..: SBB koupí 50 dvoupodlažních jednotek od Stadleru :..

Ilustrační obrázekBern - Švýcarský Stadler Rail vyhrál výběrové řízení národního dopravce SBB na dodávku padesáti dvoupodlažních šestivozových elektrických jednotek DOSTO (RABe 513) pro příměstskou dopravu. Vozidla s celkovou délkou 150 metrů mají být uzpůsobena pro cestovní rychlost 160 km/h. Celková cena zakázky činí 1,024 miliardy CHF (15,2 miliard korun). Soupravy mají mít kapacitu pro 526 sedících cestujících, z toho 112 v 1. třídě. Do provozu by se měly dostat v roce 2011, přičemž dodávky mají podle podmínek kontraktu pokračovat až do roku 2015.

Původní výběrové řízení počítalo hned s několika možnými variantami řešení nových souprav: záměrem byl nákup 60 kusů čtyřvozových jednotek s délkou 100 metrů s možností přiobjednání zkrácených jednotek dvouvozových, nicméně parametry byly později přehodnoceny tak, aby se výsledná kapacita byla vyšší než u jednotek RABe 514, ale zároveň ne příliš vysoká, jak tomu bývá dnes při zdvojení jednotek téže řady. V době vypsání veřejné soutěže uvažoval dopravce SBB i nad verzí pro dálkovou dopravu, resp. variantou s upravenou trakcí pro provoz do Francie. Stejně tak byla nastíněna možnost částečně upravit vozidla pro zajíždění na německé tratě. Objednaná varianta řady 513 by měla mít při délce 150 metrů hmotnost 296 tun a maximální rychlost 160 km/h. Vzhledem ke svému nasazení přitom bude optimalizována pro časté rozjezdy a brzdění. Maximální výkon 6000 kW je instalován v čelních hnacích vozech se všemi hnanými dvojkolími. Zajímavostí také je, že dle údajů Stadleru budou buňky WC pouze ve dvou vozech.

Ilustrační obrázekZ hlediska švýcarských drah tak zůstává zachován trend obnovy parku regionální dopravy ve prospěch ucelených jednotek s vysokou kapacitou a snadným přístupem pro cestující se sníženou mobilitou. Série RABe 513 tak doplní rostoucí flotilu vozidel Desiro RABe 514 od společnosti Siemens, vyráběných i v závodě SKV Zličín, kterých si SBB objednaly 35 kusů s opcí na dalších 25. Kvůli zpoždění dodávky první série v rámci smluvní pokuty za nedodržení termínu přitom výrobce dodá jednu jednotku navíc zdarma. Do několika let tak z linek S-Bahnu v okolí Curychu nadobro zmizí jednopodlažní jednotky a klasické vlakové soupravy.

Zdroj: Stadler Rail, SBB [1] [2], NZZ Online, Tages Anzeiger Zürich, Úřední věstník EU


JiříK. | 12.8.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Švýcarsko


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
13.08.2008 (18:44)  
Buďme rádi za 471čku a že si takový vlak dovedeme vyrobit sami. Jenom bych uvítal 4 vozovou konfiguraci s dvěma tažnými vozy (a to i pro střídavé napětí - 571 respektive 671) a rychlejší dodávky. 60 kusů není zakázka na 10 let. 60 kusů je zakázka na maximálně 2 až 3 roky. Ale tohle bude spíše problém ČD a financí...
13.08.2008 (18:13)  
Hawkey: Mě tam vadí 2 motory na 1 střídač. To má celkem nepříjemné vlastnosti v regulaci prokluzu. Myslím si, že by to jednotku moc neprodražilo a místa by se taky o moc víc nepotřebovalo, kdyby tam byly ty střídače 4.
13.08.2008 (17:32)  
Přesně tak - Vetšina kritiky na 471 zde směřuje do interiéru, že se někomu nelíbí opěrka či ten či onen čudlík. Co a jaký standart byl objednám, to bylo vyrobeno. A pokud jde o provozní spolehlivost, tak mám takový dojem, že 471 patří k nadprůměru pokud jde o spolehlivost.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
13.08.2008 (16:59)  
DJTiësto:A to si rád poslechnu co je na ty 471 tak příšerného. Ano design mají moderní jednotky lepšé, nicméěně de facto .. je to jen kus laminátu a na ten to nejezdí. Zeptím se dále, jaký pohon je tam ? Pokud je mi známo tak kromě AGV se u moderních železničních vozidel el. trakce využívá 3f asynchronní motor s napěťovým střídačem.

Inetriér neřeším, protože tam je to hodně o tom, co si zákazník řekne, to má. Jediný převratný věci v interiéru ma Talgo ..
13.08.2008 (16:36)  
A ještě k té jednotce ER227 co je tady vedle, v roce 1977 moc nechybělo a měli jsme to tady taky, pak se začala vyrábět 460. Co nás před nimi zachránilo nevím, možná průjezdní profil.
13.08.2008 (16:33)  
K MECHANICKÉMU poškozování? Čeho? Ložisek? Stači když zabrzdí na 5km/h pak ty zdrže vydrží velice dlouho. Asynchronní motor brzdí až do nuly, přišel jsem na to náhodou při proměřování motoru, teda od pračky ale to je stejné v malém, připojoval jsem k němu plochou baterku přes ampérmetr protože jsem neměl ohmmetr a slečna se nudila tak s tím motorem točila a když jsem připojil tu baterku tak ZABRZDIL a JAK. Ovšem připojit 3000Vss je zase špatně, muselo by se připojit takové napětí, aby protékal jmenovitý proud, a motor by musel mít cizí chlazení. Zdroj dodá počáteční impuls, pak teče proud do zdroje, musela by to být baterie. Brzdění do nuly udělat jde, a pak by odpadl ten zápach z brzd.
13.08.2008 (16:20)  
tak to hlášení údajně není kvůli hlasitosti, že nesplňuje normy--->chyba výrobce ale s rezervou JPP
13.08.2008 (16:17)  
Nevím jak jsou na tom dnešní motory, ale co jsem vyčetl na K-repu, tak EDB nemůže nikdy brzdit do nuly, jelikož dochází k mechanickému poškozování elektromotorů.
13.08.2008 (16:04)  
No to nevím...když není ani schopnej vychytat mouchy v info systému, dodnes není akustické hlášení, koše atd..
13.08.2008 (16:04)  
Musím reagovat
451 a 452 má větší zrychlení, větší podíl poháněných kol a kdyby byla vybavená elektronickou regulací tak zabrzdí EDB až do zastavení a že má nějaké zdrže by mohlo v depu zajímat jednou za 2 roky. Taky má rychlejší výměnu cestujících a menší mezeru mezi podlahou a nástupištěm. A nikdo nemusí mačkat nějaký přiblblý ťamprdlik, mívám krosnu a 2 igelitky. Porovnávat vozidla se 40 letým odstupem dost dobře nelze, 451 byly zastaralé už v době výroby, podvozky, okna, tlapové elektromotory, přechodové měchy, spřahlo shodné s parní lokomotivou a tendrem ale taky mělo moderní prvky nízkou podlahu, AREL, zářivky atd.
Mně je jenom divné, proč v tak malém regionu jako je Evropa se státy nedomluví a nerozdělí si výrobu kolejových vozidel podle svých možností a nesjednotí se typy, proč se vyrábí srovnatelné vozidlo v Ostravě a v Praze. Jistě, zavání to RVHP, ale kolejová vozidla nejsou rádia aby se výrobci mohli předhánět, kdo udělá lepší a levnější. Od každé kategorie by se vyrábělo jedno vozidlo optimalizované pro Evropu a vyšlo by to levněji než tahle rádoby soutěž.
A ještě restart systému, vypnutí vzduchotechniky je jenom součástí. Většinou dojde k prudkému poklesu tažné síly což je doprovázeno podélnými rázy a prodlužováním a zkracováním soupravy. Pak podle okolností dojde k jízdě výběhem nebo zabrzdění. Potom je ticho, několikrát se zapne a vypne vzduchotechnika a pak následuje rozjezd ale ne na první pokus, většinou na několikátý. Pokud se jede řídícím vozem dopředu tak je toho součástí taky běh do elektrického a zpátky.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko