..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer taz 
01.09.2008 (13:56)  
waszyn, já chápu, že cestující, kteří trpí zpožděním jsou otrávení a nespokojení, ale asi není zcela věcně správné, že za to mohou jen ČD.
Registrierter Benutzer Přema 
01.09.2008 (13:53)  
Ta úvodní fotka je jen ilustrační nebo přímo z Praha hl.n.?
Myslím totiž, že Os 2907 z Prahy hl.n. nejezdí. ;)
Registrierter Benutzer waszyn 
01.09.2008 (13:51)  
No já teda žasnu.
ČD předvedly opět v plné parádě to samé co onehdá se supercity na Ostravu, nasraly tisíce zákazníků a tady se najdou experti co tu jejich hurá akci omlouvají. Já to za normální stav natož ostudu AŽD nebo SŽDC rozhodně nepokládám. Tyto dvě firmy osobní dopravu neprovozují a cestujícím může být zcela ukradené kdo vykutal tunel nebo postavil návěstidla.. Oni cestují s ČD a.s.
Já jsem teda za prvé rád, že se nikde nic nesrazilo a za druhé nechápu co by se stalo kdyby NS neotevřeli 2 roky předem ale třeba jen rok a půl předem až by byly vychytané všechny mouchy. Zase to odskákali cestující, ale Ti jsou přece až na posledním místě co..
01.09.2008 (13:44)  
Snad by bylo divné, kdyby taková akce proběhla bez problémů, takovéhle zmatky je nutné považovat za normální stav.
Bude ještě možné za denního světla jet nějakým vlakem přes výhybnu Vítkov?
Registrierter Benutzer vojtik 
01.09.2008 (13:39)  
Prý to neutáhla měnírna.
Registrierter Benutzer Palko 
01.09.2008 (13:26)  
Ve zprávách na ČT v poledne tvrdili, že to nebyla porucha zabzařu, ale výpadek napětí v trakčním vedení.
01.09.2008 (12:54)  
pražáci se teda moc nepředvedli!
Registrierter Benutzer Jan Sekanina  mail  
01.09.2008 (12:54)  
Je to ostuda SŽDC, AŽD a přenáší se to opět na ČD. Myslím že je za tím spěch pod tlakem termínů.
Registrierter Benutzer Olouch  mail  
01.09.2008 (12:52)  
No ale to nenímoc dobra vizitka pro NS
Registrierter Benutzer M 
01.09.2008 (12:46)  
No ale hlavne ze to funguje:-))
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko