Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
jak rika klasik, fakof politika ou šit (o zdravi lidi tu jde az v posledni rade)
zaza: Zasa by možno vznikli "kopy" dané chybnou obsluhou počas resetu čítača náprav ... a tých jázd na privolávačku čo by pri tých resetoch bolo ... to už by sa rýchlostná návestná mohla rovno zrušiť ...
Podle tvých reakcí v diskuzi budeš volajaký týpek z Ministerstva Dopravy, jelikož tam se takoví antilokomotivní týpci vyskytují asi nejvíc.
Nemyslíš si, že asi nejjednodušší řešení bude, když AŽD implementuje do ESY něco ve smyslu, že když se "najednou ztratí" vlak z koleje, výpravčímu vyskočí na obrazovce hláška: Kolej č. 2 byla obsazena vozidly. Bez příčiny zmizeli. Označ správnou odpověď:
a) Odnesli je bezdomovci do Sběrných surovin
b) Teroristi of Al Kaidá nasypali na kolej tunu písku
c) nevidím tam nic, ale asi tam něco bude, takže ti tam holoubku vlak nepustím, dokavaď nezvedneš svojí tlustou prdel z pohodlné židle a nepůjdeš se přesvědčit, jestli náhodou odpověď a) není správná
Já se na koridoru svezu jen občas, jezdím na nekoridorových tratích, ale docela lituji kluky, co tam musí jezdit a nastavovat krky kvůli idiotům, kteří tvrdí, že to, co vyplodili je všechno dle zkur*ených norem, které vyplodili ouřadové, kteří přece za nic nemůžou, jelikož s tím se přece nemohlo počítat.
To skutečně mistři světa z MD a DU čekají, až kvůli podělanému systému ESA 11 bude hromada jako ve Studénce?
Naopak nevyplývá z toho automaticky, domnívám se, jak by snad mohlo někoho napadnout, že by musela zaručovat součinnost s jakýmikoliv KO, jejichž specifikaci někdo "pod rukou" změnil (mluvím hypoteticky, neříkám, že se něco takového stalo). Platí TP, specifikace platná v době vydání průkazu způsobilosti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










