..: Zácvik strojvedoucích, od prosince s taurem až do Drážďan :..

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef Petrák Praha – Invaze rakouských taurusů do českého železničního vnitrozemí se opět přiblížila. V týdnu od pondělí 20. října se totiž na pražském Odstavném nádraží jih (ONJ) konalo školení 36 českých strojvedoucích na lokomotivy řady 1216.2 ÖBB. Celý výcvik je iniciován faktem, že pro zajištění vozby mezinárodních vlaků v relaci (Děčín -) Praha - Vídeň a také pokrytí některých vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem si České dráhy pro příští rok pronajaly od ÖBB celkem 8 lokomotiv této řady. Dopravce tak chce získat moderní rychlíkovou vícesystémovou lokomotivu, jež umožní projet z Německa do Rakouska přes oba české národní napájecí systémy bez přepřahu, a také poskytne dostatečný výkon – 6,4 MW. Stroj tak ve službě částečně nahradí starší stroje řady 350, za jejichž zajíždění už ČD stejně musejí platit slovenské ZSSK. Taury také ulehčí nepočetné flotile lokomotiv řady 371, která denně operuje mezi Prahou a Drážďany. Přinášíme několik informací o průběhu kurzu, stejně jako o cvičných jízdách.

Taurus 1216.239 ÖBB, Praha ONJ, foto: Josef PetrákStroj byl na odstavném nádraží od nedělního večera 19. října do soboty 25.10. Do Prahy přijel činný na vlaku EC 70 Antonín Dvořák. 36 strojvedoucích z pražského depa na něm získávalo základní zkušenosti od instruktorů, kteří byli zaškoleni přímo u ÖBB. Strojvedoucí kurz podstoupili v depu Wien Süd a kromě jízd po Vídni a Westbahn se zacvičovali také na rychlících do Vídně a Brna.

Instruktoři nejprve přednesli svým budoucím kolegům veškeré důležité znalosti ohledně ovládání lokomotivy, následně s nimi provedli úvodní jízdy po areálu ONJ. Při rozhovoru s jedním z instruktorů nám byl předveden mimo jiné i palubní ovládací systém stroje, který je plně lokalizován do češtiny a umožňuje jednoduché nastavení základních parametrů - návěsti či napájecí soustavy. Správné zabezpečovací zařízení lze například nastavit pouze volbou "lokality" a příslušných atributů na dotykovém displeji. Na taurus byla slyšet hlavně slova chvály.

ES64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák US64U4 - display, foto: Josef Petrák ES64U4 - display, foto: Josef Petrák
Taurus 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák 1216.239 ÖBB, depo Praha-Vršovice, foto: Josef Petrák Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef Petrák

Taurus 1216.239 ÖBB, Ex 572, Praha-Holešovice, foto: Josef PetrákV sobotním večeru byl stroj převezen z odstavného nádraží do depa Praha Vršovice, kde byl odstaven do rotundy. Během neděle se podrobil důkladné očistě – z Rakouska totiž přijel skutečně velmi špinavý. A protože na ONJ zatím v mycí lince chybí na taurusy program, domluvili se strojvedoucí v kurzu na jeho ručním mytí. Snímky z nedělního večera dokazují, že odvedli dobrou práci. Od pondělí 27. října je stroj nasazen v jednodenním oběhu na soupravách Brněnských expresů. Turnus je zvolen tak, aby se každý den vystřídaly dvě dvojice strojvedoucích v zácviku a pro každý pár spojů jeden instruktor. Jeho služba začíná kolem čtvrté ranní, kdy z depa odjede pro soupravu na ONJ, odveze ji na holešovické nádraží, a pak dle následujícího řádu odjede dva páry expresů. Kolem jedenácté večer je zpět ve vršovickém depu.

Ex 573 PunkvaPraha Holešovice (6:33)Pardubice hl.n. (7:36)Brno hl.n. (9:15)
Ex 572 PunkvaBrno hl.n. (10:43)Pardubice hl.n. (12:21)Praha Holešovice (13:25)
Ex 579 ŠpilberkPraha Holešovice (14:33)Pardubice hl.n. (15,36)Brno hl.n. (17:15)
Ex 578 ŠpilberkBrno hl.n. (18:43)Pardubice hl.n. (20:21)Praha hl.n. (21:28)

Podle plánu by měl taurus jezdit mezi Prahou a Brnem do 11. listopadu. Od následujícího dne bude převeden do oběhu typického pro lokomotivy řady 371 a bude vozit mezinárodní vlaky EuroCity mezi Prahou a Drážďany. Zajišťovat by měl vozbu spojů EC 178, 179 a EC Vindobona. Se změnou jízdního řádu 14. prosince 2008 by pak lokomotivy řady 1216.2 měly převzít vozbu vlaků EuroCity mezi Prahou a Vídní s jednou zajížďkou právě do Drážďan.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage; zvláštní poděkování patří DKV Praha, PJ ONJ a PJ Vršovice


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.10.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
29.10.2008 (12:35)  
M: Já se o tom nebudu bavit, tobě je asi jedno, že jakejkoliv průmysl tady jde do prdele a že se tady rozkradlo co mohlo. Nevim, proč to nekoupil někdo za víc babek, je otázka, kdo koumu dal tenkrát kolik do kapsy. A ždímání?? No asi takhle, určitě tady je lacinější pracovní síla než v Německu. Takže tady montovali za "nuzný český peníze" a výdělek šel do Německa. Teďka Siemens Zličín už "nepotřebuje". Takže doždímali...
Registered user Semík  mail  
29.10.2008 (12:33)  
Já té Vaší diskuzi nerozumím. V televizi říkali, že ty Taurusy jsou tu zatím jen na 1 rok. Nahradí slovenské 350, které stojí víc než Taurus. Je zvláštní, že když je tu článek o rekonstrukci starých 810 na 814, tak všichni nadáváte, že by sem mělo jít něco nového. Když ČD do doby než budou mít 380, zapůjčí levněji Taurusy, tak je to snad dobře pro nás pro všechny. Teda akorát chudáci Slováci budou mít o pár peněz míň za pronájem 350.
Registered user M 
29.10.2008 (12:28)  
bass - diky
A k tomu vyzdimanemu Zlicinu: Jak se da vyzdimat firma?
Za babku koupil (proc to nekoupil nekdo jinej za vic babek?) a ted bude zavirat (a necha to na veky zavreny - nebude to treba zase za babku prodavat?)
Registered user M 
29.10.2008 (12:23)  
Jugy - jako verim, ze jsi pochopil, jak jsem to myslel

Hawkey - precti si tu vetu, v niz je slovo smejd jeste jednou nebo dvakrat (idelane i s vetou ji predchazejici). Vic nemam co dodat.
Pokud jde o ty ceny, tak ze by ceska vybava stala pres 40 milionu (a soucasne ta "jina" rada mela vybavu zcela zdarma - tj. ze rozdil ve vybavach by byl 40M)? Tak to tam budou aji zlaty kliky asi:-)
Ale ja tomu nerozumim a asi je mozne, ze funkcni lokomotiva stoji X penez a uprava na ni stoji dalsich X/2 penez
29.10.2008 (12:21)  
Zdeněk Michl: Já jen dotáz, kde by prodle tebe Siemens ty Taurusy tady montoval??? Na Zličíně?? Myslíš ten Zličín, kterej Siemens za babku koupil, vyždímal ho tady a teďka ho chce zavírat? Tam asi těžko.

A co se týče ceny. Mě se líbí, jakk tady polemizujete, ale zapomněli jste, že cena se neodehrává na jeden kus, ale na celou zakázku. Ekonomicky vzato, čím více toho odeberu, tak tím méně mě bude stát jednotka za kus. Myslíte si, že kdyby ČD objednaly 20 taurusů, že se dostanete na ty ceny, jak tady někdo nesmyslně vypisuje 95 milionů za Taurus a 135 za škodu?? Těžko ty ceny budou obdobné a velice podobné, možná opravdu bude Taurus o něco levnější, ale ne o 40 milionů.

M: tady je přehled, co by měly vozit 350.
EC 170/171 Hungaria
EC 174/175 Jan Jesenius
EC 272/273 Jaroslav Hašek
EC 274/275 Slovan (R 474/475 Jadran)
EC 276/277 František Křižík
EC 344/345 Avala
EN 476/477 Metropol

Dále jsem se dozvěděl, od uživatele S123 na k-Reou, že i vlaky:
EC 176 Alois Negrelli
EC 177 Johannes Brahms
EC 378 Carl Maria von Weber

JInak vlaky do Bohumína včetaně vlaků od Vídně by měly vozit 362
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
29.10.2008 (12:04)  
Tlapa: kde se dá přečíst, že Taurus 3 (OeBB 1216.2) v provedení schvalitelném v Česku, Slovensku, Německu, Rakousku, Maďarsku a Polsku stojí 95 mega? Ona je známa částka za celou zakázku 1116 a 1216 v počtu cca 400 ks a jak můžeš tvrdit, že těch 15 kousků stojí přesně tolik?

M: no rozdíl v ceně může být i třeba jinde, vzhledem k požadavkům norem atd.. A když si kupuješ auto, je normální, že nový model je dražší než předchůdce.A proč to tedy tak je? Není to u lokomotiv podobné ? A jak můžeš tvrdit, že 380 je šmejd? Ty s ní máš už nejaké zkušenosti ?
Registered user Jugy  mail  
29.10.2008 (11:53)  
to M: Tatramatka není česká pračka :-)
29.10.2008 (11:43)  
to Pavel Ch.: Jsem zastancem 380 a ceskych vyrobku, nikoli vsak za kazdou cenu. Ale operovat tu ceskym a cizim vyrobkem v pripade lokomotivy je az smesne. Kdo je majoritnim vlastnikem Skodovky a z jake zeme pochazi? Od jakych spolecnosti a ze kterych zemi jsou jendotlive komponenty? Kdyz si to zjistite, tak dojdete k tomu, ze polovina komponent je na Taurusu a 380 od stejnych firem, ze smontovane muzou byt obe u nas, ze nakonec muze byt Taurus vice cesky nez 380.
29.10.2008 (11:40)  
ale jestli ty počítače v mašině běží na OS Windows tak věčně ta mašina nepojede protože tam bude hláška "Program byl ukončen" nebo něco podobného :D:D xD
29.10.2008 (11:33)  
Pavel Ch:Teda Ty si vyplodil perlu. To je na chocholouška.
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko