Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
ad Citace ... a co tím chtěl básník říci ?
Ve všech vlacích byla tažená vozidla, která zaručovala součinnost vozidla s kolejovými obvody ...
Kdo má nezávisle kontrolovat zda jsou v provozu vozidla neohrožující svým technickým stavem bezprčnost drážní dopravy ?
No přece na dopravcích nezávislá Drážní inspekce ...
Doporučuji přečíst si co v pátečním deníku Právo popisoval Milan Vojtek o dění v Hodoníně.
Zejména ty časové údaje jsou pozoruhodné. Stručně řečeno, vlak se tam objevil, zmizel, objevil se, zmizel a zase se objevil.
Pokud se skutečně jednalo o kolej 6b (nemám důvod to zpochybnit), tak tato kolej je kusá, dlouhá 98 metrů. Při této délce lze úspěšně pochybovat o tom, že by sloužla k sestavě manipulačního vlaku... Nic ovšem není nemožné, jenže při rozjezdu by nebyla popískována celá kolej, ale pouze její část, tam kde se rozjížděla lokomotiva.
Však oni na něco přijdou. Držím palečky.
§ 34 Použití drážního vozidla
(1) K jízdě nesmí být použito drážní vozidlo, které
i) nezaručuje součinností s kolejovými obvody správnou činnost zabezpečovacího zařízení, nejedná-li se o jízdu zvlášť povolenou.
(2) Drážní vozidlo, u kterého za jízdy došlo k závadám uvedeným v odstavci 1, smí dojet na místo, je-li to nezbytné, kde je možno závadu odstranit, avšak jen pokud tím není ohroženo bezpečné provozování dráhy nebo provozování drážní dopravy.
(3) Přípustné meze opotřebení na provozně důležitých částech drážního vozidla a meze jeho funkčnosti v závislosti na vybavení drážního vozidla, na způsobu použití a na technických požadavcích dráhy, na které je drážní vozidlo provozováno, nesmí překračovat hodnoty mezních technických stavů, stanovené v technických podmínkách schváleného typu drážního vozidla; mezní hodnoty poškození na provozně důležitých částech drážního vozidla stanovují technické podmínky schváleného typu drážního vozidla. U vozidel, jejichž technické podmínky byly schváleny před účinností této vyhlášky, určuje přípustné meze opotřebení dopravce podle dokumentace výrobce tak, aby bylo zajištěno bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy.
/////////////////////////////////////////
Dopuručuju si sehnat TP pro ventil písečníku, který byl příčinou zmizení vlaku v Moravanech i Hulíně.
Životnost: 25 let
Periodická kontrola u výrobce: 6 let
Periodická výměna těsnění: 12 let
Stáří lokomotiv (ř. 163 a 363) (bez jediné výměny nebo kontroly ventilu): 14-28 let
Fakta, fakta, fakta, žádné dohady a domněnky, prostě fakta. :)
Kdyby si to někdo chtěl potvrdit, doporučuju zpávu ČVUT Fakulty dopravní, ve které je to napsáno. Prof. Ing. Petra MOOSe, CSc. znáte, žejo? Je tam děkanem.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










