..: SBB koupí 50 dvoupodlažních jednotek od Stadleru :..

Ilustrační obrázekBern - Švýcarský Stadler Rail vyhrál výběrové řízení národního dopravce SBB na dodávku padesáti dvoupodlažních šestivozových elektrických jednotek DOSTO (RABe 513) pro příměstskou dopravu. Vozidla s celkovou délkou 150 metrů mají být uzpůsobena pro cestovní rychlost 160 km/h. Celková cena zakázky činí 1,024 miliardy CHF (15,2 miliard korun). Soupravy mají mít kapacitu pro 526 sedících cestujících, z toho 112 v 1. třídě. Do provozu by se měly dostat v roce 2011, přičemž dodávky mají podle podmínek kontraktu pokračovat až do roku 2015.

Původní výběrové řízení počítalo hned s několika možnými variantami řešení nových souprav: záměrem byl nákup 60 kusů čtyřvozových jednotek s délkou 100 metrů s možností přiobjednání zkrácených jednotek dvouvozových, nicméně parametry byly později přehodnoceny tak, aby se výsledná kapacita byla vyšší než u jednotek RABe 514, ale zároveň ne příliš vysoká, jak tomu bývá dnes při zdvojení jednotek téže řady. V době vypsání veřejné soutěže uvažoval dopravce SBB i nad verzí pro dálkovou dopravu, resp. variantou s upravenou trakcí pro provoz do Francie. Stejně tak byla nastíněna možnost částečně upravit vozidla pro zajíždění na německé tratě. Objednaná varianta řady 513 by měla mít při délce 150 metrů hmotnost 296 tun a maximální rychlost 160 km/h. Vzhledem ke svému nasazení přitom bude optimalizována pro časté rozjezdy a brzdění. Maximální výkon 6000 kW je instalován v čelních hnacích vozech se všemi hnanými dvojkolími. Zajímavostí také je, že dle údajů Stadleru budou buňky WC pouze ve dvou vozech.

Ilustrační obrázekZ hlediska švýcarských drah tak zůstává zachován trend obnovy parku regionální dopravy ve prospěch ucelených jednotek s vysokou kapacitou a snadným přístupem pro cestující se sníženou mobilitou. Série RABe 513 tak doplní rostoucí flotilu vozidel Desiro RABe 514 od společnosti Siemens, vyráběných i v závodě SKV Zličín, kterých si SBB objednaly 35 kusů s opcí na dalších 25. Kvůli zpoždění dodávky první série v rámci smluvní pokuty za nedodržení termínu přitom výrobce dodá jednu jednotku navíc zdarma. Do několika let tak z linek S-Bahnu v okolí Curychu nadobro zmizí jednopodlažní jednotky a klasické vlakové soupravy.

Zdroj: Stadler Rail, SBB [1] [2], NZZ Online, Tages Anzeiger Zürich, Úřední věstník EU


JiříK. | 12.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Madox 
12.08.2008 (10:51)  
to SergeS: tak ty jsem nejspis taky videl (bohuzel zdalky pres stromy) v Libcicich-Letkach (jely smerem na Kralupy), ze by nejake nove reko Bmto?
registrovaný uživatel SergeS 
12.08.2008 (10:37)  
Vcera zrovna projizdeli Libni dva vlozne patrove vozy hrozne podobne tomu co je na obrazku ...
registrovaný uživatel nojva  mail  
12.08.2008 (10:29)  
MildaIV: zlatá pravda, například u plánovaných ešusů 671 pro Brno jsou 3vozový jednotky ve špičce málo, zejména na trati S3 (Tišnov-Brno-Vranovice-Břeclav) kde jezdí soupravy 242 + 5-6xBdmtee a 2 spojený jednotky mi přijde moc. Na trati S2 (Křenovice-Brno-Letovice) by se daly provozovat pouze 3vozové jednotky se zhuštěním intervalu ve špičce z 30 na 20minut. Ideální by byly 4-5 vozové ešusy, nebo lépe jednotky od Stadleru :-(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.08.2008 (10:16)  
2 Petryk:
ac nemiluju Benchmarking, je to zajimavy pohled.

Dotazy do plena:

1) Uchazela se Skodovka s Esusem (jiste s promerenou, pro SBB akceptovatelnou elektrovyzbroji), nebo se neuchazela?

2) Od koho ma Staedler pro tuhle RABe 513 elektriku Siemens, ABB ci co?
12.08.2008 (10:14)  
4 vozovej ešus by se mi taky líbil. Pro tratě kde je třívozovej málo a zdvojenej už moc. Kolem Prahy ve špičku by se myslím uživil i jako zdvojený, připadně 3+4.
registrovaný uživatel Petryk 
12.08.2008 (9:53)  
Takže cena za jednotku je 304 mil. korun.
Kdyby měla stejný počet míst jako Ešus, tak ekvivalentní cena je 304 mil Kč/ 526 míst * 310 míst = 179 mil. korun.
Vím, že takhle lineárně to nelze posuzovat, ale něco jsem spočítat chtěl.
Jestli je to k něčemu, nechť posoudí laskavý čtenář...
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko