..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   
01.09.2008 (21:10)  
to waszyn a postrk...souhlasím.

Za technické problémy jasně nese zodpovědnost SŽDC a dodavatelé stavby.
Za nervoznní cestující nesou jasně svým chováním ČD.
Jsou-li na tomto fóru nějací zaměstnanci ČD, tak věste, že máte:

špatnou organizaci managementu(nedokážete flexibilně zjistit problém na trati-copak nemáte propojení od dispečerů a dalších tech. pracovníků a až k průvodčím?! průvodčí by měli vše oznámit cestujícím co nejrychleji a používat prac. mobil, ke zjištění problému na trati). Jde vám snad o spokojené cestující (zvykli si na stáří vozů, ale také si už zvykli z okolí a z práce na lepší jednání.
Takže zjištujte problémy na trati a hlavně informujte cestující-to je to hlavní, co chtějí slyšet-pochopí a uklidní se.

špatnou pracovní morálku: hulíte na nádražích i přes zákonný zákaz, neumíte jednat s lidmi
Nádražní budovy a podchody (i ty po rekonstrukci) neumíte ani zamést, neuděláte něco navíc, co by ostatním zpříjemnilo cestu vlakem.
Nekuřte, buďte trošku vlídnější, uklízejte stanice.

špatnou pracovní zodpovědnost: cestující si před Vašimi zraky překračují kolejiště, místo aby šli podchodem. Potom se stávají případy, že přímo ve stanici jsou sraženi vlakem.
Nebuďte liknavý a dbejte na dodržování bezpečnosti ve svých stanicích.

Stav a provoz stanice je odrazem Vaší práce. Na 95% stanic lze vidět, že tam pracují Vaši kolegové, kteří nechtějí své práci dát více, než jen splnit "pracovní" dobu.
01.09.2008 (21:08)  
AD-Josef Petrák:
Naopak!!! Mne právě vadí, že je ještě stále ČD provozovatelem dráhy a nikdo prozatím jim neodebral tuto činnost. Právě proto to tak vypadá, jak to vypadá. ČD by mělo být jen dopravce, jako třeba Viamont, OKD a pod. a nic jiného. Potom by mohly požadovat kompenzace za to, tratě jsou neprůjezdné. Takto nemohou nic-jsou vlastně spoluviníci. Tím, že se pustily do tohoto pochybného pokusu, si opět pokur-vily své beztak špatné jméno. FRK
01.09.2008 (20:53)  
FRK se asi nemůže smířit s tím, že unitární železnice je již pouhou minulostí. ;)
01.09.2008 (20:12)  
Farkač Kerel: Umíte proboha číst???
To jako kdybyste jako řidič auta mohl za to, že na křižovatce nejdou semafory.
registrovaný uživatel taz 
01.09.2008 (19:58)  
kraken, i na dráze se dá "vytěžit" nějaký kov do sběrny a i to může vést k problémům v propustnosti tratí.
01.09.2008 (19:53)  
kraken: např. zrovna u vítkovské trati vandalové několikrát zničili reléové domky, např. tak, že je podpálili.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.09.2008 (19:53)  
radekedar: Zkus to sám. :-D
registrovaný uživatel kraken 
01.09.2008 (19:51)  
Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravního kolapsu, ať už vinou technických problémů či řádění vandalů.

S řáděním vandalů v technice jsem se ještě nikdy nesetkal. Vždycky jsem se setkal jen s grafitti.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
01.09.2008 (19:41)  
Řekněte už někdo TV Nova, že infrastruktura patří státní organizaci SŽDC!
01.09.2008 (19:40)  
A na hlavním to k večeru opět kolabuje, zpoždění zatím až 60 minut.
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko