..: SBB koupí 50 dvoupodlažních jednotek od Stadleru :..

Ilustrační obrázekBern - Švýcarský Stadler Rail vyhrál výběrové řízení národního dopravce SBB na dodávku padesáti dvoupodlažních šestivozových elektrických jednotek DOSTO (RABe 513) pro příměstskou dopravu. Vozidla s celkovou délkou 150 metrů mají být uzpůsobena pro cestovní rychlost 160 km/h. Celková cena zakázky činí 1,024 miliardy CHF (15,2 miliard korun). Soupravy mají mít kapacitu pro 526 sedících cestujících, z toho 112 v 1. třídě. Do provozu by se měly dostat v roce 2011, přičemž dodávky mají podle podmínek kontraktu pokračovat až do roku 2015.

Původní výběrové řízení počítalo hned s několika možnými variantami řešení nových souprav: záměrem byl nákup 60 kusů čtyřvozových jednotek s délkou 100 metrů s možností přiobjednání zkrácených jednotek dvouvozových, nicméně parametry byly později přehodnoceny tak, aby se výsledná kapacita byla vyšší než u jednotek RABe 514, ale zároveň ne příliš vysoká, jak tomu bývá dnes při zdvojení jednotek téže řady. V době vypsání veřejné soutěže uvažoval dopravce SBB i nad verzí pro dálkovou dopravu, resp. variantou s upravenou trakcí pro provoz do Francie. Stejně tak byla nastíněna možnost částečně upravit vozidla pro zajíždění na německé tratě. Objednaná varianta řady 513 by měla mít při délce 150 metrů hmotnost 296 tun a maximální rychlost 160 km/h. Vzhledem ke svému nasazení přitom bude optimalizována pro časté rozjezdy a brzdění. Maximální výkon 6000 kW je instalován v čelních hnacích vozech se všemi hnanými dvojkolími. Zajímavostí také je, že dle údajů Stadleru budou buňky WC pouze ve dvou vozech.

Ilustrační obrázekZ hlediska švýcarských drah tak zůstává zachován trend obnovy parku regionální dopravy ve prospěch ucelených jednotek s vysokou kapacitou a snadným přístupem pro cestující se sníženou mobilitou. Série RABe 513 tak doplní rostoucí flotilu vozidel Desiro RABe 514 od společnosti Siemens, vyráběných i v závodě SKV Zličín, kterých si SBB objednaly 35 kusů s opcí na dalších 25. Kvůli zpoždění dodávky první série v rámci smluvní pokuty za nedodržení termínu přitom výrobce dodá jednu jednotku navíc zdarma. Do několika let tak z linek S-Bahnu v okolí Curychu nadobro zmizí jednopodlažní jednotky a klasické vlakové soupravy.

Zdroj: Stadler Rail, SBB [1] [2], NZZ Online, Tages Anzeiger Zürich, Úřední věstník EU


JiříK. | 12.8.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Švýcarsko


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JOHNZ 
18.08.2008 (1:55)  
Hawkey: Tebou spomínaný tender oznámila minulý týždeň Železničná Spoločnosť Slovensko, a.s., počet jednotiek má byť podľa všetkého 10 s opciou na ďalších 10. Konkrétne znenie tendra bude známe v najbližších týždňoch.
17.08.2008 (20:10)  
David Rada : SBB = Schweizerische Bundesbahnen (Švýcarské spolkové dráhy), francouzská zkratka CFF, italská FFS, proto mají na všech vozech trojí iniciálovou zkratku. Na řadě starších lokomotiv taky.

Hawkey : kterápak řada má u SBB uspořádání sedadel 2+3 ? Rozlišujte prosím mezi vozidly SBB a společností THURBO jezdící především kolem Bodamského jezera, resp. v oblasti Thurgau nebo vozidly společnosti BLS získanýmí fúzí se společností RM.
Tuším, že ta vozidla mají označení RABe 526.

Spíše u "moderních" elektrických jednotek pro příměstskou dopravu nedělají SBB velký rozdíl mezi I. a II. třídou, kde jsou sedadla 2+2, rozlišení spočívá zpravidla v jiné barvě potahu a "ubrousku" pod hlavu.

Po pravdě řečeno, ta rychlost 160 km/h nasvědčuje tomu, že by měly být nasazeny i na dálkových vlacích, protože tuhle rychlost v rámci příměstské dopravy principiálně nevyužijí. ¨Některé vlaky Basel - Zürich jezdí přeplněny i při maximálním počtu 15 vozů (souprava dlouhá 400 metrů).
V červenci jsem v sobotu na trase Bern – Brig – Visp zažil standardní ucelenou patrovou soupravu (6 B + BR + 3 A) ve které se jelo v patrových vozech stojmo, já jsem měl "to štěstí", že jsem stačil doběhnout k přední části soupravy, kde byl Bt + 2A, z toho jedno "deklasifikované" na dvojku.
Tenhle pátek (15.8.) na vlaku 838 Romanshorn – Brig jela souprava "posilové" Bt (řídící vůz) + 2 A (jedno přeznačené na dvojku) + B + lok 460 + desetivozová patrová souprava + posilový Bt. Podobných souprav tam jezdí mnoho.
Jistou kuriozitou, zejména z lokomotivářského hlediska jsou sobotní vlaky Basel - Zürich v sestavě lok 460 + A + 2 B + Bt (jezdí přes Frick), zatímco na mnoha těžkých vlacích přes Gotthard jezdí řada 420 (Re 4/4)

Pokud se jedná o kritiku něčeho na 471, tak nezapomeňte, že toto vozidlo je po technické stránce na mnohem vyšší úrovni než italský Potěmkin a konec konců i než ta velebená švýcarská (rakouská, německá, italská) vozidla, protože o nějakém zařízení "automatické vedení vlaku", byť jenom na části vozidel si tam strojvedoucí mohou nechat jenom zdát.

Tak mne napadlo, co kdyby vláda vyhlásila podporu rozvoji železniční dopravy tím, že se bude podílet z 50 % na nákladech na pořízení nebo modernizaci vozů pro české železnicní dopravce podnikající v osobní dopravě a ČD by si u "Siemense na Zličíně" objednaly řekněmě 500 nových osobních vozů a modernizaci "koženkových skvostů", včetně velkoprostorů.

Něklteré soupravy BLS na REx Bern – Brig "hore kopcom" jezdí až se 12 vozy, které se nevejdou k peronům Hohtenn, Ausserberg, Eggerberg, Lalden.
15.08.2008 (8:54)  
Známka 1-2 je sice hezká ale nic neříkající. Když celou dobu jezdím 451 tak ta známka je víceméně logická. To by chtělo přímé srovnání..
Příliš komfortní? A včem by si jako kaštany chtěl vozit?
14.08.2008 (20:19)  
To Panimaro:
Vzhledem k tomu, jak si designéři nechávají za své flákání a naprostý nedostatek tvůrčí invence platit, tak asi raději nic. Vyjde to mnohem, mnohem levněji a nakonec se dočkáme toho, že podle vozidel nebudeme rozeznávat železniční správu, ale výrobce a to ještě kdoví jestli.
14.08.2008 (17:48)  
U ešusů není nic výjimečného, že je použitelná tak polovina hajzlů z těch všech. Většinou taky neteče voda, obzvlášť u starších jednotek. K tomu někdy už dost sešlý interiér (opět hlavně u starších jednotek), odpaďáky, které často nejdou zavřít, občas rybník v oknech...
14.08.2008 (17:34)  
Zajímavé je, že se nikdo nepozastavuje nad tím, že ta RABe 513 má pouze 2 WC v celé šestivozové soupravě, kdyby to bylo u 471, tak už tu jsou hory kritiky...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
14.08.2008 (17:13)  
DJTiësto: Dobrá, tak mi řekni, který dopravce v okolních státech vyhlásil tendr na dodávku nových elektrických dvoupodlažních příměstkých jednotek, kde by je bylo možné provozovat na trakční soustavě 3 kV DC nebo 25kV AC 50 Hz? Já osobně o žádném takovém vypsaném tendru nevím.
14.08.2008 (15:36)  
471.015: V anktetě je většina otázek hodnocena průměrně známkou mezi 1-2, to je myslím úspěch. Dá se říci, že dle výsledků ankety není přímo slabé místo jednotky.

Osobně si myslím, že jednotka je příliš komfortní, vypiplaná pro potřeby příměstské jednotky pro každodenní dojíždění. Na takové nasazení si dokážu představit jiné vozidlo. Kvalitu, komfort 471 si dokážu v klidu představit na dálkové spoje (samozřejmě s úpravami, nepouštím se tu do projektování vlaků jak někteří diskutující, mluvím jen obecně o úrovni komfortu).

A taky už vidím, jak někdo zveličuje mé slova a pustí se do mě v téhle diskuzi, :o).
14.08.2008 (14:00)  
Jinak kdyby to bylo tak skvělý vozidlo tak proč už nejezdí taky někde jinde? Ty tři kousky do Litvy bych nějak nezmiňoval. To je zakázka jak prase:o)
14.08.2008 (13:57)  
No nevím jestli změna interiéru a vychytání much je něco s čím by se dílna nedokázala vyrovnat. Nevím kolik je teď ešáků ale asi kolem 30 tak si myslím, že mít 30 stejných vozidel a 70 novějších není až tak málo od jednoho typu.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko