..: Strojvůdci si stěžují na zarostlá značení podél tratí :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.

Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.

Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze volno, foto: FSČR, Miroslav Šecl Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze výstraha, foto: FSČR, Miroslav Šecl Bujný porost na trati u Čelákovic, foto: FSČR, Miroslav Roubík skrytý rychlostník v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák

Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.

Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text


Vítek_V | 29.11.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
29.11.2008 (18:25)  
Pan tiskový mluvčí problém nevidí (zásadně v ničem - neb vše u ČD je podle něj dokonalé), protože za nic neodpovídá. Až strojvedoucí projede návěstidlo proto, že jej viděl pozdě a nestačil zastavit, tak (ne)bude pan tiskový mluvčí mluvit jinak, protože chyba bude na straně strojvůdce.
Když se SDC vymlouvá na to, že nemá peníze na nějakou činnost, tak na to, aby dělníci s pilkami prořezali okolí tratě nejsou potřeba žádné peníze, jelikož plat berou bez ohledu na to, zda něco dělají nebo zda sedí někde na cimře.
29.11.2008 (18:06)  
Jiří Průša : Minimální doba viditelnosti návěstidla z vozidla, které jede traťovou rychlostí, je 12 s (při splňění podmínek je možno ji snížit na 7 s).
29.11.2008 (18:01)  
Poborskiii: Bohužel, sdílím obdobný pocit a názor. Je to sice asi i otázka každé z traťovek (neni jedna, jako druhá ;), ale vesměs je realita právě taková.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
29.11.2008 (17:50)  
Poborskiii
já myslim, že by v některých případech tou pilkou toho moc nezmohl. Stačí se podívat jen tady na ty fotky, a to je jen taková špička, i když podle náhledu toto asi nebudoui jen nějaké "kozí tratě". Na mnoha lokálkách a nejen nich to vypadá tak, že ty snímky výše jsou oproti tomu tratě VRT. Nicméně v tom vydím jedno pozitivum, železnice je opravdu ekologická, protože někam zasadíš strom, pohnojíš ho a stejně to chcípne. Kdežto tady na to každej kašle a vida jak to roste. Tímto to ale nechci zlehčovat...
29.11.2008 (17:45)  
Ano, bohužel, co si člověk sám neudělá, to nemá. Se často pohybuji kolem tratí a když si vzpomenu, kolikrát už jsem třeba otáčel návěstidla do správného směru (neb je nějací vandalové otočili jinam), nebo vztyčoval návěstidla spadlá na zem apod., a že přitom traťovka, která během několika měsíců, kdy bylo návěstidlo poškozené, projela mnohokrát s muvkou kolem, na to z vysoka sere. To není jenom o tom, že už nemají dostatek lidí, oni zřejmě ztratili o údržbu i zájem.
29.11.2008 (17:27)  
AD Poborskiii jestli se nepletu tak je zase věcí traťovky. Bohužel.
29.11.2008 (17:21)  
Jiří Průša: kdyby se návěstní mistr rovnou prošel pěšky vybaven pilkou, tak by udělal lépe.
registrovaný uživatel sAd 
29.11.2008 (16:53)  
Já to říkám furt, že je málo ultrašotoušů. Pak to podle toho na tratích vypadá :)...
29.11.2008 (16:34)  
To jsem zvědavý, jak se k tomu vyjádří trhač plevele... :)
29.11.2008 (16:14)  
Jen doplním že kontrolu viditelnosti návěstidel prování návěstní mistr jízdou na stanovišti strojvůdce(ve dne i v noci) se stopkamy v ruce a každé návěstidlo musí být bezpečně viditelné min 10 s při traťové rychlosti.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko