Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Nicmene - kdo vi, jak to bylo napsane...
Pokud jde o ten vztah, tak vzdyt to pisu. Zlepsilo se to i u CD. Jenze jinde se to zlepsilo vic. Za tim si stojim
taz - co to zase meles, ze jsem nekde tvrdil, ze penize nejsou motivaci? Mas dost... Fakt napis, kde jsem to aspon naznacil. Penize jsou jednou z veci, ktera dela pracovniky happy. A at omezis JAKOUKOLIV z nich (a ostatni nechas stejny), tak je to trest. HR manazer opravdu nejsem, ale tohle myslim pochopi i petilety dite (pokud to bude dite hloupe, tak to pochopi az v sesti)...
Jinak z reakci CD na reklamace jsou nebyl spokojeny 2x ze dvou a co jsem cetl par dalsich tady, tak to obecne neni o moc lepsi. Asi je to ale zase jenom nahoda a o "uspesnych stiznostech" se nepise. Asi...
Spirit - ja jsem vypichl spis tu prijemnou pokladni odborarku, ktera je tusim jedna ze tri
chalicek: Nechci nikoho obhajovat, ale pokud bude na dálnici kolona kvůli opravě a vy tam skejsnete třeba hoďku navíc budete taky takhle nadávat? Budete chtít po řidiči vrátit jízdný? Bude mu někdo z vás nadávat do hovad přesto že se omluví (mimochodem omluvu za zpoždění jsm od řidiče ještě neslyšel, ale to je mimo mísu)? Myslim si že ne, ale nadávat na vlaky je prostě v módě... Prostě se stala chyba a zpoždění naskakuje páč nikdo neví kdy se bude jezdit. kdyby skočilo rovnou třeba hodina a vlak přijel po půl hodině a půlce lidí ujel tak se zase bude nadávat že odjel dřív nehledě na varování že zpoždění se může změnit. na druhou stranu informovanost může bejt vždycky lepší, jestli se někdo v těch Holeškách zmínil o tom že je někde porucha nevim. Ale ono je to stejně jedno když to nikoho nezajímá, viz "Mě ale vůbec nezajímá, jestli byla porucha nějakého ZZ nebo co to je". Potom se nabízí otázka co chcete slyšet. Proč vlaky nejedou nechcete slyšet, chcete slyšet kdy pojedou ale lidi nevěštěj z křišťálový koule. Trošku soudnosti...
A co se týče trati 120 tak tady bych trošku brzdil, páč právě z Kladna do Prahy dojíždim... Zpoždění minimální, pravda je že o kultuře cestování se nezřídka zrovna moc mluvit nedá, ale na rychlíkách jezdí 854 a u osobáků se to aspoň začíná s příchodem 814 zlepšovat a ne že ne. jenom to lidi neviděj, nebo nechtěj vidět. Od novýho GVD by měly jezdit Desira v taktu tak sem zvědavej na co si lidi budou stěžovat tentokrát.
Aby ten muj komentář nevyzněl tak že sem extrémní podpůrce ČD, tak to opravdu neni, jenom mi vadí že spousta lidí reje a reje a reje a už to neni jenom o tom rytí o problému ale reje protože si rejpnout chce a občas si tu a tam něco přikreslí a pošle to dál. chce to trochu objektivity, a to od obou stran. Je nutný se snažit pochopit co obnáší rozhořčení zákazníků a snažit se vtělit do jejich kůže a bejt nápomocnej. Ale zákazníci i když jsou v právu taky nemůžou chtít extrémní zázraky zvlášť po tom jak to tu vypadalo na přelomu 80. a 90. let. Ano, jsou chyby a je jich hodně (jak tu zaznělo hlavně v chování se zaměstnaců k zákazníkum, tady je určitě i potom pokroku dál co zlepšovat), ale taky jde spousta věcí kupředu
Anheuser - "Podobně průvodčí, na 170ce je jich spousta dobrejch ale jeden vlakvedoucí co neumí ani zabučet kazí v myslích lidí dobře odvedenou práci ostatních."
M - "Anheuser popisuje stav veci 400 km daleko a popisuje takrka totez - dalsi pech. Stara pani ma s Brnem a tamnima prodavackama listku podobnou zkusenost."
Troufám si tvrdit, že vztah zákazník-obchodník, resp. cestující-Č(S)D se změnil také k lepšímu. A neříkám to jen já. Jenže dneska není takový problém si stěžovat a ještě to rozmáznout na netu.
S tím řešením řešením jste mě moc nepotěšil, protože to evidentně lehce vyřešit nejde.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










