..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   
10.10.2008 (10:56)  
Kus povídání na čt jsem viděl, no prostě ukázka sdělovacích prostředků, tak křečovitou snahu dokázat že za všechno může čd a jen čd jsem snad ještě neviděl. Na celý jsem prostě neměl sílu, musel jsem přepnout. Jako by neexistovala sdc, a jiní.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.10.2008 (10:53)  
Přidal bych jednu příhodu z Břeclavi. Donedávna bych si na ni vůbec nevzpoměl, ale vzhledem k tomu, co se v poslední době děje, bych se o ni rád podělil. Možná s tématem vůbec nesouvisí, ale podobnost se nabízí. Loni v zimě jsem přijel do Břeclavi zpožděným EC 177 a jelikož mi ujel přípoj, čekal jsem na poslední osobní vlak do Hodonína. V době odjezdu ohlásil staniční rozhlas dvacetiminutové zpoždění z důvodu poruchy ZZ. Když jsem se zeptal průvodčí, co se děje, odpověděla, že výpravčí dostal zákaz z Přerova stavět vlakovou cestu směrem na Hrušky a víc prý neví. Poté jsem vyslechl rozhovor mezi výpravčím a vlakvedoucí. Výpravčí říkal, že už do Hrušek poslal kolegu, aby zjistil volnost vlakové cesty a že na cestě už je i technik z AŽD, že podobnou situaci ještě neviděl. Stejná situace se prý opakovala i předešlý den. Bohužel nevím o jakou situaci šlo. Asi po hodině a půl jsme na přivolávačku skutečně odjeli. Moc by mě zajímalo, jestli i tohle nějak nesouvisí s mizením vlaků.
registrovaný uživatel Racek 
10.10.2008 (10:49)  
Georgo: přesně tak, porovnáním přesnosti GPS a osové vzdálenosti kolejí lze snadno dojít k závěru, že GPS není dobrý způsob, jak bezpečně určovat, na které koleji vícekolejné trati se konkrétní vlak nachází ;-)
10.10.2008 (10:45)  
jako je to slepá kolej, výhradně sloužící pro trať 255, na které stává vždy jedna 810, max 810+010; kde by se tam vzalo tolik písku, aby to udělalo to co to udělalo, mi nejde moc na rozum
registrovaný uživatel Racek 
10.10.2008 (10:44)  
PES38: já bych řekl, že už se to aspoň řeší, i když obvyklou českou rychlostí. Ony plusmínus stejné kolejové obvody se u nás používají mnoho desítek let, akorát že reléovka, na rozdíl od ESY, nearchivuje co se kolem ní děje. Kdyby se Moravany staly na reléovce (jakože klidně mohly), tak by se to hodilo na toho mrtvýho fíru, protože každej expert by bez záznamu z ESY s čistým svědomím odpřisáhnul, že tam zelená prostě svítit nemohla. A jelo by se dál.
10.10.2008 (10:33)  
Pikehead, 860 003: počuli, ECTS je European Credit Transfer System, používaný na univerzitách pre zaistenie mobility študentov s využitím kreditného systému. Preto usudzujem, že sa chcelo napísať ETCS, čo je European Train Control System - a ten skutočne s využitím systému Galileo pre overovanie polohy a rýchlosti vlaku počíta v navrhovanej špecifikácii Level 3. V každom nasadení ale majú byť minimálne dva spôsoby, takže bez bodových počítadiel náprav alebo nejakých snímacích bodov sa tak či tak neobídeme.
registrovaný uživatel vodavod  mail  
10.10.2008 (10:28)  
Četli jste tu závěrečnou zprávu? Na koridorech se jezdí na simplex! Nefunguje tam generální stop! Schválenou dokumentaci Drážním úřadem Drážní úřad nearchivuje! AŽD schvalovací dokumentaci od ESA 11 Drážní Inspekci k vyšetřování nepředala! Drážní Inspekce vydává pouze doporučení! Celý systém je špatně a jde o životy nejenom těch kluků vpředu!!
10.10.2008 (9:59)  
věta na závěr:
a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit
zní trochu komicky - neměli to naši páni úředníci udělat náhodou už dávno dřív????

Někdy si připadám jako v Kocourkově
Asi musí umřít víc lidí - nebo někdo z rodiny oněch "zotpovědných" aby se tu něco zmněnilo.
registrovaný uživatel PES38 
10.10.2008 (9:33)  
Nemohu se zbavit dojmu, že se to stále bere na lehkou váhu. Jednoho člověka to stálo život, další jsou v ohrožení.

Ale jako by to nikoho nepálilo. Jedni vydají doporučení (víc nemůžou), druzí řvou o poškozování dobrého jména, třetí dělají tlaky, aby to nebylo objektivní a čtvrtí se tváří, jakoby se jich to vůbec netýkalo.

Ale skutečnost. že mizí vlaky a to jak vidíme, tak v možství asi větším, než malém a nikoho z odpovědných to příliš netankuje, je přinejmenším zarážející.

Skutečně se čeká, až 30 loženech wapek sejme v kilu motorák (810) stojící ve stanici a zařve tam padesát lidí? (v širé trati je předpokládám UBP) Pak se budou všichni drbat na hlavě a čumět jak telata... Ale už bude pozdě.

Na místě FS bych asi fírům doporučil jezdit na rozhled... On už by se někdo brzo probudil.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
10.10.2008 (7:55)  
Vousáč : Niekde som včera na webe čítal, že nie tento motor pieskoval, ale nejaký Mn ešte v pondelok. A údajne po celej stanici. To by vysvetľovalo aj to prerušované šuntovanie, čo by sa mohlo vysvetliť nízkou vlastnou hmotnosťou.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko