..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   
03.02.2009 (22:56)  
DenSha: Přesně tak, rušit rychlíky, které fungují a opravdu nevozí jen vzduch by byl absolutní nesmysl.
registrovaný uživatel DenSha  mail  
03.02.2009 (22:49)  
ad SzKT: A kudy budou jezdit rychlíky do Jihlavy a dál (co vím, tak jsou solidně plné)? Jezdím po téhle trati často z Brna do Strakonic a kdybych měl přestupovat v HB a ještě v Jihlavě... Pokud by se celá trasa 240 modernizovala, bylo by konečně rychlé spojení Brna s Jihlavou, ještě potom přetrasovat 225 na Veselí (což už je asi jenom sen) a bylo by to výborné.
Navíc je tu silná rychlíková frekvence do Třebíče. Asi by vám všichni poděkovali, kdyby měli začít jezdit osobáky.
03.02.2009 (22:43)  
SzKt: Infrastrukturou jsem měl na mysli min. zabezpečovací a sdělovací zařízení, které je na této trati v žalostném stavu, což však vášniví diskutéři ani cestující nevidí.
Pokud máš na mysli vybavenost, stav staničních budov a prostor pro cestující, tak tam to taky není růžové - viz.Tetčice.
registrovaný uživatel pekař 
03.02.2009 (22:43)  
SZKT: jo, v poho:) Ale s tím utáhnutím šroubů to je dost velká nadsázka. Stačí se podívat na 316, jak tam ta druhá kolej chybí a to je na téhle trati nákladní doprava slabší.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (22:37)  
Pekař: Sorry, samozřejmě to byl překlep. Je pozdě...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (22:36)  
Huffnagel: Ano, na 240 v zásadě postačuje. pro rozvoj příměstské dopravy bohatě postačí "utahnout šrouby" na kolejích, zkulturnit prostředí na nádražích (včetně zásahů do kolejového uspořádání) a zastávkách a máme krásnou regionální trať jak ve Švýcarsku. I v těch nejbohatších státech Evropy se prostě po druhořadých venkovských tratích rychle nejezdí a přesto jsou to tratě úspěšné a využívané, pro příklad třeba významové srovnatelná trať 170 OBB (Steinach- Irdning- Attnang-Puchheim) ve výrazně lepším stavu než 240 taky není.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (22:32)  
Pekař: Ale dočetl, ovšem 1) příměstská doprava by měla končit v Rapoticích?! 2) teď to osobní vlaky zvládnou za 50 minut, skutečně několikaminutová úspora něčemu pomůže? 3) skutečně jsou tam pro regionální dopravu nutné 2 koleje? Nestačilo by třeba rozšířit výhybny a nechat to jak to je? Půlhodinový takt osobáků při minimálním množství nákladních vlaků (nejlépe v noci) a nulové dálkové dopravě (rychlíky tam nemají co pohledávat) by se v takovém případě v pohodě vykřižoval. Jen by to, pravda, chtělo jezdit přesně... 4)k čemu tam ty dráty vlastně budou? Stejně dobře tam můžou jezdit jednotky elektrické jako motorové a pro tranzitní nákladní dopravu je tak jako tak podstatně vhodnější 250 5) kolik by ta "sranda" vlastně stála? Nenašlo by se pro ty peníze smysluplnější využití, např. při revitalizaci nádraží a zastávek? A tak by se dalo pokračovat ještě dost dlouho.
Prostě další velkolepá akce s nejasným efektem, kterou budou politici oslavovat a šotuši hojně navštěvovat. A daňový poplatník to samozřejmě všechno rád zaplatí a pak se bude divit, jak to, že když onemocní, nedostane první 3 dni peníze, protože na to ve státní kase není.
03.02.2009 (22:30)  
SzKT: Myslíš vážně, že současná infrastruktura postačuje?

Souhlasím, že se u nás staví co nejdráž, ale to už není problém jen železnice.
registrovaný uživatel pekař 
03.02.2009 (22:26)  
Zvýšení kvality na 240 by moc pomohlo, kdyby tam začaly jezdit úsporné elektrické jednotky v pravidelném taktu. Stálo by to zlomek nákladů na elektrizaci a na rozdíl od drátizace by to mělo potenciál přilákat k železnici cestující. Nějak nerozumím této větě:) Chtěl jsi říct motorové jednotky?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (22:25)  
Paninaro: Pěkné, a máme na to? Pokud je mi známo, Švýcaři ve zcela odlišných ekonomických poměrech a solidní morálce (tam se nekradly veřejné peníze nikdy...) elektrizovali své tratě 50 let v době, kdy byla lidská práce nesrovnatelně levnější než dnes a doba veřejné dopravě víc nakloněná (jak známo, u nás trvá prostá oprava železniční tratě nejmíň trojnásobek doby, za kterou to naši předkové postavili na zelené louce, viz 1. koridor). Prostě dokud nebudeme mít páteřní tratě v solidním technickém stavu (Vmax alespoň 160 km/h na celé délce tratě), nemá cenu uvažovat o druhořadých tratích, kde současná infrastruktura při elementární údržbě plně postačuje. Bohužel tato země je fascinovaná infrastrukturou a už nikoliv tím, jestli je to potřebné, k čemu to vlastně pomůže a jestli na to vůbec máme. Prostě stavět, stavět a zase stavět, pokud možno co nejdráž, co nejvíc megalomansky, zato ale bez perspektivního vidění, opět viz. 1. koridor...
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko