..: SBB koupí 50 dvoupodlažních jednotek od Stadleru :..

Ilustrační obrázekBern - Švýcarský Stadler Rail vyhrál výběrové řízení národního dopravce SBB na dodávku padesáti dvoupodlažních šestivozových elektrických jednotek DOSTO (RABe 513) pro příměstskou dopravu. Vozidla s celkovou délkou 150 metrů mají být uzpůsobena pro cestovní rychlost 160 km/h. Celková cena zakázky činí 1,024 miliardy CHF (15,2 miliard korun). Soupravy mají mít kapacitu pro 526 sedících cestujících, z toho 112 v 1. třídě. Do provozu by se měly dostat v roce 2011, přičemž dodávky mají podle podmínek kontraktu pokračovat až do roku 2015.

Původní výběrové řízení počítalo hned s několika možnými variantami řešení nových souprav: záměrem byl nákup 60 kusů čtyřvozových jednotek s délkou 100 metrů s možností přiobjednání zkrácených jednotek dvouvozových, nicméně parametry byly později přehodnoceny tak, aby se výsledná kapacita byla vyšší než u jednotek RABe 514, ale zároveň ne příliš vysoká, jak tomu bývá dnes při zdvojení jednotek téže řady. V době vypsání veřejné soutěže uvažoval dopravce SBB i nad verzí pro dálkovou dopravu, resp. variantou s upravenou trakcí pro provoz do Francie. Stejně tak byla nastíněna možnost částečně upravit vozidla pro zajíždění na německé tratě. Objednaná varianta řady 513 by měla mít při délce 150 metrů hmotnost 296 tun a maximální rychlost 160 km/h. Vzhledem ke svému nasazení přitom bude optimalizována pro časté rozjezdy a brzdění. Maximální výkon 6000 kW je instalován v čelních hnacích vozech se všemi hnanými dvojkolími. Zajímavostí také je, že dle údajů Stadleru budou buňky WC pouze ve dvou vozech.

Ilustrační obrázekZ hlediska švýcarských drah tak zůstává zachován trend obnovy parku regionální dopravy ve prospěch ucelených jednotek s vysokou kapacitou a snadným přístupem pro cestující se sníženou mobilitou. Série RABe 513 tak doplní rostoucí flotilu vozidel Desiro RABe 514 od společnosti Siemens, vyráběných i v závodě SKV Zličín, kterých si SBB objednaly 35 kusů s opcí na dalších 25. Kvůli zpoždění dodávky první série v rámci smluvní pokuty za nedodržení termínu přitom výrobce dodá jednu jednotku navíc zdarma. Do několika let tak z linek S-Bahnu v okolí Curychu nadobro zmizí jednopodlažní jednotky a klasické vlakové soupravy.

Zdroj: Stadler Rail, SBB [1] [2], NZZ Online, Tages Anzeiger Zürich, Úřední věstník EU


JiříK. | 12.8.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Švýcarsko


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
14.08.2008 (13:39)  
DJTiësto: ono porovávat silniční a kolejové vozidla je jako míchat hrušky a jablka. Nicméně chápu co máš na mysli a tak ti položím hypotetickou otázku. Pokud si dnes objednáš řekněme 100 jednotek s tím, že ti budou dodávány v průběhu 10ti let, tak co je lepší ? Mít těch 100 kusú v co největší míře stejných nebo aby každý dva roky byly překopaný a co 10ks bylo jak se říka, každá ves, jinej pes?

Já osobně, jelikož do konstukce kolejvých vozidel tak trošku vidím, tak bych volil tu první variantu a to jednak už kvůli homlogaci, vyškolení personálu, skladu zásob ND atd.

Stále mi tu nikdo ale neřekl, čím je zrovna iteriér 471 tak příšerně zastaralý? Měl jsem možnost se svézt podobnými vozidly i na západ, server i jih od našich hranic a nevidím v tom žádný zásadní rozdíl, který by mi nějak citelně trhal srdce. A pokud mě paměť neklame, tak na semináři při Raildays se mluvilo i o 575 a určité inovace (v částech, jenž jsou společné se 474) oproti 471 tam jsou.

Add kapacita, co vím, tak u SBB se místem hodně šetří a uspořádání 3+2 není nic nestandartního ..
14.08.2008 (13:15)  
ad waszyn:sme se i shodli:o)
Registrierter Benutzer waszyn 
14.08.2008 (12:58)  
dj tiesto:
souhlas s poslednim odstavcem. ac by na zeleznicnim serveru melo byt logicke urcite povedomi o technickych novinkach apod, spise to tady vypada ze 75% diskutujicich je spolek uctivacu dopravnich prostredku, ktere uz mely davno skoncit pod autogenem, a povazuji za moderni prostredky jez byly zastarale uz v dobe sveho vzniku. Neporovnaval bych esusy s historickymi vozidly u nas, ale se standartem na zapade...
14.08.2008 (12:19)  
471 015:Konečně někdo kdo pochopil co jsem měl namysli. Buďto je chyba na straně ČD, že nepožaduje, řekněme 2. generaci ešáků a nebo je chyba na straně vagónky, že není schopna vymyslet něco novýho a je ráda, že vůbec zvládne těch pár kousků za rok již přes deset let bez téměřžádné změny a pak by bylo nejlepší regulérní výběrové řízení na příměstské jednotky a ne "výběrové řízení na 571....".
Já už nevím jak tady těm šotoušům vysvětlit, že vývoj jde dopředu a to co bylo dobré v 90´ letech již není dnes. Stejně jak u aut. Taky se jeden typ beze změn nevyrábí 20 let. Kdo by ho koupil? ČD:o)
Registrierter Benutzer Raquac 
14.08.2008 (11:00)  
zirecek: Problem ma skutecne koreny nejspis mimo prislusny odbor GR CD nebo konstrukcni kancelare zucastnenych firem. Pokud volici budou porad promijet politikum temer vsechno...
Registrierter Benutzer Raquac 
14.08.2008 (10:54)  
Jarousek: ČD nejsou od toho, aby podporovali domácí průmysl? Budiž, ale vysvětlete mi proč třeba SNCF až na drobné vyjímky nakupují vozidla výhradně od ALSTOMU...

Ty casy jsou pryc dokonce uz i ve Francii - viz. obrovska objednavka na vozidla pro Transilien (172 kusu 8mi vozovych jednotek) u Bombardiera nebo vozidla Avanto Paris pro tram-train system v okoli Parize. To bych neoznacil za drobne vyjimky...
Registrierter Benutzer 471.015  mail  
14.08.2008 (8:19)  
ad Tiesto: Souhlasím s Tebou, že jednotky např. od Bombardieru jsou přinejmenším, co se týče interiéru, někde úplně jinde. Barevné uspořádání 471 a celkový vzhled interiéru je prostě na úrovni počátku 90. let. Chtělo by to nějaké výrazné omlazení.

ad zirecek: Na stránkách http://www.vagonka.cz/70000.asp?ids=1710 probíhá anketa spokojenosti cestujících se 471. Je tam velké množství i opakujících se připomínek. Nevšiml jsem si, že by za ty roky, co ta anketa běží, se těmito podněty někdo (ať už výrobce či ČD) zabýval ... Tolik asi k tomu, jakou má cenu někam psát nějaké připomínky ...
14.08.2008 (6:59)  
Chlapi, dle diskuze mě napadá, že jednotku 471 projektovala nějaká jezeďačka po večerech u lahváče na křížkovaném papíře... . Napadá mě, že tohle je typická česká malost, kdy každý kafrá do všeho možného jen ne do toho, v čem je kovaný, v jaké problematice se pohybuje, v jakém oboru pracuje. Kdo z Vás je projektant kolejových vozidel?
Když máte takové názory, tak nechápu, proč nesedíte na ČD, a.s. v odboru, pod který spadá vývoj, strategie nákupu nových vozidel, modernizace; proč z Vás nejsou vývojoví pracovníci, projektanti Škody Plzeň?
14.08.2008 (0:23)  
860 003 - Tak to tvý trafo si u 675 vyžádalo 6 míst ve druhé třídě na celou jednotku. 471+071+971 má 287+23 míst k sezení a 675+075+975 má 281+23 míst k sezení...
13.08.2008 (23:56)  
gillx - Adheze Ešusů by se vyřešila uspořádáním 471+071+471 anebo 471+071+071+471. Myslím, že i tak na třívozovou patrovou jednotku je 2000 kW na dnešní poměry na hraně a za 20 let to bude žalostně málo. Třivozové Desiro s kloubovými spoji, délkou 56 metrů a rychlostí 140 km/h pro Slovinské Železnice má 2000 kW. Tedy určitá naddimenzovanost a více poháněných náprav by jistě Ešusům prospělo. Jenže problém je v těch rádo by racionálně uvažujících lidech u drah, kteří začali prát řídící vozy a natahovat jednotky při zachovaní výkonu i tam, co nemají, co dělat. Naopak příměstské jednotky, které zastavují po každých cca. 4 až 6 km by měly mit nadbytek výkonu a hlavně co nejvíce poháněných náprav pro lepší adhezi, rychlé rozjezdy a maximální využití traťové rychlosti.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko