Jihlava - Projekt výstavby vysokorychlostní železniční tratě přes Vysočinu, který schválila vláda, vyvolává negativní reakce řady obcí i samotného kraje. Železniční stavba, představující pás dlouhý 100 kilometrů a široký přibližně 600 metrů, by měla zasáhnout území přibližně 40 sídel, jež namítají, že pro ně bude znamenat překážku v jejich dalším rozvoji. Za starosty se staví i krajský úřad v Jihlavě, přestože zastupitelé již schválili dokument o další perspektivě územního rozvoje, který s plánovanou VRT počítá. Projekt výstavby ovšem dosud není definitivní; stavba samotná je navíc plánována až v delším časovém horizontu.

"Abychom vůbec mohli tento dokument, který je pro kraj z jiných hledisek důležitý, schválit, tak jsme se k jakési variantě vysokorychlostní tratě museli přiklonit," komentuje náměstek hejtmana Václav Kodet. Místní obyvatelé se obávají, že kvůli specifickým konstrukčním požadavkům na stavbu VRT nebude možné vést železnici po mostech, čímž zůstanou odřezání od zemědělské půdy a zhorší se pro ně dostupnost úřadů. "Tato trať ekonomicky nepřinese státu ani regionu Vysočina žádné plusy," namítá dále krajský zastupitel a starosta obce Dobronín Jiří Vlach.
Kromě Dobronína dělá projekt starosti i vedení obce Nová Ves u Světlé, kde by směrování koridoru tratě mohlo zasáhnout do připravené lokality pro výstavbu rodinných domů. Ministerstvo dopravy se ovšem brání, že příslušné stavební parcely již byly vyhrazeny pro liniovou stavbu a domy se na nich stavět nesmí. Potvrzuje to i starostka Nové Vsi u Světlé Jarmila Bártová: "Parcely jsme už prodali. Budeme muset vlastníkům buďto vrátit peníze, nebo najít novou parcelu." Trasování tratě přes Vysočinu ovšem zatím zdaleka není finální a na stole ministerstva pořád leží několik možných variant, přičemž se počítá i s alespoň jednou zastávkou pro tento region.
zdroj: ČT24, Ministerstvo dopravy ČR
| 7.10.2008 (7:00)
Ještě jednou ti to napíšu.VRT není separovanou částí železnice!! Na VRT bude normálně napojena stávající siť železnic.V současné době je mnoho tratí kolem Prahy doslova přecpaných.VRT tomu uleví.POkud bychom stavěli VRT pouze pro spojení evropských velkoměst,potom by to bylo víceméně na nic,protože kolik lidí asi deně cestuje z Berlína do Budína(kdyby se feferoni připojili s VRT)??To by bylo pár vlaků deně a to by skutečně nemělo ekonomické opodstatnění.
Obávám se, ze uvaha o "odbocce" do Jihlavy, na kterou separatni pro toto vozebni rameno "ICE" uhne je ponekud zcestna a nema ekonomickou interpretaci. To uvaha sAd ("luxus") je racionalnejsi. Co nad to jest, jest sponzoring a tudiz od dabla.
2 Twix: souhlas
2 Paninaro (16:58):
Ano, VRT jako evropsky system mezi vyznamnymi mesty, asi i s prispenim EU. Tim mene v tom vidim Jihlavu i "panevni okresy", tim vice vidim "polednikovou" trasu od Sprevy pres Dresden a Prahu k Linci, kde pujde "zahnout" na Wien i Budapest, ovsem i na Salzburg - Rosenheim kde vetviti lze na Brenner i Mnichov. A jsa v Mnichove, navaznost na dalsi VRT, nebo alespon trate, kde 200 a vice km/h lze uz "vcera" je hotova.
Teď vzít v úvahu, jak rychle by se na VRT jezdilo a s jakými náklady a jestli by mělo větší smysl jezdit klasicky Ostrava-ČTřebová-Praha či Ostrava-Brno-Praha.
A stejně si myslím, že na náš ministát je VRT až moc velký luxus.
(Ano, taky by sem i líbilo, kdyby ty vlaky zastavovaly v mojí "díře", ale chápu, že to není reálné.)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










