Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Vysadit lidi samozřejmě mohli někde jinde, konečně na tom Smíchově končilo plno vlaků, ale pak by se třeba nějaký inteligent dozvěděl, že 5 minut po vysazení souprava vlaku odjela směr hl.n., protože se to podařilo rozjezdit a třeba by sem napsal něco ve smyslu proč ho ČD vysadily v nějaké p....i bez metra, když se vědělo, že vlak pojede dál.
Ono se to takhle z pozice cestujícího jeví jako děsně jednoduché, ale opak je pravdou.
Po přečtení informací z více zdrojů jsem se dočetl, že dotčené vlaky ještě na kraji Prahy byly téměř včas.
Z hlediska cestujícího je pro mne docela podstatný fakt, že jsem se stal obětí nějakého PR pokusu procpat se za každou cenu na polodokončené nádraží, a strávil půl hodiny někde v tunelu.
ČD s tím mohly dělat minimálně to-vysadit lidi ve Vršovicích, Libni, či Smíchově...
Ano, cestující jezdí s ČD a nemusí je zajímat u koho vznikl problém, jen by mě zajímalo, jestli byste toto samé tvrdil, když by takhle někde skončil "žlutý Radim"? Předpokládám, že by za to mohly zase ČD...
Ofil: myslíš si, že by v Praze na hl.n. svítila cílová stanice Praha hl.n., směr jízdy Olomouc hl.n.? Zapoj hlavu, než se zeptáš.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










