Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

Po absolvovani FD CVUT a zaziti zazracne kvality znacneho procenta predmetu a vyucujicich na vlastni kuzi a naproste apatii spoluzaku k temto jevum (je to prece zadarmo tak je jedno ze je ten ucitel hnup, seminarky z netu apod.) jsem pro skolne vsemi deseti.
Stejne tak s klidnym svedomim muzu prohlasit za na notebooku dela ve vlaku neco "duleziteho" opravdu mizive procento studentu. Kupodivu pracujici na nb jezdi opravdu tou jednickou, protoze chteji mit na praci klid, mimo jine od tech studentu..
Jinak co se tyce tematu, jsem pro zavedeni zasuvek pri kazde vetsi rekonstrukci at je to I.nebo II.vozu pro vlaky vyssi kvality. Pravda i kdyz se to pak dela zvlast, tak je to asi lepsi mala domu...
a jako studenta mě urazila vaše první poznámka. jelikož nejste student, tak studenti vlastně nepotřebují ve vlaku dělat nic důležitého na notebooku. jako student můžu říct, že notebooku v dopravním prostředku vytahuji pouze, pokud něco opravdu potřebuji dělat.
Twix - jsou zasuvky ve druhe tride v ICE u vsech mist? Nejsou. Je snad ICE prehistoricka jednotka? Neni. Takze prosim zbytecne nedelej z pedonlina vetsi krap nez je...
Jinak pocitam, ze jestli to wifi bude, tak to budou hotspoty (pocitam ze od t-mobilu). Takze az se to spusti, tak se zase bude kricet, ze je to spatny, protoze to neni zdarma...
Hlavní rozdíl mezi 1. a 2. třídou by měl být především v komfortu, dostupném prostoru (což zvyšuje náklady, protože do vozu se vejde méně cestujících) a doplňkových službách, jako třeba denní tisk občerstvení, donáška jídel z jídelního vozu na místo atd.
Ad silná baterka: Aby ta baterka opravdu vydržela proklamovaných několik hodin, je často potřeba snížit jas displeje, výkon procesoru atd. Navíc akumulátoru časem degradují a ne každý si kupuje kadý rok nový (ona to zpravidla není zrovna levná záležitost), aby mohl jezdit delší trasy s ČD.
Notebooky a internet patří k dnešní době. Noťas má skoro každý, kdo dělá alespoň nějakou duševní práci a k té ve velké většině případů patří i internet.
Stačí, když si projdete jakýkoliv R/Ex/IC/EC směřující ve špičkových dnech např do/z Prahy a uvidíte tam desítky, ne-li stovky studentů nebo jinak důševně pracujících lidí s notebookem, z nichž mnozí mají dokonce připojení k netu pomocí takové té anténky ve flashce. Ne všem vydrží baterka na notebooku třeba 2 hod nebo víc a tak by zásuvku určitě ocenili. Všichni, bez rozdílu tříd...
Aregument "Dosazením zásuvek do 2. třídy se úroveň některých 1. tříd sníží ještě více a zásuvky ve druhé třídě se stanou obvyklými", se mi zdá nemístný a zbytečný a tento problém by se podle mě měl řešit spíš novým vozovým parkem (na který ale bohužel nejsou peníze...)
Ne pro všechny je cesta vlakem tak úžasným zážitkem jako pro nás, milovníky vlaků:-), a proto je v zájmu dopravce, aby cestujícím cestu nějak ukrátil. Zásuvky pro notebooky a připojení k internetu jsou toho asi nejrozumnějším řešením (když pomineme Jančurovy futuristické návrhy kinosálu ve vlaku a podobně:-)
S tím obtěžováním v jedničce ale máte pravdu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











