..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer waszyn 
20.01.2009 (14:20)  
myrha: co je za argument? pokud se budeme ridit principem nemennosti, muzeme tady mit dialyzu do 60 let, studium na pravech pro 5% zajemcu, parni lokomotivy apod. pokud je nekdo "uz" vystudovany a vyslovuje se pro zprisneni nekterych podminek, nemusi to byt nutne zavist nebo jina zlomyslna vlastnost (jako u odboraru a levicaku obecne), ale treba vlastni zkusenost a snaha neco zlepsit.
Po absolvovani FD CVUT a zaziti zazracne kvality znacneho procenta predmetu a vyucujicich na vlastni kuzi a naproste apatii spoluzaku k temto jevum (je to prece zadarmo tak je jedno ze je ten ucitel hnup, seminarky z netu apod.) jsem pro skolne vsemi deseti.
Stejne tak s klidnym svedomim muzu prohlasit za na notebooku dela ve vlaku neco "duleziteho" opravdu mizive procento studentu. Kupodivu pracujici na nb jezdi opravdu tou jednickou, protoze chteji mit na praci klid, mimo jine od tech studentu..

Jinak co se tyce tematu, jsem pro zavedeni zasuvek pri kazde vetsi rekonstrukci at je to I.nebo II.vozu pro vlaky vyssi kvality. Pravda i kdyz se to pak dela zvlast, tak je to asi lepsi mala domu...
Registrierter Benutzer messah 
20.01.2009 (14:05)  
M: opět překrucujete co tu někdo napsal. twix psal pouze o tom, že je standardem, aby cestující měl k dispozici zásuvky, a ne aby byly u všech míst.
a jako studenta mě urazila vaše první poznámka. jelikož nejste student, tak studenti vlastně nepotřebují ve vlaku dělat nic důležitého na notebooku. jako student můžu říct, že notebooku v dopravním prostředku vytahuji pouze, pokud něco opravdu potřebuji dělat.
Registrierter Benutzer M 
20.01.2009 (13:47)  
Tlapa - nedavej do jedne tridy dusevne pracujici a studenty. Mozna je to predsudek, ale nemam pocit, ze by studenti na tech ntb ve vlaku i neco delali. Ale to je asi fuk:-)

Twix - jsou zasuvky ve druhe tride v ICE u vsech mist? Nejsou. Je snad ICE prehistoricka jednotka? Neni. Takze prosim zbytecne nedelej z pedonlina vetsi krap nez je...

Jinak pocitam, ze jestli to wifi bude, tak to budou hotspoty (pocitam ze od t-mobilu). Takze az se to spusti, tak se zase bude kricet, ze je to spatny, protoze to neni zdarma...
20.01.2009 (13:15)  
Na těchto stránkách často pomlouvané zelenokoženkové B by mohly mít zásuvky úplně zadarmo, 220V je tam k dispozici pokud svítí zářivky. Samozřejmě i AB a A stejného roku výroby. Jinak kdyby ČD nevymýšlely blbiny a raději zlepšily obsluhu některých zastávek. Zatím to vypadá tak, že mezi předáním služby a odemykáním dveří u domu kde bydlím uplynou 3 hodiny. Vzdálenost je 34 km. Takže se nedivte, že mám k zásuvkám a podobným vymoženostem zatím velmi negativní postoj, takovéhle věci je třeba řešit, až se vyřeší ty základní. Taky zabezpečit přejezdy je snad důležitější než nějaké WiFi. Já mám GPRS a EDGE a zatím funguje téměř všude. Nemusím snad za jízdy koukat na internetovou televizi.
Registrierter Benutzer DenSha  mail  
20.01.2009 (13:13)  
Rovněž nevidím důvod pro zásuvky jen v 1. třídě. Zásuvky IMHO nijak znatelně nezvyšují provozní náklady na jednoho cestujícího.
Hlavní rozdíl mezi 1. a 2. třídou by měl být především v komfortu, dostupném prostoru (což zvyšuje náklady, protože do vozu se vejde méně cestujících) a doplňkových službách, jako třeba denní tisk občerstvení, donáška jídel z jídelního vozu na místo atd.
Ad silná baterka: Aby ta baterka opravdu vydržela proklamovaných několik hodin, je často potřeba snížit jas displeje, výkon procesoru atd. Navíc akumulátoru časem degradují a ne každý si kupuje kadý rok nový (ona to zpravidla není zrovna levná záležitost), aby mohl jezdit delší trasy s ČD.
Registrierter Benutzer Tlapa 
20.01.2009 (12:49)  
Můj názor na otázku internetu a zásuvek je tento:
Notebooky a internet patří k dnešní době. Noťas má skoro každý, kdo dělá alespoň nějakou duševní práci a k té ve velké většině případů patří i internet.
Stačí, když si projdete jakýkoliv R/Ex/IC/EC směřující ve špičkových dnech např do/z Prahy a uvidíte tam desítky, ne-li stovky studentů nebo jinak důševně pracujících lidí s notebookem, z nichž mnozí mají dokonce připojení k netu pomocí takové té anténky ve flashce. Ne všem vydrží baterka na notebooku třeba 2 hod nebo víc a tak by zásuvku určitě ocenili. Všichni, bez rozdílu tříd...
Aregument "Dosazením zásuvek do 2. třídy se úroveň některých 1. tříd sníží ještě více a zásuvky ve druhé třídě se stanou obvyklými", se mi zdá nemístný a zbytečný a tento problém by se podle mě měl řešit spíš novým vozovým parkem (na který ale bohužel nejsou peníze...)
Ne pro všechny je cesta vlakem tak úžasným zážitkem jako pro nás, milovníky vlaků:-), a proto je v zájmu dopravce, aby cestujícím cestu nějak ukrátil. Zásuvky pro notebooky a připojení k internetu jsou toho asi nejrozumnějším řešením (když pomineme Jančurovy futuristické návrhy kinosálu ve vlaku a podobně:-)
20.01.2009 (12:24)  
Včera jsem jel EC 114 a byl jsem v šoku, řazení bylo NÁSLEDUJÍCÍ.151-Bmee-Bpee-B-Bpee-Bpee-Bmz-Wrmz-Ampz. S tím EX je to pravda viděl jsem jeden sestavený pouze z Bt.A k zásuvkám včera ve 114 jel vietnamec který si nabíjel mobil na záchodě stá před tím wc a ptal jsem se ho jestli tam někdo je,on mi řek že volno tak jsem tam vstoupil a já jsem mu řek ať si ho vezme protže byl u umyvadla ještě bych mu ho pocákal vodou a byl by průšvih!!
Registrierter Benutzer Kakov 
20.01.2009 (10:59)  
tak zasuvky by meli byt vyhledove vsude (v 1. i v 2.), samozrejme, jejich zavadeni trochu s rozumem... opravdu nema cenu kvuli zasuvkam predelavat vagon pred sesrotovanim, ale pri vsech reko a koupi novych by meli zasuvky byt
Registrierter Benutzer EC 174  mail  
20.01.2009 (10:56)  
Zrovna včera jsem v maďarských vozech na EC 170 nemohl najít žádnou zásuvku... Myslím, že i v mnoha vozech zahraničních správ, které u nás jezdí, chybí zásuvky. Většinou zásuvky jsou v oddílových vozech 1. třídy. Jestli v ostatních vozech pracují lidé ve 2. třídě na notebooku, skutečně nevím, druhou třídou se neprocházím.
S tím obtěžováním v jedničce ale máte pravdu.
20.01.2009 (10:48)  
EC174: Zásuvky ve vlacích vyšší kvality jsou obecným standardem, stačí se nějakým takovým vlakem (pokud možno mezinárodním) projít a dívat se kolik lidí má notebooky. V zahraničí totéž a zásuvky se berou jako samozřejmost. Naše pendolino je snad jediná "vysokorychlostní" jednotka z 21. století na světě, kde cestující (2. třídy) zásuvky k dispozici nemá. Ještě řekněte že také klimatizace a vakuové WC by měly být jen v 1. třídě... A dveře do jídeláku směrem ke dvojce zamknout - kdo si chtěl zajít na občerstvení, ten si koupil jedničku... Nevím jak zásuvky ve dvojce snižují kvalitu jedničky - aspoň si ti sociálové s notebookama zase přelezou do dvojky a nebudou Vás v jedničce obtěžovat, ne?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko