Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
to ono těm vandalům nestačí sprejerství to musí ještě ničit ZZ.
Mne nikdo vinu ČD nevymluví. Jsou provozovatel dráhy, tak jsou na síti po provozní stránce nejvyššími pány. Pokud dopustí provoz na polotovaru, měly by za to být tvrdě potrestány. Tvrdě potrestány by měly být i jejich mediální prostředky, které často informují velmi zkresleně. FRK
Práce kvapná, málo platná. Jenže když si věrchuška usmyslí, že se k určitému datu něco spustí, tak se to spustí i kdyby trakaře z nebe padaly! Když se elektrifikovala trať Praha - Dlouhá Třebová, tak vlak jel v čele s bobinou a v místech, kde nebyla trolej, ho postrkovala pára. Osobně jsem několik takovýchto huráakcí kdysi zmařil a byl jsem za to velmi neoblíben. Jenže když jsem papalášům řekl, že to prostě k danému datu nebude, tak to nebylo a potřetí už se hezky pokorně zeptali, kdyže to bude reálné.
Já nemám důvod pochybovat o odbornosti a pečlivosti práce těch "dráteníčků" od EŽ.
Když si připomenete komedii, která se dělala tím, že kdosi neoprávněný "řídil" Pendolino, tak nad tím zůstává rozum stát.
Když posíláte z dílny po revizi E lok na trať, tak měříte izolační stav, podepisujete protokol; po "větší" pravidelné revizi se lokomotiva posílá na zkušební jízdu ...
Jan Beneš : důvodem trasování vlaků přes Vršovice je jednak rekonstrukce kolejiště a nástupišť na HLN, kde se postupně téměř po celou dobu platnosti tohoto jízdního řádu jezdilo jen na "šturcová" nástupiště. Dalším důvodem je modernizace trati Libeň – Běchovice, kde se tč. jezdí dvoukolejně jen v úseku Líbeň – Kyje a dále se jezdí po jedné koleji. Takže těch vlaků, které by mohly jezdit NS je málo. V podstatě jde o soupravy jezdící z/do Libně.
Farkač Karel : od 01.07.2008 jsou ČD a.s. pouhým dopravcem jako kdokoli jiný (např. Viamont, OKD, Unipetrol) a nemají se stavbou nic společného. Provozovatelem existující železniční sítě je SŽDC s.o., nikoli ČD.
Za dva měsíce se na stavbě udáílo tolik věcí, že i "nějaký" vztah existující ke 30.6. nemůže odrážet realitu o dva měsíce později.
No nejen na R707, ale i na R705, mohli, no vlastně můžou ještě čekat. Ani jeden z těchto vlaků dnes nedorazil a ani už nedorazí do cíle. Tak snad zítra.
MZ: diky za info k veci
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










