Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Nooo, komunisti taky říkali, že bude blahobyt a hovno hovno zlatá rybko. Vlk taky sliboval...
Motykovec nejsem.
K té pracovní cestě... neříkejte mi, že führer Tvého formátu by to nezvládl? Podle mně není cestovní doma delší osmi hodin což je běžná pracovní směna. Například řidič kamionu ji musí zajet taky, pokud to zvládne pod 6 hodin, nemusí dokonce snad dělat ani bezpečnostní pauzu. Ale holt führeři se musí v střídat (v Praze?, Brně?). Pravda náročná práce.
Mato: Nebudete Vy jeden z těch Motykovců, kteří kdysi dávno pokud si dobře vzpomínám toto ukončení svého komentáře používali? Přemýšlejte ale prosím. Pracovní cesta se jezdí běžně Děčín-Bratislava? Ještě, že jste nenapsal, že se jednalo o vlak Praha – Warszawa, s tím, že ty časy bez zpoždění jsou v Polsku. To už by bylo skutečně na zavření do ústavu pro léčbu poruch mozkových. A odkdy má Hungaria číslo 107? Mj. neprohlásil jste kdysi rezolutně, že na ŽP již Vás nikdo nikdy neuvidí? Tak co tu děláte?
M: Kdybych alespoň nepsal díky čemu ta zpoždění vznikla, poté by Vaše polemika byla na místně. Takto je však velmi silně nemístná. Ale speciálně pro Vás to napíši znovu - Výluka TV, výluka zhlaví, lom kolejnice - jízda po jedné TK, výstup/nástup cestujících. Jediné zpoždění, které by se dalo přičíst na vrub dopravci je nástup/výstup, protože v dané stanici byl „pouhý“ dvouminutový pobyt. Kdybychom však dali pobyt pětiminutový s tím, že nám do vlaku občas nastoupí větší skupina cestujících jedněmi dveřmi opět Vy byjste remcal, proč se stojí 5minut, když by se dala zkrácením pobytu zkrátit i jízdní doba. Stále obhajujete, že fáze jedna sedí na ČD více než fáze dvě? Lepší nápad byjste neměl? Je vidět, že do železničního odborníka máte skutečně velmi daleko. Nenapadlo Vás například, že stažení zpoždění mohlo být díky technice jízdy strojvedoucího, vhodném upravení předjíždění vlaků nižších kategoriíí nebo díky urychlenému přepřahu lokomotivy? Nenapadlo. Neboť byjste musel přiznat, že zpoždění bylo zkráceno díky snaze zaměstnanců dopravce. A to Vy byjste si nikdy nemohl připustit.
To, že bez zábran používáte toto slovo vykazuje cosik o Vašem hrubiánství. Proč ignorujete fakta a z mé věty „abc“, uděláte větu „ba“ na kterou následně odpovíte?
Chikatetsujin: Nenapsal, ale skutečně přemrštěná není. A nenapadlo Vás, že například v mezilehlé stanici byl delší pobyt, který se nekonal? Na to, že jste fotograf takového periodika jako je Železniční magazín a pokládáte se za odborníka přes infrastrukturu, nevíte o stavbě železničních tratí a výlukách zhola nic. A na svých stránkách to bohatě dokazujete. A to už jen tím, že zde píšete o tratích ČD. Nebo máte tak krátkou paměť? Za časů stavby spojovací větve prvního a druhého koridoru a zároveň stavby druhého koridoru, tedy tratě Česká Třebová – st.hranice s Polskem, bylo v mezistavebním období běžným jevem, že vlaky přijely do Olomouce a České Třebové ( ve směru opačném pak do Olomouce a Ostravy) s náskokem 20-30minut. Ve stavebním období potom včas nebo se zpožděním do 15minut. Kdybychom jezdili čtvrt roku včas, potom bychom měli po zbytek roku zpoždění 30-50minut a opět by bylo zle. Nebo to by bylo v pořádku?
Jediné s čím by se dalo souhlasit je ten dvouminutový pobyt, kdy přijde větší skupina cestujících, nastupuje jedněmi dveřmi, které po sobě nezavřou – nejlépe těmi, které vlaková četa před okamžikem uzavřela a vrátila se na druhý konec soupravy. Na tomto se mj. pozná slušný cestující. Ten po sobě totiž dveře vždy zavře. Ale na toto jsem již reagoval v reakci na přispěvatele M.
A ještě jeden komentář ke slušnosti cestujících. Ačkoliv průvodčí zdravila každého cestujícího, na pozdrav ji odpověděl jen přibližně každý 4-tý, ten zbytek neudělal ani „Bu“ a ještě se cítil znechucen tím, že je otravován a musí předložit jízdenku. Tomu říkám slušnost. Když přijdete do restaurace, přijde číšník a pozdraví, také na něj pouze vybafnete „Omáčku, 4 knedliky a pivo. A fofrem nebo zdechnu“?
crash151: To že vlak přijede napřed není mínus, nicméně si nevzpomínám, že by se mi to kdy stalo... Mám spíš opačnou zkušenost, že rychlík pádící po koridoru a mající pobyty 2 minuty prostě nestíhá (a ne že by někde stál "na stavbě") a po 5 zastaveních už má třeba 15 minut zpoždění... GVD pro osobní dopravu je ošemetná věc a měl by být navrhovám s maximální pečlivostí - pokud jsou tam velké vaty vlak přestává být zajímavý, protože jede dlouho, pokud jsou jízdní doby napnutý jak kšandy, vlaky zase doráží do cíle se sekerami, to oprávněně pobuřuje cestující a navíc často přenáší zpoždění na další návazná ramena.
To Vás to tak žere, že přijede vlak s náskokem? Je to kvůli eliminaci zpoždění (který tady nejenom Vás tak žere, když se něco dělá pro jeho redukci, je to taky špatně, kolikrát sem slyšel nářky proč se nezavede výlukovej jízdní řád. Tady ho máme a hle? Zase je to špatně) ne proto, aby se někdo moh chvástat tim, že se přijede dřív. Výluka probíhá určitou dobu a je jasný, že zkoordinovat všechny práce tak, aby se s každym koncem/začátkem výluky měnil jízdní řád je skoro nemožný. Pravda, šlo by to, ale jakej by to mělo efekt když by vlaky jezdily každej měsíc jinak? Už takhle jsou občas problémy se změnou GVD třikrát do roka a s její pochopením cestujícími
Jinak pro jednoho picovina (proc to jako maskujes, zakazali ti doma mluvit sproste a mas pocit, ze takhle to nikdo nepozna?), pro jineho asi teda nepochopitelna vec. Picovina je spis, ze je tam tak brutalni vata, ze se tam da najet 19 minut. To uz se ty JR muzou rovnou delat tak, ze se bude planovat jizda 20 kmh a kdyz vznikne zpozdeni, tak nebude problem to dohnat (a potom se muzeme kasat, jak je to super, ze se plni jizdni doby a snizuji zpozdeni).
Je to jako hloupe (ne nutne centralne) planovane hospodarstvi - napred podstrelit cile a pak brat premie za 400% prekroceni planu:-)
Pravděpodobnější podle mě je jízda v úseku, kde se počítá s výlukou, jsou natažený jízdní doby, aby se zpoždění aspoň trochu eliminovaly. Pokud je vhodná konstelace ostatních vlaků + je například ve stanici podle GVD delší pobyt (který se tak nekoná) opravdu k tomu snížení může dojít.
Ovsem snizovani zpozdeni, tak to je zasluha CD (protoze CD asi rozhodly o tom, ze ostatni vlaky se zpozdily na ukor toho jednoho)... Tak to je nadherna demagogie, bravo:-))
Takze to uvedme na pravou miru - ke zpozdeni doslo z nejakeho duvodu a k udajnemu snizeni zpozdeni doslo take z nejakeho duvodu, pricemz faze dve se da s CD spojit mene pravdepodobne, nez faze jedna, leda ze by to vedl vybornej fira.
Mimochodem, at za to "mohl" kdokoliv, tak to uz jsme na tom tak spatne, ze mame chvalit, kdyz vlak prijede vcas? Co bude priste, budu v samosce psat dekovnej dopis, ze zelenina neni nahnila?:-)
Takže ano, je to možné, nejen teoreticky, ale děje se to i v praxi
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










