Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Ulevte si tedy prosim a nechodte sem, ulevite i nam, kteri to musime neustale dokola cist. Nic ve zlem, ale kdyz se jako pitomci chovaji Ti nahore a neustale o tom slysime vsude kolem sebe, pak nevim, proc je nutne nasledovat i zde, na 'nadseneckem' webu...
Viamont? U Bulhara? Od kdy? Že by se uvolnilo konkurenční prostředí?
Já se k tomu klidně přiznám, nenávidím ČD již 7 let a to díky tomu že přímo OŽRALÝ fíra projel návěstí stuj a narazil do vlaku v protisměru a při té nehodě se zranila moje přítelkyně. Nikdo se ji neomluvil a MOHL za to fíra. Příznám se, že se často ukájím slintajíce nad příspěvky kolegy M nebo waszyna... jo, ČD ani Cargo nejsou božské firmy to byste si měl uvědomit a vytáhnout konečně tu hlavu z hajlu, propláchnout uší a oči od hoven abyste taky viděl svět i z jiné perspektivy než je z kabiny mašiny.
Já se k tomu přiznám, chování ČD se mi nelíbí, nelibí se mi jejich chování a přístup zákazníkovi, nelíbí se mi jejich "mlžení", nelíbí se mi jejich systém slev z donebevolající "nechci slevu zadarmo" kartou, nelíbí se mi jak NĚKTEŘÍ fíreři ČD (Cargo) si myslí, že oni umí řídit mašinu a tak jsou bohy.
Nelíbíte se mi Vy.
Dokážete si i Vy přiznat, že jste uchyl do své práce? Nemáte ve své prdeli náhodou Vinohradský tunel, abyste si tam mohl nacpat celou tu Vaši podělanou mašinu i s tím Vašim ČD?
Prosím Vás ještě o kontrolu gramatických chyb v tomto příspěvku a o vymyšlení nějaké další věty, kterou jsem nikdy nenapsal. Děkuji, nejezděte.
Nejsem motyka, tak mě tak neoslovujte, já Vás také neoslovuji slovy "Vy debile"
Rychlík se nepřevrátil, rychlík spadl z mostu, za jehož bezchybný stav zodpovídá SŽDC. Kde pan anheuser psal, že se jednalo o rychlík ČD? Co když to byl Viamont? Pak by za to mohli opět ČD? To dokazuje jediné. Jsi člověk se sexuální úchylkou v rýpání do ČD.
A o tom Motykovci si myslím své. Motyko.
M: A k čemu Vám to pomůže? Byl to rychlík Praha - Brno. Je pán již uspokojen?
Urychlený přepřah lokomotivy? Jsou určité TPÚ, tedy technologické postupy úkonů, které trvají určitý čas + malá rezerva, kdyby něco nefungovalo. Například se musí déle plnit souprava vzduchem, dělat opakovaná zkouška brzdy, může být zamrzlé spřáhlové ústrojí v zimě apod. Pokud tyto okolnosti nenastanou, lze několik minut na přepřah zkrátit. To je jako kdybyjste napsal, že cestu po dálnici do Prahy by se taky dalo zkrátit, kdyby jste nevjel do kolony a nepotkal několik nehod. Ale s takovým jako Vy se nedá bavit, když Vám vyvrátili diskutující, že je blbost nejvyššího kalibru prhlásit, když to jednou jeden zkrátil, dá se tak jezdit furt a Vy to použijete zachvilku znovu.
Mato: A na rozdíl od tebe jsem neřekl, že ten kamioňák je úplná nula.
M: trochu mimo mísu, ale já jen na to s tím zaměstnancem. Co když budeš mezi tím od toho zaměstnance požadovat něco jiného? Co když se něco porouchá? Je jedno jestli stroj, nebo software v PC. Když s tímhle nepočítáš, tak máš problém se zakázkami. A zpravidla se tyhle věci stávají v nejnevhodnější moment. Pak samozřejmě chvíli trvá, než se znormalizuje chod firmy. To byli 2 nejčastější věci, kvůli kterým dochází k přerušení práce (moje zkušenost). Takže počítat s nějakým časem navíc je vždy nutné. Samozřejmě, nic se nemá přehánět.
Mato: Dávat na jednu kopu kamioňáka a fíru osobního vlaku, který ma za prdelí několik stovek lidí, za které ma přímou odpovědnost je opravdu trochu mimo mísu.
zaměstnanci ČD: A jasně, je to v konkrétních lidech, ale i tyhle konkrétní lidé, kteří svojí práci nevykonávají tak, jak by měli, vytváří celkový dojem a pocity, které mají lidé při pohledu na značku ČD.
To urychleni je totiz presne jako to "planovani" s naplanovanym prekrocenim planu... Nevim no, kdyby mne nekdo na otazku "kdy to bude hotove?" rekl, ze do stredy, ale kdyz si pohne, tak do utery, tak mu reknu jedine - ze to v utery chci mit na stole, protoze tim jasne dava najevo, ze utery je realne a streda je pro pripad, ze by stihl i surfovat a prolozit to kartama...
Co se tech dalsich duvodu, tak kdyz budes pecliveji cist, tak se doctes, ze mne to napadlo. Ze by to mohl stahnout fira svoji jizdou jsem jasne uvedl (soucasne dost vyrazne zapochyboval o tom, ze se stylem jizdy 20 stahnout da). Pokud o to vhodne predjideni vlaku, tak to ale NENI zasluha Ceskych drah, ktere prece o prednostech nerozhoduji (stejne jako nerozhoduji o jizde po jedne TK...).
Kazdopadne neni nic jednodussiho, nez napsat, ktery to byl vlak, ne?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










