..: Zácvik strojvedoucích, od prosince s taurem až do Drážďan :..

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef Petrák Praha – Invaze rakouských taurusů do českého železničního vnitrozemí se opět přiblížila. V týdnu od pondělí 20. října se totiž na pražském Odstavném nádraží jih (ONJ) konalo školení 36 českých strojvedoucích na lokomotivy řady 1216.2 ÖBB. Celý výcvik je iniciován faktem, že pro zajištění vozby mezinárodních vlaků v relaci (Děčín -) Praha - Vídeň a také pokrytí některých vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem si České dráhy pro příští rok pronajaly od ÖBB celkem 8 lokomotiv této řady. Dopravce tak chce získat moderní rychlíkovou vícesystémovou lokomotivu, jež umožní projet z Německa do Rakouska přes oba české národní napájecí systémy bez přepřahu, a také poskytne dostatečný výkon – 6,4 MW. Stroj tak ve službě částečně nahradí starší stroje řady 350, za jejichž zajíždění už ČD stejně musejí platit slovenské ZSSK. Taury také ulehčí nepočetné flotile lokomotiv řady 371, která denně operuje mezi Prahou a Drážďany. Přinášíme několik informací o průběhu kurzu, stejně jako o cvičných jízdách.

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef PetrákStroj byl na odstavném nádraží od nedělního večera 19. října do soboty 25.10. Do Prahy přijel činný na vlaku EC 70 Antonín Dvořák. 36 strojvedoucích z pražského depa na něm získávalo základní zkušenosti od instruktorů, kteří byli zaškoleni přímo u ÖBB. Strojvedoucí kurz podstoupili v depu Wien Süd a kromě jízd po Vídni a Westbahn se zacvičovali také na rychlících do Vídně a Brna.

Instruktoři nejprve přednesli svým budoucím kolegům veškeré důležité znalosti ohledně ovládání lokomotivy, následně s nimi provedli úvodní jízdy po areálu ONJ. Při rozhovoru s jedním z instruktorů nám byl předveden mimo jiné i palubní ovládací systém stroje, který je plně lokalizován do češtiny a umožňuje jednoduché nastavení základních parametrů - návěsti či napájecí soustavy. Správné zabezpečovací zařízení lze například nastavit pouze volbou "lokality" a příslušných atributů na dotykovém displeji. Na taurus byla slyšet hlavně slova chvály.

ES64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák ES64U4 - display, foto: Josef Petrák
Taurus 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef Petrák

Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef PetrákV sobotním večeru byl stroj převezen z odstavného nádraží do depa Praha Vršovice, kde byl odstaven do rotundy. Během neděle se podrobil důkladné očistě – z Rakouska totiž přijel skutečně velmi špinavý. A protože na ONJ zatím v mycí lince chybí na taurusy program, domluvili se strojvedoucí v kurzu na jeho ručním mytí. Snímky z nedělního večera dokazují, že odvedli dobrou práci. Od pondělí 27. října je stroj nasazen v jednodenním oběhu na soupravách Brněnských expresů. Turnus je zvolen tak, aby se každý den vystřídaly dvě dvojice strojvedoucích v zácviku a pro každý pár spojů jeden instruktor. Jeho služba začíná kolem čtvrté ranní, kdy z depa odjede pro soupravu na ONJ, odveze ji na holešovické nádraží, a pak dle následujícího řádu odjede dva páry expresů. Kolem jedenácté večer je zpět ve vršovickém depu.

Ex 573 PunkvaPraha Holešovice (6:33)Pardubice hl.n. (7:36)Brno hl.n. (9:15)
Ex 572 PunkvaBrno hl.n. (10:43)Pardubice hl.n. (12:21)Praha Holešovice (13:25)
Ex 579 ŠpilberkPraha Holešovice (14:33)Pardubice hl.n. (15,36)Brno hl.n. (17:15)
Ex 578 ŠpilberkBrno hl.n. (18:43)Pardubice hl.n. (20:21)Praha hl.n. (21:28)

Podle plánu by měl taurus jezdit mezi Prahou a Brnem do 11. listopadu. Od následujícího dne bude převeden do oběhu typického pro lokomotivy řady 371 a bude vozit mezinárodní vlaky EuroCity mezi Prahou a Drážďany. Zajišťovat by měl vozbu spojů EC 178, 179 a EC Vindobona. Se změnou jízdního řádu 14. prosince 2008 by pak lokomotivy řady 1216.2 měly převzít vozbu vlaků EuroCity mezi Prahou a Vídní s jednou zajížďkou právě do Drážďan.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage; zvláštní poděkování patří DKV Praha, PJ ONJ a PJ Vršovice


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.10.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
29.10.2008 (9:14)  
A viděl někdo o tomto reportáž na TV Noha? Po dlouhé době jsem si zapl zprávy a opět jsem nebyl zklamán.

Nevím jestli to budu citovat přesně: Oproti našim pendolinům má Taurus jednu nespornou výhodu. Jdou za něho zapřáhnout klasické vagóny :-)
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
29.10.2008 (9:00)  
Ajemgud: No v takovém případě se ČD či ÖBB obrátí na provinilce s žádostí o náhradu škody, v případě úmrtí bych to viděl na přihlášení se k pozůstalosti rodiny :-)
29.10.2008 (8:56)  
Z. Michl - moc hezky jsi to shrnul. :)
Jinak je to skvělá zpráva, konečně po těch letech tu máme stroj světových parametrů. Teď už jenom doufat, při počtu současných nehod na přejezdech, že ho někde někdo nerozstřelí, to by bylo asi drahé. :)

A skvělá je ta fotka displeje s voličem napájecí soustavy, to fakt nemá chybu. :) Akorát je to drobně nepřesné - ačkoliv třeba jakožto správce DC na Slovensku tam je správně uvedeno ŽSR, tak u nás je tam ČD a mělo by spíše být SŽDC, ne? :)
29.10.2008 (8:53)  
Panorino) Zaprve, je chyba chapat taurus jako nahrazku za 380. Jsou to vozidla shodne kategorie a idealni by byl jejich vzajemny mezinarodni spolecny obeh zajistujici kilometrickou vyrovnavku. 380ka je skvely stroj, ale ceka ji jeste rok ladeni a schvalovani, nez se dostane do pravidelneho turnusu. Pronajem tauru je v soucasnosti nejjednodussi rezesi poptavky po vicesystemovych strojich pro EC.

Ad druhy dotaz-zkus hledat na http://spz.logout.cz/
29.10.2008 (8:51)  
Paninaro nepřijde ti tohle dělení už trapné?
Siemens je nadnárodní firma která u nás fungovala i v historii. Dnes v Čechách zaměstnává obrovské množství lidí, věnuje se výzkumu (má například společné projekty s ČVUT). Pokud by se objednaly Taurusy, jistě by nebyl problém je montovat v Čechách, takže zase by u nás byla práce.
Škodovka, která se prezentuje jako "ryze česká společnost," je ve vlastnictví mezinárodní investiční skupiny Appian Group. Jaký je tedy rozdíl? Tahle hra na ("české") dobro a ("německé") zlo je skutečně jen naivní šotosen.
Poslední kroky Škody v ovládnutí ostatních firem z oboru v ČR rozhodně nebyly zadarmo a nebyly kryté výnosy - ten kdo tam ty peníze nalil tak nečinil z dobré vůle a bude je jednou chtít zpět. Navíc tím víc dostane důraz dnes na evropském trhu stěží akceptovatelný národní styl výroby vozidel, bez komunikace a srovnání se "zlou evropou co nám zobe rozinky" - a z toho jako český uživatel těžko něco pozitivního dostaneš.
29.10.2008 (8:45)  
Mám dotaz mimo téma článku, ale třeba někdo bude vědět - Nevíte na internetu o nějakách stránkách, kde by se daly najít aktuální počty kolejových vozidel (lokomotivy, jednotky a motorové vozy) u ČD a ČD Cargo a jejich dislokace v rámci ČR? Mám zajisté katalogy kolejových vozidel od redakce Železničního magazínu, nicméně třeba elektrické lokomotivy jsou už 8 let staré. Děkuji :-)
29.10.2008 (8:27)  
Doufám, že je to přechodná záležitost do příchodu našich lokomotiv řady 380 a doufám, že bude v budoucnu objednáno více lokomotiv řady 380 !!!!
29.10.2008 (7:09)  
Je to skvělý stroj, o to víc bije do očí ten poskakující šrot za ním...:-)
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko