..: Zácvik strojvedoucích, od prosince s taurem až do Drážďan :..

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef Petrák Praha – Invaze rakouských taurusů do českého železničního vnitrozemí se opět přiblížila. V týdnu od pondělí 20. října se totiž na pražském Odstavném nádraží jih (ONJ) konalo školení 36 českých strojvedoucích na lokomotivy řady 1216.2 ÖBB. Celý výcvik je iniciován faktem, že pro zajištění vozby mezinárodních vlaků v relaci (Děčín -) Praha - Vídeň a také pokrytí některých vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem si České dráhy pro příští rok pronajaly od ÖBB celkem 8 lokomotiv této řady. Dopravce tak chce získat moderní rychlíkovou vícesystémovou lokomotivu, jež umožní projet z Německa do Rakouska přes oba české národní napájecí systémy bez přepřahu, a také poskytne dostatečný výkon – 6,4 MW. Stroj tak ve službě částečně nahradí starší stroje řady 350, za jejichž zajíždění už ČD stejně musejí platit slovenské ZSSK. Taury také ulehčí nepočetné flotile lokomotiv řady 371, která denně operuje mezi Prahou a Drážďany. Přinášíme několik informací o průběhu kurzu, stejně jako o cvičných jízdách.

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef PetrákStroj byl na odstavném nádraží od nedělního večera 19. října do soboty 25.10. Do Prahy přijel činný na vlaku EC 70 Antonín Dvořák. 36 strojvedoucích z pražského depa na něm získávalo základní zkušenosti od instruktorů, kteří byli zaškoleni přímo u ÖBB. Strojvedoucí kurz podstoupili v depu Wien Süd a kromě jízd po Vídni a Westbahn se zacvičovali také na rychlících do Vídně a Brna.

Instruktoři nejprve přednesli svým budoucím kolegům veškeré důležité znalosti ohledně ovládání lokomotivy, následně s nimi provedli úvodní jízdy po areálu ONJ. Při rozhovoru s jedním z instruktorů nám byl předveden mimo jiné i palubní ovládací systém stroje, který je plně lokalizován do češtiny a umožňuje jednoduché nastavení základních parametrů - návěsti či napájecí soustavy. Správné zabezpečovací zařízení lze například nastavit pouze volbou "lokality" a příslušných atributů na dotykovém displeji. Na taurus byla slyšet hlavně slova chvály.

ES64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák ES64U4 - display, foto: Josef Petrák
Taurus 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef Petrák

Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef PetrákV sobotním večeru byl stroj převezen z odstavného nádraží do depa Praha Vršovice, kde byl odstaven do rotundy. Během neděle se podrobil důkladné očistě – z Rakouska totiž přijel skutečně velmi špinavý. A protože na ONJ zatím v mycí lince chybí na taurusy program, domluvili se strojvedoucí v kurzu na jeho ručním mytí. Snímky z nedělního večera dokazují, že odvedli dobrou práci. Od pondělí 27. října je stroj nasazen v jednodenním oběhu na soupravách Brněnských expresů. Turnus je zvolen tak, aby se každý den vystřídaly dvě dvojice strojvedoucích v zácviku a pro každý pár spojů jeden instruktor. Jeho služba začíná kolem čtvrté ranní, kdy z depa odjede pro soupravu na ONJ, odveze ji na holešovické nádraží, a pak dle následujícího řádu odjede dva páry expresů. Kolem jedenácté večer je zpět ve vršovickém depu.

Ex 573 PunkvaPraha Holešovice (6:33)Pardubice hl.n. (7:36)Brno hl.n. (9:15)
Ex 572 PunkvaBrno hl.n. (10:43)Pardubice hl.n. (12:21)Praha Holešovice (13:25)
Ex 579 ŠpilberkPraha Holešovice (14:33)Pardubice hl.n. (15,36)Brno hl.n. (17:15)
Ex 578 ŠpilberkBrno hl.n. (18:43)Pardubice hl.n. (20:21)Praha hl.n. (21:28)

Podle plánu by měl taurus jezdit mezi Prahou a Brnem do 11. listopadu. Od následujícího dne bude převeden do oběhu typického pro lokomotivy řady 371 a bude vozit mezinárodní vlaky EuroCity mezi Prahou a Drážďany. Zajišťovat by měl vozbu spojů EC 178, 179 a EC Vindobona. Se změnou jízdního řádu 14. prosince 2008 by pak lokomotivy řady 1216.2 měly převzít vozbu vlaků EuroCity mezi Prahou a Vídní s jednou zajížďkou právě do Drážďan.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage; zvláštní poděkování patří DKV Praha, PJ ONJ a PJ Vršovice


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
29.10.2008 (14:23)  
Problém že ř 1216 OBB(ES64U4-C) je zatím schválena jen pro úsek Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha - Dečín.V Praze Běchovice - Malešice - Vršovice - ONJ - hl.n - Lib. a Běchovice - Lib. - Hol. - Bubeneč..Navíc s omezenímy např zákaz rekuperace mimo úsek Břeclav - Brno hl.n kde do 28.02.2009 probíhá zkušební provoz rekuperace.Dále v něktrerých úsecích neplatí horní rychlostníky (zejména v úseku Brno - Blansko,Letovice - Svitavy) a další rychlostní omezení v úseku Praha Libeň - Praha Bubeneč o 10 - 20 km/hod.Mezi Běchovice a ONJ přes Malešice dokonce platí rychlostníky skupiny přechodnosti 3 (kulaté).
29.10.2008 (14:08)  
i.b. - Siemens odchází, protože boj v ČR bohužel prohrál, vyčuraná a podlá škodovka si podmazala veškeré odbytiště, takže Siemens zde nemá kam co prodat, proč by si tedy měl držet fabriku???

Jinak je fascinující, jak tady někteří argumentujete cestujícími, jak budou hrdí, když je poveze český stroj.
Tak jenom pro vaši vlaky zatemněnou mysl - 99,9% cestujících to bude uplně ukradený, hlavně, že ten vlak pojede a dojede. :) Tak se s tím zkuste smířit.
registrovaný uživatel happy 
29.10.2008 (13:26)  
koukám,že ještě fůře lidí nedoteklo,že žijeme v globalizovaném světě a někteří dokonce ani nemají tuchy,co že to je ta akciová společnost a kdo je vlastníkem.Stále někteří žijí před rokem 89,kdy bylo jasné,co je české ...
29.10.2008 (13:01)  
mouka) diky za informaci! Snad nekdy na nej vyjde pocasi.

M) Mohl bych te poprosit na odpiskani predvolebniho duelu? Ja osobne s tebou souhlasim, ne Siemens a Skoda jsou ekvivalentni firmy, ze zatracovat taurus, protoze je z germanie, je nesmysl... I kdyz osobne v projekt 109E verim. Ale nerad bych, aby se zas diskuse zvrhla... sotousum trzni hospodarstvi apod. nevysvetlis ;-) Diky.
registrovaný uživatel kuchi 
29.10.2008 (12:55)  
380 vs Taurus:
uvedomte si vsichni, ze 380 je v soucasnosti (a nejspis v nejblizsich nekolika mesicich) na SZDC nepouzitelny stroj i kdyby byl 100x lepsi a levnejsi nez cokoliv jineho. A nic na tom nezmeni zadna narodnost, vlastnik ani nic jineho. Muzete s tim nesouhlasit, muzete proti tomu i protestovat, ale to je asi tak vsechno co se s tim da delat. Taze Taurus je v soucasnosti jedine mozne reseni moderni elektricke lokomotivy u CD. To je jedna vec.
Druhou veci je "udrzeni know-how". Je pekne, preju to Skodovce, jsem rad ze i u nas jsou schopni vytvorit lokomotivu podle vseho (praxe ukaze pravdu) svetove urovne. Ale opravdu je potreba aby tak mala zeme musela mit know how skoro ve vsem? Podivejte se na Aero Vodochody. Taky byli vsichni hura jak budem mit skvely bitevnik, udrzime mozky atp. A jak to dopadlo? Jediny kdo ho koupil byl stat a to jeste je pouze na stani v hangaru, firma je od te doby stale na pokraji krachu a nikdo jiny si ty "svetove" letadla nekoupil. Nerikam ze Skoda nemusi uspet ale stoji to za to riziko?
registrovaný uživatel M 
29.10.2008 (12:51)  
Pokud zdimani spociva v tom, ze se davaji nizky mzdy, tak ale uplne stejne zdima i Skodovka (aspon predpokaldam, ze ve Skodovce skladnik ve sroubarne 60 mesicne nema:), takze proc tolik jedu na siemens, kdyz u nas dela totez, co ceske firmy...
Nebo zna nekdo ceskou firmu, ktera pusobi v Cesku a vyplaci nemecke mzdy?
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
29.10.2008 (12:45)  
Kdyby někoho zajímaly oběhy bastardů, kde bude asi jezdit taurus od 12.11:
1. den: Vr Lv ONJ/ Sv Phln/ 178 Dr/ 173 PHol/ 172 Dr/ 179 Phln/ Sv ONJ
2. den: ONJ Sv Phln/ 176 Dr/ 175 PHol/ 170 Dr
3. den: Dr 353 PHol/ 370 Dr/ 177 PHol/ Lv ONJ (V (6) Sv)/ Sv Phln/ 352 Dr
4. den: Dr 171 PHol/ 174 Dr/ 371 Phln/ Sv ONJ/ Lv Vr
Vr - Vršovice, Phln - Praha hlavní, PHol - Praha-Holešovice, Dr-Drážďany, Sv - soupravový vlak, Lv - lokomotivní vlak
29.10.2008 (12:42)  
Dusanh: Tak mě pouč "odborníku"... haha
registrovaný uživatel Dusanh 
29.10.2008 (12:41)  
Ad infected.bass:

když víte kulový, tak si to radši nechte pro sebe :-))
29.10.2008 (12:37)  
Grr, tohle zas jsou teorie. Taurus 1216.2 a 380 nemuzete brat jako 100% ekvivalent, protoze 380 je o jednu generaci novejsi a jako jedna z mála napr. vyhovuje TSI norman. To je, jako byste byli na zacatku 90. let ve Svedsku a hadali se, jestli je lepsi neustale dokola upgradovat generacne starou F-16 nebo vyvinout vlastnimi silami supersonic 4. generace-ano vznikl z toho Gripen! Investice do 380 se vrati, ale az se rozjede vice zakazek! ;-)
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko