..: Projekt VRT na Vysočině naráží na odpor kraje i obcí :..

Ilustrační obrázekJihlava - Projekt výstavby vysokorychlostní železniční tratě přes Vysočinu, který schválila vláda, vyvolává negativní reakce řady obcí i samotného kraje. Železniční stavba, představující pás dlouhý 100 kilometrů a široký přibližně 600 metrů, by měla zasáhnout území přibližně 40 sídel, jež namítají, že pro ně bude znamenat překážku v jejich dalším rozvoji. Za starosty se staví i krajský úřad v Jihlavě, přestože zastupitelé již schválili dokument o další perspektivě územního rozvoje, který s plánovanou VRT počítá. Projekt výstavby ovšem dosud není definitivní; stavba samotná je navíc plánována až v delším časovém horizontu.

Ilustrační obrázek

"Abychom vůbec mohli tento dokument, který je pro kraj z jiných hledisek důležitý, schválit, tak jsme se k jakési variantě vysokorychlostní tratě museli přiklonit," komentuje náměstek hejtmana Václav Kodet. Místní obyvatelé se obávají, že kvůli specifickým konstrukčním požadavkům na stavbu VRT nebude možné vést železnici po mostech, čímž zůstanou odřezání od zemědělské půdy a zhorší se pro ně dostupnost úřadů. "Tato trať ekonomicky nepřinese státu ani regionu Vysočina žádné plusy," namítá dále krajský zastupitel a starosta obce Dobronín Jiří Vlach.

Kromě Dobronína dělá projekt starosti i vedení obce Nová Ves u Světlé, kde by směrování koridoru tratě mohlo zasáhnout do připravené lokality pro výstavbu rodinných domů. Ministerstvo dopravy se ovšem brání, že příslušné stavební parcely již byly vyhrazeny pro liniovou stavbu a domy se na nich stavět nesmí. Potvrzuje to i starostka Nové Vsi u Světlé Jarmila Bártová: "Parcely jsme už prodali. Budeme muset vlastníkům buďto vrátit peníze, nebo najít novou parcelu." Trasování tratě přes Vysočinu ovšem zatím zdaleka není finální a na stole ministerstva pořád leží několik možných variant, přičemž se počítá i s alespoň jednou zastávkou pro tento region.

zdroj: ČT24, Ministerstvo dopravy ČR


Adys Poslat mail autorovi | 7.10.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Vysočina


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
07.10.2008 (17:48)  
ad STOUPA:

Ještě jednou ti to napíšu.VRT není separovanou částí železnice!! Na VRT bude normálně napojena stávající siť železnic.V současné době je mnoho tratí kolem Prahy doslova přecpaných.VRT tomu uleví.POkud bychom stavěli VRT pouze pro spojení evropských velkoměst,potom by to bylo víceméně na nic,protože kolik lidí asi deně cestuje z Berlína do Budína(kdyby se feferoni připojili s VRT)??To by bylo pár vlaků deně a to by skutečně nemělo ekonomické opodstatnění.
Registrierter Benutzer M 
07.10.2008 (17:43)  
Ad 600 metru - ono asi nejde o to, ze to bude 600 metru sirokej beton, ale ze to bude 600 metru sirokej pas, kde nebude moct byt nic jinyho (asi krome nadrazi:-)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
07.10.2008 (17:04)  
ad happy:

Obávám se, ze uvaha o "odbocce" do Jihlavy, na kterou separatni pro toto vozebni rameno "ICE" uhne je ponekud zcestna a nema ekonomickou interpretaci. To uvaha sAd ("luxus") je racionalnejsi. Co nad to jest, jest sponzoring a tudiz od dabla.

2 Twix: souhlas

2 Paninaro (16:58):

Ano, VRT jako evropsky system mezi vyznamnymi mesty, asi i s prispenim EU. Tim mene v tom vidim Jihlavu i "panevni okresy", tim vice vidim "polednikovou" trasu od Sprevy pres Dresden a Prahu k Linci, kde pujde "zahnout" na Wien i Budapest, ovsem i na Salzburg - Rosenheim kde vetviti lze na Brenner i Mnichov. A jsa v Mnichove, navaznost na dalsi VRT, nebo alespon trate, kde 200 a vice km/h lze uz "vcera" je hotova.
07.10.2008 (17:00)  
sAd - Jaký luxus proboha?? VRT je nutností!! Levné a rychlé propojení významných center ve Střední Evropě (Berlin - Dresden - Praha - Brno - Bratislava - Budapest + ramena München - Nürnberg - Plzeň a rameno z Vídně). Vzdušný prostor nad Evropou je totálně přeplněný a VRT nejlepší řešením jak vytvořit stejně rychlou či ještě rychlejší a hlavně levnější alternativu k letecké dopravě. Je jisté, že VRT zde nebude primárně proto, aby to měl Pepa z Prahy rychleji k babičce do Jihlavy, ale primárně zde bude z důvodů výše uvedených. Navíc 1 km tratí stojí od 400 do 600 mil. Tedy srovnatelné s 1 km dálnice a spíš levnější a navíc při zabrání výrazně menšího prostoru v krajině. Když zde mohou být uvahy o vyhození 270 000 000 000,- do zadní partie střední časti těla, tak by luxusem nebyla ani výrazně rozsáhlejší síť VRT...
07.10.2008 (16:58)  
Doporučuji přečíst ten článek, na který níže odkazuje junkrs. Dokonale vystihuje mylné přesvědčení o nutnosti separovat VRT od veškeré ostatní železnice, které tu mnozí mají. Přitom VRT se logicky má stát součástí železniční sítě s tím, že sice nepovede do Třebíče a do Mostu, ale rychlík jedoucí tím směrem bude moct v části trasy VRT využít a výrazně zkrátit jízdní dobu. Příkladem je nejpokročilejší projekt VRT u nás, tunel z Prahy do Berouna. Tím by pak měly jezdit i středočeské spěšňáky z Prahy do Hořovic, a na tom není vůbec nic podivného. A další věc, kterou článek vystihuje, je aktuálnost stavby VRT v ČR. Už v GVD 2009, tj. cca 10 let před možným otevřením nového tunelu, pojedou po trati 171 osobní vlaky do Řevnic/Radotína každých 15 minut (ve špičce do Radotína i častěji), rychlíky střídavě po 30 a 60 minutách. V nákladní dopravě je to jediná spojnice Prahy se západem. Není už načase něco dělat? (Třetí kolej tam rozhodně postavit nepůjde).
Registrierter Benutzer happy 
07.10.2008 (16:54)  
Rozhodně by nešlo o zastavování v Jihlavě jako na průjezdu!!Vlaky z Prahy do Brna zastaví v Praze a v Brně.Vlaky na Vysočinu by u Brodu uhly z VRT a dále jely po 225 na HB,Jihlavu a po 240 třeba až do Třebíče (pokud se zadrátuje 240).Přínos to pro Vysočinu má a troufnu si říct,že obrovský.Z Vysočiny jezdí dost lidí do Prahy po D1.Než se vymotají přes Prahu k práci tak je vyjde časově i finančně líp,když pojedou z Ji VRT do Prahy a po Praze metrem.Současnému stavu absolutně nevyhovuje trať 230.Prostě někteří krajští úředníci jsou dementní.
07.10.2008 (16:52)  
No je evidentní, že oněch 600 metrů má nějaké opodstatnění. Je jasné, že nejde o hausnummero, které si jen tak někdo vycucal z prstů. Je to dáno nutnosti dostatečné vzdálenosti tratě od obytných zón, manevrovací prostor při projektaci, k možnosti třeba vysazení lesa podel trati atd. Je lepší pracovat s nějakou rezervou než pak vytvářet komplikovaná řešení v hustě zastavěných uzemích...
Registrierter Benutzer sAd 
07.10.2008 (16:49)  
O vhodnosti stavby VRT mezi Prahou a Ostravou přes Brno v blízkém horizontu by se dalo lehce pochybovat. Teď trvá cesta cca 3h 15min s tím, že na trati je ještě nekolik úzkých hrdel. Pokud se tyto hrdla odstraní, tak se odvažuji tipovat, že doba by mohla jít pod 3 hodiny. Snad i výrazně.
Teď vzít v úvahu, jak rychle by se na VRT jezdilo a s jakými náklady a jestli by mělo větší smysl jezdit klasicky Ostrava-ČTřebová-Praha či Ostrava-Brno-Praha.
A stejně si myslím, že na náš ministát je VRT až moc velký luxus.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
07.10.2008 (16:45)  
No jestli nebude těch 600m i k vůli hluku. Aspoň bude nějakých 200m na každou stranu na vysázení stromů a nebude hrozit jejich pád do kolejí.
07.10.2008 (16:40)  
Jihlava, Třebíč, Mostecko?? O jaké VRT se tu vlastně bavíme. Já myslel, že tam mají jezdit moderní soupravy tak 200 km/h a ne Brejlovec + 3 x Bt, který bude zastavovat v každé díře.

(Ano, taky by sem i líbilo, kdyby ty vlaky zastavovaly v mojí "díře", ale chápu, že to není reálné.)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko