Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
vrbam: Naprostý souhlas.
M. Zikmund: Vítejte v realitě ČD (a jejich nástupnických organizacích), kde včera znamená zítra, pokud se to do té doby nevyřeší samo.
Fór je v tom, že pro zkušební provoz dnes žádnou kolaudační komisi nepotřebujete. Buď to máte uvedeno přímo ve stavebním povolení, že zkušební provoz budete mít a nebo si ho projednáte před zahájením zkušebního provozu.
(1) Zkušebním provozem stavby se ověřuje funkčnost a vlastnosti provedené stavby podle projektové dokumentace. Pokud nebylo provedení zkušebního provozu uloženo stavebním povolením, může stavební úřad na podkladě požadavku dotčeného orgánu nebo žádosti stavebníka anebo v jiném odůvodněném případě stanovit rozhodnutím, které je prvním úkonem v řízení, že kolaudační souhlas lze vydat jen po provedení zkušebního provozu. V rozhodnutí uvede zejména dobu trvání zkušebního provozu stavby, a je-li to nutné, stanoví pro něj podmínky, popřípadě podmínky pro plynulý přechod zkušebního provozu do užívání stavby. Vyhodnocení výsledků zkušebního provozu stavebník připojí k žádosti o vydání kolaudačního souhlasu.
(2) Účastníkem řízení podle odstavce 1 je stavebník a vlastník stavby. (§ 124 stavebního zákona)
Toť vše, víc toho ke zkušebnímu provozu (z pohledu stavebního zákona) netřeba.
Když si někdo umanul, že se provoz zahájí po 4.00 ráno dne 01.09.2008, tak se měl postarat o to, aby práce byly skončeny v příslušném časovém předstihu, proběhla řádně kolaudace, napěťové zkoušky apod. Měl jsem zato, že i zkušební provoz je podmíněn kolaudačním rozhodnutím ... Ale nemohu vyloučit, že se ve 4.00 sešla kolaudační komise a svými podpisy stvrdila, že vše je řádně zkontrolováno (včetně napájecí stanice) ... a dala souhlas k zahájení zkušebního provozu.
Jenže když v pozdním odpoledni 31.08.2008 pracovníci podníku EŽ a.s. montují přívodní vodiče na odpojovačích, natahují dráty na kolejích 301 a 302 v oblasti Balabenky a ještě v 0.33 noci z neděle na pondělí stojí pracovní vlak EŽ na Balabence a "dráteníčci" pilně pracují, tak si kladu otázku, jak byla provedena kolaudace stavby – to jest, vše musí být hotovo a protivně zvědavá komise oblézá stavbu a kontroluje a kontroluje. Také existuje něco jako napěťové zkoušky. Docela rád bych věděl, zda po skončení pracovní činnosti dráteníčků projela úsek do Holešovic nějaká samostatně jedoucí elektrická lokomotiva ...
Já jsem v oblasti výhybny Vítkov pobýval v neděli cca od 11 do 17.30 hodin a kromě motoráčku M 810 jezdícího na seznání, resp. jednoho vozu Bnp (053) (+ lok 740) spojených s 810, v němž firma SKANSKA v neděli předváděla dokončené dílo žádné elektrická lokomotiva ani do Libně neprojela. Kolem poledne jsem se o tom bavil s jedním "šotoušem" obeznámeným s podrobnostmi stavebních prací. Napěťové zkoušky se podle něj vůbec neprováděly, protože se prostě práce nebyly skončeny - což nakonec potvrzuje fakt týkající se pracovních činností v oblasti Balabenky.
Podobně se zapojovalo ZZ. V sobotu se seznání jezdilo na ústní souhlas "od ranžírky" k peronům, v neděli se už jezdilo na bílou.
To prostě tak skončit muselo, jediné štěstí je, že se při tom (alespoň zatím) nikdo nezabil.
Na tím, jak jsou postavena návěstidla "odborník žasne,laik se diví". U vjezdu do "Balabenského" tunelu jsou ranžírky vlevo ve směru jízdy, u "Libeňského" vpravo ve směru jízdy ? Přitom místa je tam "milion".
Vjezdová návěstidla do Libně od HLN umístěná na společné návěstní lávce s návěstidly od Masaryčky jsou "geniálně" zakryta tramvajovou tratí, resp. silniční estakádou. Pravda, dohledová vzdálenost podle patřičného vzorce je jistě dodržena, ale pro strojvedoucího jedoucího na spádu 10 promile je žádousí, aby návěstidlo videl co nejdříve. Rozum zůstává stát nad umístěním mávěstidel 402ML a 301L vedle sebe na návěstní lávce, ale návěstidlo 302L není umístěno na této návěstní lávce, ale o několik desítek metrů dál. A aby to bylo přehlednější, tak návěstidlo 401ML bude umístěno o něco blíže před návěstidlem 302L. No prostě pro strojvedoucího paráda ....
A aby toho nebylo málo, geniální umístění cestových návěstidel na hlavním nádraží ... Když se už musela (proč) dát návěstidla pro sousední koleje vedle sebe, tak proč nemohla být na společném stožáru, ale každý návěstidlo má samostatný stožár ....
860 003 : ne žádný pravidelný vlak přepravující cestující už nikdy nepojede. Za 137 let existence této trati jste měl času dost.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










