj, nejlepší jsou ale ta výběrová řízení, kde se komise musí rozhodnout mezi firmou 123 a firmou 123. Snad to chápete...
29.11.2008 (19:00)  
Ono rozhodnutí bylo politické a nejde s ním nic dělat - to je citace současného ministra dopravy ČR. Ano, lobby firem je taková, že chtějí i zisk z údržby, takže vše směřuje k onomu modelu, že se bude zadávat v podstatě vše. Aneb jak za více peněz méně muziky? Můj názor - jedině pádem na hubu se situace změní.
29.11.2008 (18:59)  
Stejně ten strojvedoucí musí být znalec tratě a ví co kde očekávat. Jen strojvůdci ve zácviku se to učí od znalců. Podle fotek by některé návěstidla potřebovala vyměnit.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
29.11.2008 (18:55)  
zirecek
V tom s vámi také souhlasím, protže opravdu vím, jak to na traťovce chodí. Nebudu řikat kde, ale na hodně okrscích mají tolik dělníků, že by na jejich spočítání stačila jedna ruka člověka, který ještě o pár prstů přišel. Ne všude je dostatek lidí, bohužel... A tak skoro jakákoliv traťovka je v dnešní době od toho, aby hasila jen ty !NEJNUTNĚJŠÍ! závady, takže na nějaké prořezávání vegetace kolem tratě prostě nejsou lidi, čas a prostředky. No a na tu nutnou údžbu a všecko ostatní josu tu soukromé firmy, že... A poslední dobou to všecko směřuje k tomu, aby se zrušili zabezpečováci, elektrikáři, traťovka a to co ještě zrušeno nebylo. Vždyt jen kolik bylo poslední dobou zrušeno traťovek a akorát se to přeskupuje na pár míst... Holt soukromé firmy mají asi dobré loby, tím ovšem nechci nijak spojovat někoho z jisté firmy ..... s některým členem české ....... . Snad víte o čem mluvím
29.11.2008 (18:36)  
Viditelnost návěstidel je na společných bedrech Správy tratí a Správy sdělovací a zabezpečovací techniky.
Myslím si, že procentuální číselné vyjádření zarostení tratí je více než 20%. Avšak, co to je "zarostlá" trať? Zarostenost je výrazně horší než v minulých letech, avšak míst, kde to může ohrozit bezpečnost provozu je minimum.

Poborskiii - "zřejmě ztratili o údržbu i zájem; serou na to, a ještě k tomu z vysoka, :-)" - Myslím, že by bylo slušností, alespoň neházet všechny do jednoho pytle, aneb by jste mohl konkretizovat, kde na to serou a kde ztratili zájem o údržbu.

Miroslav Zikmund: Tyhle sedící dělníky na správě tratí nevidím, možná jsou na jiných správách. Kde jste je viděl?
Myslím si, že je celkem pochopitelná situace, že na patřičném okrsku správy tratí je málo lidí, ze kterých se stávají především hasiči nejhorších závad. Ano, někde můžou být rezervy. Avšak nevěřím, že je to nějak horší než kdekoliv jinde, neboť traťmistr má konkrétní zodpovědnost za bezpečnost provozu a je "jednou nohou v kriminále", tudíž si myslím, že si uhlídá hrstku svých podřízených.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko