..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihomoravský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
11.10.2008 (16:36)  
Mandos :
ad Citace ... a co tím chtěl básník říci ?

Ve všech vlacích byla tažená vozidla, která zaručovala součinnost vozidla s kolejovými obvody ...

Kdo má nezávisle kontrolovat zda jsou v provozu vozidla neohrožující svým technickým stavem bezprčnost drážní dopravy ?
No přece na dopravcích nezávislá Drážní inspekce ...

Doporučuji přečíst si co v pátečním deníku Právo popisoval Milan Vojtek o dění v Hodoníně.
Zejména ty časové údaje jsou pozoruhodné. Stručně řečeno, vlak se tam objevil, zmizel, objevil se, zmizel a zase se objevil.
Pokud se skutečně jednalo o kolej 6b (nemám důvod to zpochybnit), tak tato kolej je kusá, dlouhá 98 metrů. Při této délce lze úspěšně pochybovat o tom, že by sloužla k sestavě manipulačního vlaku... Nic ovšem není nemožné, jenže při rozjezdu by nebyla popískována celá kolej, ale pouze její část, tam kde se rozjížděla lokomotiva.
Registered user Theo 
11.10.2008 (13:44)  
To co předváděl ing. Kocourek z Ministerstva dopravy viz http://www.dicr.cz/uploads/TZ/DI_komunikaceMD.pdf , za to by v každé slušné společnosti letěl. Jenomže na MD se asi každý den nevyhrožuje padákem jako u zaměstnanců Českých drah a jejich dceřinek. MD by mělo garantovat bezpečný provoz na dráze a ne být sídlem různých lobistů soukromých subjektů.
Registered user Rail_user  mail  
11.10.2008 (13:07)  
Mandos: tak s tím jedině souhlas. Mně na tom a jistě nejsem sám, vadilo to "přehozování horké barmbory" - dopravce - provozovatel dopravní cesty - výrobce - dozorový a inspeknční orgán, ale jak jsem psal i ve svém úplně prvním příspěvku teď hlavně ať se problém co nejdříve a nejlépe vyřeší. Věřím tomu, že nakonec se řešení najde.
Registered user Mandos 
11.10.2008 (11:21)  
Rail_user: vždyť u výrobce už si tím lámou hlavu, a taky na SŽDC, ČVUT, VUZ, TUDC atd. A hlavu už si tím lámali i "reléový dědci" v dávných dobách.

Však oni na něco přijdou. Držím palečky.
Registered user Mandos 
11.10.2008 (11:06)  
EnRico: k vašemu komentáři já (téměř) bez komentáře přetiskuji vyhlášku 173/1995 Sb.

§ 34 Použití drážního vozidla
(1) K jízdě nesmí být použito drážní vozidlo, které
i) nezaručuje součinností s kolejovými obvody správnou činnost zabezpečovacího zařízení, nejedná-li se o jízdu zvlášť povolenou.

(2) Drážní vozidlo, u kterého za jízdy došlo k závadám uvedeným v odstavci 1, smí dojet na místo, je-li to nezbytné, kde je možno závadu odstranit, avšak jen pokud tím není ohroženo bezpečné provozování dráhy nebo provozování drážní dopravy.

(3) Přípustné meze opotřebení na provozně důležitých částech drážního vozidla a meze jeho funkčnosti v závislosti na vybavení drážního vozidla, na způsobu použití a na technických požadavcích dráhy, na které je drážní vozidlo provozováno, nesmí překračovat hodnoty mezních technických stavů, stanovené v technických podmínkách schváleného typu drážního vozidla; mezní hodnoty poškození na provozně důležitých částech drážního vozidla stanovují technické podmínky schváleného typu drážního vozidla. U vozidel, jejichž technické podmínky byly schváleny před účinností této vyhlášky, určuje přípustné meze opotřebení dopravce podle dokumentace výrobce tak, aby bylo zajištěno bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy.

/////////////////////////////////////////
Dopuručuju si sehnat TP pro ventil písečníku, který byl příčinou zmizení vlaku v Moravanech i Hulíně.

Životnost: 25 let
Periodická kontrola u výrobce: 6 let
Periodická výměna těsnění: 12 let

Stáří lokomotiv (ř. 163 a 363) (bez jediné výměny nebo kontroly ventilu): 14-28 let

Fakta, fakta, fakta, žádné dohady a domněnky, prostě fakta. :)

Kdyby si to někdo chtěl potvrdit, doporučuju zpávu ČVUT Fakulty dopravní, ve které je to napsáno. Prof. Ing. Petra MOOSe, CSc. znáte, žejo? Je tam děkanem.
Registered user Rail_user  mail  
11.10.2008 (10:32)  
Spinne: samozřejmě to ví všichni, ale o tom to teď už není prostě se ukazuje že díky detekční metodě to není dostatečně spolehlivé. Je přeci v zájmu i výrobce, aby stav změnil anebo si myslíte, že ne? V opačném případě chování si může koledovat o to, že si od něho postupem času nikdo nic nekoupí. Vy byste si kopil obecně nějaké zařízení , o kterém se "proflákne" že není až tak "kvalitní" jak proklamuje výrobce? Víte jedna věc je že ve stanicích není vyžadována UBP, nicméně výrobce o možných problémech detekce ví ( viz. odborná literatura) a je opravdu jeho diletanstvím, že možné "hazardní", tedy neobvyklé stavy nezapracuje do svých zařízení ať jsou normy takové nebo makové.Právě, že to co je mimo normu, co se týká např.vlastností žel. vozidla by měl tak sofistikovaný systém za který je ESA-11 vydávána umět vyhodnoit. jak jsem psal i "blbá" regulace topení si umí s nestardantním chováním systému velmi dobře poradit. je lepší raději obecně 2x nějaký proces zastavit . než jej povolit a pak jen koukat, jak to špatně dopadlo. A " vo tom to je". Toť vše. Přeji příjemný víkend.
11.10.2008 (10:10)  
A kdopak stanovuje požadavky na funkční chování zařízení, no?
Registered user Rail_user  mail  
11.10.2008 (9:50)  
Spinne: Ano dávalo, nicméně je to alibismus a másla na hlavě, se tím AŽD nejen po mém soudu nezbavuje neboť jak se ukazuje zbůsob SW ošetření uvolnění staniční koleje je velmi nespolehlivý. Bohužel.Víte tady jde o lidské životy a nemalé materiální škody.
11.10.2008 (9:11)  
Rail_user: Tak znova, AŽD při vývoji dávalo dráze na výběr, jakým způsobem bude docházet k uvolňování staniční koleje.
Registered user Rail_user  mail  
11.10.2008 (9:07)  
Spinne: No velmi jednoduše, možná ztráta šuntu vlivem nečistot je známa už dlouho. Zvyšuje se tím mj. tzv. průrazné napětí na styku kolo-kolejnice. No a přeci zadavatel určitěš chtěl, aby zařízení splňovalo standardy bezpečnosti, mj. spolehlivou detekci obsazení/volnosti oddílu. Technické detaily přeci nebude zadavatel výrobci diktovat. Jednak to nemusí vědět a většinou ani neví a pak by si to mohl "vyrobit rovnou sám". Přeci když dostaneme za úkol něco vyřešit, také najdeme řešení,anebo ne?
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko