..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Mato 
06.09.2008 (17:37)  
Hruška: aaa pan Hruška se nikdy nespletl že? Pravda moje chyba misto 170 jsem napsal 107, Tobe se to samožřejmě nikdy stát nemůže, Ty jsi pan dokonalý. Tak Ti přeju abys byl vždy dokonalý a až potáhneš s Cargem nějaký NExák, tak ať máš dobrou viditelnost, vysekané lesy v okolí a žádné blbce na přejezdu, přát Ti abys v plné rychlostí chlastajíce na mašině ospalý narazil do mostní konstrukce asi nemá cenu a nejsem hajzl.

Nooo, komunisti taky říkali, že bude blahobyt a hovno hovno zlatá rybko. Vlk taky sliboval...
Motykovec nejsem.
K té pracovní cestě... neříkejte mi, že führer Tvého formátu by to nezvládl? Podle mně není cestovní doma delší osmi hodin což je běžná pracovní směna. Například řidič kamionu ji musí zajet taky, pokud to zvládne pod 6 hodin, nemusí dokonce snad dělat ani bezpečnostní pauzu. Ale holt führeři se musí v střídat (v Praze?, Brně?). Pravda náročná práce.
06.09.2008 (14:36)  
crash151: S tímto souhlasím a za svůj výpad se omlouvám. Jen mne už štvalo to neustálé a hrubé osočování nečeho, co používají minimálně. Já osobně tuto trasu také jezdím a nemohu si stěžovat. I jiní přispivatelé zde psali něco v tomto smyslu. Tedy jednoznačně slova pana chalicka vyvrátili. Tato diskuze však troufám si říci nikam nepovede, neboť daní „rýpalové“ budou nadávat, na zpoždění při výlukách, jaktože se neudělal výlukový JŘ, zato když se udělá a vlak přijede s náskokem poté budou nadávat, že se udělal. Buď nevědí co chtějí, anebo rýpou zkrátka jen proto, že je to sexuálně uspokojuje.

Mato: Nebudete Vy jeden z těch Motykovců, kteří kdysi dávno pokud si dobře vzpomínám toto ukončení svého komentáře používali? Přemýšlejte ale prosím. Pracovní cesta se jezdí běžně Děčín-Bratislava? Ještě, že jste nenapsal, že se jednalo o vlak Praha – Warszawa, s tím, že ty časy bez zpoždění jsou v Polsku. To už by bylo skutečně na zavření do ústavu pro léčbu poruch mozkových. A odkdy má Hungaria číslo 107? Mj. neprohlásil jste kdysi rezolutně, že na ŽP již Vás nikdo nikdy neuvidí? Tak co tu děláte?

M: Kdybych alespoň nepsal díky čemu ta zpoždění vznikla, poté by Vaše polemika byla na místně. Takto je však velmi silně nemístná. Ale speciálně pro Vás to napíši znovu - Výluka TV, výluka zhlaví, lom kolejnice - jízda po jedné TK, výstup/nástup cestujících. Jediné zpoždění, které by se dalo přičíst na vrub dopravci je nástup/výstup, protože v dané stanici byl „pouhý“ dvouminutový pobyt. Kdybychom však dali pobyt pětiminutový s tím, že nám do vlaku občas nastoupí větší skupina cestujících jedněmi dveřmi opět Vy byjste remcal, proč se stojí 5minut, když by se dala zkrácením pobytu zkrátit i jízdní doba. Stále obhajujete, že fáze jedna sedí na ČD více než fáze dvě? Lepší nápad byjste neměl? Je vidět, že do železničního odborníka máte skutečně velmi daleko. Nenapadlo Vás například, že stažení zpoždění mohlo být díky technice jízdy strojvedoucího, vhodném upravení předjíždění vlaků nižších kategoriíí nebo díky urychlenému přepřahu lokomotivy? Nenapadlo. Neboť byjste musel přiznat, že zpoždění bylo zkráceno díky snaze zaměstnanců dopravce. A to Vy byjste si nikdy nemohl připustit.

To, že bez zábran používáte toto slovo vykazuje cosik o Vašem hrubiánství. Proč ignorujete fakta a z mé věty „abc“, uděláte větu „ba“ na kterou následně odpovíte?

Chikatetsujin: Nenapsal, ale skutečně přemrštěná není. A nenapadlo Vás, že například v mezilehlé stanici byl delší pobyt, který se nekonal? Na to, že jste fotograf takového periodika jako je Železniční magazín a pokládáte se za odborníka přes infrastrukturu, nevíte o stavbě železničních tratí a výlukách zhola nic. A na svých stránkách to bohatě dokazujete. A to už jen tím, že zde píšete o tratích ČD. Nebo máte tak krátkou paměť? Za časů stavby spojovací větve prvního a druhého koridoru a zároveň stavby druhého koridoru, tedy tratě Česká Třebová – st.hranice s Polskem, bylo v mezistavebním období běžným jevem, že vlaky přijely do Olomouce a České Třebové ( ve směru opačném pak do Olomouce a Ostravy) s náskokem 20-30minut. Ve stavebním období potom včas nebo se zpožděním do 15minut. Kdybychom jezdili čtvrt roku včas, potom bychom měli po zbytek roku zpoždění 30-50minut a opět by bylo zle. Nebo to by bylo v pořádku?

Jediné s čím by se dalo souhlasit je ten dvouminutový pobyt, kdy přijde větší skupina cestujících, nastupuje jedněmi dveřmi, které po sobě nezavřou – nejlépe těmi, které vlaková četa před okamžikem uzavřela a vrátila se na druhý konec soupravy. Na tomto se mj. pozná slušný cestující. Ten po sobě totiž dveře vždy zavře. Ale na toto jsem již reagoval v reakci na přispěvatele M.

A ještě jeden komentář ke slušnosti cestujících. Ačkoliv průvodčí zdravila každého cestujícího, na pozdrav ji odpověděl jen přibližně každý 4-tý, ten zbytek neudělal ani „Bu“ a ještě se cítil znechucen tím, že je otravován a musí předložit jízdenku. Tomu říkám slušnost. Když přijdete do restaurace, přijde číšník a pozdraví, také na něj pouze vybafnete „Omáčku, 4 knedliky a pivo. A fofrem nebo zdechnu“?
Registrierter Benutzer Mato 
05.09.2008 (6:06)  
chikatetsuin: jestli to náhodou nebyla 107 Hungaria na trase Děčín - Bratislava, to je těch 10 zastávek (Děčín, Ústí, Holešovice, Kolín, Pardubice, Třebová, Brno, Břeclav, Kúty, Blava) a těch 19 minut krásně vychází na Prahu a ta krásná 0 na koridor Brno-Břeclav. Ale jo, tomu bych pak věřil a je třeba pochválit strojvůdce ČD za jeho obětavost při snižení zpoždění. Doprá práce!!! Jen tak dál!
05.09.2008 (3:03)  
Mno... Hruška nenapsal kde ani na jak dlouhé jízdní době, ale ona vata skoro 20 minut mi taky přijde přemrštěná. Tady se koridory optimalizují taky třeba jen o 20 km/h nahoru, a přitom místo zkrácení jízdní doby o 5 minut by tato šla zkrátit třeba o 15 minut jen konstrukcí GVD. Sám jsem na lokálce z Třebíče zažil stažení 25 min zpoždění na 45 minut dlouhém rameni (dle JŘ). Valil jsem na to bulvy, že se někde jezdí jednou tak déle, než je technické minimum (nicméně zjevně vyjezditelné minimum). Jistou vatu pochopím, ale 100% je trochu moc. Taky jsem v tom vlaku (810) seděl pouze já + jeden cestující + průvodčí + nějaký nádražák cestující domů + fíra samozřejmě...

crash151: To že vlak přijede napřed není mínus, nicméně si nevzpomínám, že by se mi to kdy stalo... Mám spíš opačnou zkušenost, že rychlík pádící po koridoru a mající pobyty 2 minuty prostě nestíhá (a ne že by někde stál "na stavbě") a po 5 zastaveních už má třeba 15 minut zpoždění... GVD pro osobní dopravu je ošemetná věc a měl by být navrhovám s maximální pečlivostí - pokud jsou tam velké vaty vlak přestává být zajímavý, protože jede dlouho, pokud jsou jízdní doby napnutý jak kšandy, vlaky zase doráží do cíle se sekerami, to oprávněně pobuřuje cestující a navíc často přenáší zpoždění na další návazná ramena.
04.09.2008 (21:53)  
Ano, bude se to dělat tak, že se bude měnit GVD s každou výlukou a každej měsíc budou jezdit vlaky jinak místo toho aby dva měsíce dojížděly bez zpoždění nebo s malym zpožděnim a jeden měsíc dojížděly s náskokem. Opravdu výbornej nápad...
To Vás to tak žere, že přijede vlak s náskokem? Je to kvůli eliminaci zpoždění (který tady nejenom Vás tak žere, když se něco dělá pro jeho redukci, je to taky špatně, kolikrát sem slyšel nářky proč se nezavede výlukovej jízdní řád. Tady ho máme a hle? Zase je to špatně) ne proto, aby se někdo moh chvástat tim, že se přijede dřív. Výluka probíhá určitou dobu a je jasný, že zkoordinovat všechny práce tak, aby se s každym koncem/začátkem výluky měnil jízdní řád je skoro nemožný. Pravda, šlo by to, ale jakej by to mělo efekt když by vlaky jezdily každej měsíc jinak? Už takhle jsou občas problémy se změnou GVD třikrát do roka a s její pochopením cestujícími
Registrierter Benutzer M 
04.09.2008 (21:34)  
HERMANe a ja reagoval na tebe, jenom na tebe? Clovece, ze si nedovedes spojit A a B, tak z toho mne nevin...

Jinak pro jednoho picovina (proc to jako maskujes, zakazali ti doma mluvit sproste a mas pocit, ze takhle to nikdo nepozna?), pro jineho asi teda nepochopitelna vec. Picovina je spis, ze je tam tak brutalni vata, ze se tam da najet 19 minut. To uz se ty JR muzou rovnou delat tak, ze se bude planovat jizda 20 kmh a kdyz vznikne zpozdeni, tak nebude problem to dohnat (a potom se muzeme kasat, jak je to super, ze se plni jizdni doby a snizuji zpozdeni).
Je to jako hloupe (ne nutne centralne) planovane hospodarstvi - napred podstrelit cile a pak brat premie za 400% prekroceni planu:-)
04.09.2008 (20:43)  
M: Už toho prosim Vás nechte, začíná to zavánět trapností. Jednou zaviní zpoždění ČD, jednou SŽDC, potom zase třeba sebevrah, počasí, těch vlivů je spousta
Pravděpodobnější podle mě je jízda v úseku, kde se počítá s výlukou, jsou natažený jízdní doby, aby se zpoždění aspoň trochu eliminovaly. Pokud je vhodná konstelace ostatních vlaků + je například ve stanici podle GVD delší pobyt (který se tak nekoná) opravdu k tomu snížení může dojít.
04.09.2008 (20:00)  
M: kdybyste nebyl zabedněnec, asi byste si všiml, že nerozebírám, kdo zpoždění zavinil a kdo se zasloužil o jeho dohnání, ale jen mluvím o jednom z několika možných způsobů jeho dohnání (když jste z huby vypustil zase další inteligentní 3,14ovinu alá "bez zpozdeni by se tam teda dalo jezdit o 19 minut rychleji").
Registrierter Benutzer M 
04.09.2008 (19:54)  
Aha, takze moment... Zpozdeni nevzniklo vinou CD - to byla vina spatne SZDC nebo sebevrahu nebo cekoholiv.
Ovsem snizovani zpozdeni, tak to je zasluha CD (protoze CD asi rozhodly o tom, ze ostatni vlaky se zpozdily na ukor toho jednoho)... Tak to je nadherna demagogie, bravo:-))

Takze to uvedme na pravou miru - ke zpozdeni doslo z nejakeho duvodu a k udajnemu snizeni zpozdeni doslo take z nejakeho duvodu, pricemz faze dve se da s CD spojit mene pravdepodobne, nez faze jedna, leda ze by to vedl vybornej fira.
Mimochodem, at za to "mohl" kdokoliv, tak to uz jsme na tom tak spatne, ze mame chvalit, kdyz vlak prijede vcas? Co bude priste, budu v samosce psat dekovnej dopis, ze zelenina neni nahnila?:-)
04.09.2008 (18:29)  
Taky je v GVD leckde vata například kvůli výluce. Když se zadaří, dá se tak zpoždění celkem dobře stáhnout.
Takže ano, je to možné, nejen teoreticky, ale děje se to i v praxi
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko