Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Resp. on tam M. Hruška ani konkrétně nepíše, co to bylo za vlak, takže úplně klidně to mohlo být Ec, které dostalo volno na úkor jak nákladu, tak vlaku nižší kvality.
Neříkám, že rezervy nejsou vůbec, ale v rámci urychlování dopravy jsou ty jízdní doby většinou dost našlapaný.
Nicméně Vám již nemám co říct a dopředu Vás informuju, že Vás budu do budoucna ignorovat. Howgh
ad reakce na chalicek:
Víte orávě tohle je to co mě osobně, a určitě nejsem sám, nejvíc vadí. Podle mě neni vizitkou správnýho pracovníka říct když se ti to nelíbí tak s náma nejezdi. To je jenom zjednodušování práce, obcházení problému a timhle přístupem se přichází o zákazníky. Tohle je třeba změnit a ne u jednoho, ale u všech zaměstnanců, kteří tohle říkaj. neni to tak správně, je lepší řešení. Když má zákazník problém, je nutný ho vyslechnout a pokud nemůžu zjednat nápravu já, tak alespoň slíbit že se tim bude někdo zabejvat a taky to vejš podat. To jestli tohle má nějaký výsledky tam nahoře je diskutabilní, ale hlavně ten přístup se cení.
No, psal sem o tom, že spousta lidí chce aby bylo všechno dokonalý což je nereálný a taky se spoustě lidí nezavděčíte ani timhle, ale valná většina cestujících to ocení. Vždycky se najde nějakej blbec kterej bude snižovat úroveň práce a vůbec ji neocení, jenom bude nadávat atd. i když bude třeba výkon na špičkový úrovni, ale to už je úděl profesionála se přes to přenést a všem cestujícím poskytovat stejně kvalitní služby
waszyn: To jste byl vy kdo chtěl podávat názor od těch co běžně vlakem nejezdí? To nemůžete snad ani myslet vážně. Já také nehodnotím kvalitu všech autobusových spojů společnosti ČSAD XY, ačkoliv jsem s nimi jel pouze jednou jedním spojem a ten byl mj. zpožděn o 40minut a řidič byl neurvalý morous. Anebo, vy snad hodnotíte například vibrující erotické pomůcky pro ženy? Jaké pocity bude mít při použití toho a jaké při použití toho?
Tahle diskuze nikam nevede. Zatímco zastánci ČD, uznávají že ne vždy se vše povede, že každý člověk má své chyby, apod. Zato odpůrcům se nelíbí vubec nic. Není něco špatně? Ke všemu mi nikdo s těch odpůrců neodpověděl ani na jedinou moji otázku. Proč? Nehodila se jim do krámu.
M: Je vidět, že M bystře a neomylně rozliší dva výrazy "každým 3tím zaměstnancem" a "3 zaměstnanci. Tak to potom poklona.
Poborskiii: Já je ale nevynechávám. Pokud jste četl bystře můj příspěvek pak jste zjistil, že jsem psal, že valná část zpoždění je způsobena výlukami, poruchami na tratích apod. - tzn. že né všechna zpoždění. Uznávám, že poruchy vozidel apod. nastávají, ale tvoří celkově asi 3% ze všech zpoždění. Trošku černá stránka věci - Za zpoždění ze Studénky mohou rovvnež ČD?
chalicek: Tak jeď autobusem, když se ti to nelíbí!! Ježiš, ted mě zase ukamanujou. Ale tohle je přesně to o čem tu celou dobu mluvím. Všechno se vám nelíbí ale stejně bude s ČD jezdit a remcat jen na ty lidi ve vlaku, které to díky vám po čase omrzí a už nebudou tak usměvaví jako když nastoupili. Zkuste jednou namísto toho rozkliknout tu obálku na cd.cz a poslat stížnost. Každý člen vlakové čety nebo i pokladní má na štítku své identifikační číslo. Na internetu totiž dokáže plevelit s nadávkami a urážkami s prominutím každý blb. Protože nadávat na ČD (SŽDC a podobné instituce jsou ignorovány), počasí a politiku je tak snadné.
Mato: Tak, že to zamítli zrovna tobě? Ty který píšeš bez jediné hrubky, ani náhodou stylem páté přes deváte a jezdíš jedině po dálnici s navigací s hlášením nehod na 200km dopředu? Nechápu.
Dnes jsem jel pracovně vlakem a vzpoměl jsem si na vás odpůrce. Zpoždění po trase 15-15-19-13-12-7-2-0-0-0 a hádejte proč?
Výluka TV, výluka zhlaví, lom kolejnice - jízda po jedné TK, výstup/nástup cestujících. Vše je zajisté způsobeno dopravcem, zato to, že do cílové stanice vlak přijel včas je dílem SŽDC.
Vlaková četa milá a usměvavá, vždy pozdravili a poděkovali, při dotazu na přípoje podali všechny možné informace co jim POP vyhodil a oni věděli. Telefonáty, zda přípojné vlaky počkají. A chování cestujících? něco kladné, většinou neutrální, ale našli se i tací co vlakovou četu začali urážet a nadávat jí, že mají zase zpoždění, je to banda blbců apod. Všichni tito jeli až nakonečnou, kam jsme prosím pěkně, ale už dojeli včas.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










