..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
01.09.2008 (15:33)  
marfy11: Nevím jak další operátoři, ale O2 signál ve Vinohradském tunelu má a to dokonce 3G v cca 80 % délky tunelu. Jeden z jeho vysílačů totiž míří přesně do toho směru ve kterém je tunel.
01.09.2008 (15:24)  
waszyn: Já ho do toho zapojil proto, že při známé informovanosti na dráze, by to dopadlo pravděpodobně stejně. Zdroje informací by byly přesně ty samé. Ono odhadovat délku trvání poruchy je celkem problém. Termín "plánovaná porucha" jsem zatím ještě nikde neslyšel.
Vysadit lidi samozřejmě mohli někde jinde, konečně na tom Smíchově končilo plno vlaků, ale pak by se třeba nějaký inteligent dozvěděl, že 5 minut po vysazení souprava vlaku odjela směr hl.n., protože se to podařilo rozjezdit a třeba by sem napsal něco ve smyslu proč ho ČD vysadily v nějaké p....i bez metra, když se vědělo, že vlak pojede dál.
Ono se to takhle z pozice cestujícího jeví jako děsně jednoduché, ale opak je pravdou.
registrovaný uživatel vrbam 
01.09.2008 (15:21)  
860 003: Nevím, ale já bych se na tento den pořádně připravil - elektriky, diesly, vagony navíc. Protože pravděpodobnost, že se něco po**re = 1.
registrovaný uživatel taz 
01.09.2008 (15:16)  
waszyn, co ty víš, třeba mu to nevadí, o kom se mluví, začíná být vlivný, fakt je, že se mohl nachystat nějaký "krizový scénář", kdyby něco neklapalo. Možná se to mohlo zkoušet v méně exponovanou dobu.
registrovaný uživatel waszyn 
01.09.2008 (15:02)  
Čekal jsem až se objeví první inteligent, který do toho zapojí Jančuru..
Po přečtení informací z více zdrojů jsem se dočetl, že dotčené vlaky ještě na kraji Prahy byly téměř včas.
Z hlediska cestujícího je pro mne docela podstatný fakt, že jsem se stal obětí nějakého PR pokusu procpat se za každou cenu na polodokončené nádraží, a strávil půl hodiny někde v tunelu.
ČD s tím mohly dělat minimálně to-vysadit lidi ve Vršovicích, Libni, či Smíchově...
01.09.2008 (14:44)  
waszyn: Já nechci nikoho omlouvat, protože to je celkem průser, ale tentokrát s tím asi opravdu ČD (předpokládám, že víte o současném rozdělení železnice) nemůžou něco dělat.
Ano, cestující jezdí s ČD a nemusí je zajímat u koho vznikl problém, jen by mě zajímalo, jestli byste toto samé tvrdil, když by takhle někde skončil "žlutý Radim"? Předpokládám, že by za to mohly zase ČD...
01.09.2008 (14:15)  
Zážitek z dnešního rána: R 604 ještě v Malešicích jen cca plus 5. Ještě před Vrškama jsme nabrali plus 20. Ve Vrškách neplánované zastavení. A že se neví, kdy a jak to pojede dál. Padala různá doporučení od zaměstnanců drah, např.:"Jeďte do centra MHD" apod. Násladně ještě doporučen přestup na přijíždějící SP 1830. Ve Vinohradském tunelu čekání cca 25 minut. Přeplněný vlak, mobily bez signálu, nervózní lidi, kteří měli už být dávno jinde, paráda! Vjezd na hl.n. na přivolávačku. Příjezd na hl. n. v 8:02. Když máte být v 7:30 v Italský, docela vám to zvedne adrenalin. Zpět R 677 odjezd z hl.n. cca plus 13 a na přivolávačku. Takže předpokládám, že v té době zab. zař. ještě nefungovalo.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (14:12)  
Klicova otazka - hralo v tom nejakou roli to, ze se jezdilo po nove a nevyzkousene trati nebo to byl klasicky prazsky problem, ktery se stava uz skoro jednou mesicne a jen shodou okolnosti se stal v den, kdy se otevrelo NS?
01.09.2008 (13:58)  
Zajímavé. Podle dostupných informací byl přičinou výpadku přechod na nový typ zabezpečovacího zařízení mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. A proto každý výpravčí i vršovický strojmistr mluví o výpadku poddimenzované měnírny hl.n.střed.

Ofil: myslíš si, že by v Praze na hl.n. svítila cílová stanice Praha hl.n., směr jízdy Olomouc hl.n.? Zapoj hlavu, než se zeptáš.
registrovaný uživatel Gambac 
01.09.2008 (13:57)  
2Přema stačí se kouknout na čas na toom fotu a mělo by dojít ;)
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko