..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   
12.10.2008 (15:15)  
se nedivim že ESA 11 přehlídne šukafon :)
registrovaný uživatel JOHNZ 
12.10.2008 (14:45)  
Theo: A pritom casti co v Moravanoch "zlyhali" su/boli aj tam ... a aj logika je naimplementovana doradu rovnako ... co na to povies?
registrovaný uživatel Theo 
12.10.2008 (8:57)  
Určitě vám něco říká DOZ Plzeň - Cheb stáří úctihodné, počet vlaků co tam kdysi jezdily značný a od těch co tam dělali, jsem nikdy neslyšel o podobných problémech. Jediné na co si dávali pozor byly stavební vlaky s kolejovými poli. Elektrifikováno 25 kV 50Hz, kolejové obvody 75 Hz, uvedení do provozu kolem roku 1968.
registrovaný uživatel milos  mail  
12.10.2008 (1:56)  
nekdy je to tu opravdu sila, jakymi argumenty se tu snazi zastanci dokonaleho zabezpecovaciho systemu argumentovat...
jak rika klasik, fakof politika ou šit (o zdravi lidi tu jde az v posledni rade)
registrovaný uživatel JOHNZ 
12.10.2008 (1:52)  
Theo: 106x povieme, že ESA11 ani žiadny iný zabzar sám o sebe žiadne vlaky nerieši a nesmie riešiť?
registrovaný uživatel Theo 
12.10.2008 (0:33)  
Stav, kdy zmizí vlak, aniž by jeho další jízdu zaznamenaly sousední kolejové obvody, by měl mít takovou odezvu, aby jakékoliv zabezpečovací zařízení přešlo do poruchového stavu. Pak by se tam měl objevit zaměstnanec, který zkontroluje, co se děje. Pak teprve bych tam poslal další vlak.
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.10.2008 (22:36)  
mfíra, rail_user: ESA11 bude "bezpečná" za pár dní/týždňov. RZZ nebude. Kto za to bude môcť tam? V prípade, že je AŽD viac či menej "existenčne závislá" na SŽDC, asi sa s nimi nebude púšťať do krížu viac než je nutné, Litva nelitva (aj tak zasa dostali nejaké zakázky na Slovensku) ...

zaza: Zasa by možno vznikli "kopy" dané chybnou obsluhou počas resetu čítača náprav ... a tých jázd na privolávačku čo by pri tých resetoch bolo ... to už by sa rýchlostná návestná mohla rovno zrušiť ...
registrovaný uživatel mfíra 
11.10.2008 (20:10)  
Mandos:
Podle tvých reakcí v diskuzi budeš volajaký týpek z Ministerstva Dopravy, jelikož tam se takoví antilokomotivní týpci vyskytují asi nejvíc.

Nemyslíš si, že asi nejjednodušší řešení bude, když AŽD implementuje do ESY něco ve smyslu, že když se "najednou ztratí" vlak z koleje, výpravčímu vyskočí na obrazovce hláška: Kolej č. 2 byla obsazena vozidly. Bez příčiny zmizeli. Označ správnou odpověď:
a) Odnesli je bezdomovci do Sběrných surovin
b) Teroristi of Al Kaidá nasypali na kolej tunu písku
c) nevidím tam nic, ale asi tam něco bude, takže ti tam holoubku vlak nepustím, dokavaď nezvedneš svojí tlustou prdel z pohodlné židle a nepůjdeš se přesvědčit, jestli náhodou odpověď a) není správná


Já se na koridoru svezu jen občas, jezdím na nekoridorových tratích, ale docela lituji kluky, co tam musí jezdit a nastavovat krky kvůli idiotům, kteří tvrdí, že to, co vyplodili je všechno dle zkur*ených norem, které vyplodili ouřadové, kteří přece za nic nemůžou, jelikož s tím se přece nemohlo počítat.
To skutečně mistři světa z MD a DU čekají, až kvůli podělanému systému ESA 11 bude hromada jako ve Studénce?
registrovaný uživatel zaza 
11.10.2008 (19:29)  
Chyba je dle mého už v základu, kdyby se hned při počátcích koridorizace nebo celkově modernizace trati pzrušily KO a použily čítače náprav, byl by dle mého klid...Podle toho co vím jsou ovlivnitelné snad jed magnetickou brzdou.
registrovaný uživatel JB 
11.10.2008 (18:19)  
Nedá mi, abych se nevmísil. Z uvedené dikce Vyhl.173 celkem jasně vyplývá, že součinnost musejí zaručovat všechna vozidla vlaku (jakékoliv, tedy logicky každé). DI konstatovala, že lok. u Os5011 ji z důvodu závady a zanedbané údržby nezaručovala.
Naopak nevyplývá z toho automaticky, domnívám se, jak by snad mohlo někoho napadnout, že by musela zaručovat součinnost s jakýmikoliv KO, jejichž specifikaci někdo "pod rukou" změnil (mluvím hypoteticky, neříkám, že se něco takového stalo). Platí TP, specifikace platná v době vydání průkazu způsobilosti.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko