..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
20.01.2009 (15:18)  
Borovička - tak pokud vycházím z toho že první třídou vlaků vyšší třídy se nezřídka přepravují i zahraniční manažeři kteří zdaleka ne vždy musejí být vybaveni pro příjem GPRS na roamingu, dále k tomu přidám ty pokovený vokna a špatné pokrytí... tak bych řekl že pokud to nebude technicky složité tak by buď opakovače GSM/GPRS nebo WiFi byly vhodné. Mmch, i WiFi jde udělat placené... pochopitelně se používá pouze pro "rozvod" ve voze, samotný přenos mimo vlak může být udělaný všelijak jinak.
20.01.2009 (15:17)  
messah: Prosím Vás router žádny internet nešíří a už vůbec né bezdrátově http://cs.wikipedia.org/wiki/Router
20.01.2009 (15:16)  
860.003
To, že jsou v B zářivky, neznamená, že tam najdete sinusové napětí 230 V.
Registered user messah 
20.01.2009 (15:09)  
jak je to s wi-fi myšleno? je myšlen přenos internetu touto cestou do vlaku? nebo jen šíření internetu po vlaku klasickým routerem? v prvním případě si myslím, že by mohl být celkem problém. vysílače wi-fi mají poměr malý dosah (v řádu kilometrů) a signál je blokován překážkami (stromy, domy, kopce...) takže by vysílače museli být každou chvíli po trati a už vůbec nevím, jestli by šlo nějak vyřešit nějaké přihlašování z jednoho na druhý. mě spíš příjde reálná druhá možnost, kdy se internet dostane na palubu vlaku nějakou jinou cestou a přes wi-fi je signál šířen jen po vlaku, kdy by v každém vagónu byl vysilač, na což by pokovená okna vlaku neměli žádný vliv.
20.01.2009 (14:57)  
Internet opět především v jedničce Co to je internet v jedničce (nebo i dvojce)?Jak tu někdo píše, pokud nechci hned internet televizi, tak tu ty možnosti už dnes jsou. Jen ne v ceně jízdenky a chce to tu zásuvku pro slabé baterky (ať v jedničce nebo dvojce). Problém bude v pokrytí korydorů, které je o dost horší než u dálnic a zlepšení zřejmě přesahuje možnosti ČD i SŽDC. Pak tu jsou pokovená okna některých vozů (medializováno hlavně u pindolína). Úplně jiný soudek je pokrytí vlaku (i jen vozů 1. třídy) wifi. Tedy cestující neplatí ani poplatky za připojení a nejlépe ani tu elektřinu na dobíjení. Jenže to vypadá na nejsložitější technický problém. A nakonec když jsme u pokrytí internetem tak v některých částech je proti dálnicím i špatné pokrytí i jen pro mobilní signál (medializováno Adamov - Blansko) natož pro nějaké komfortní připojení, či dokonce pro wifi pokrytí vlaku.
Registered user xAnri05  mail  
20.01.2009 (14:55)  
waszyn(9:49): souvisi to s tim, ze penize maji jit prioritne do oprav vozu.
A ta Tva "tresinka" souvisi s clankem jak, prosim?
Registered user messah 
20.01.2009 (14:52)  
M: pokud někdo použije notebook pro zábavu, nebude mu vadit, pokud mu dojde baterie. a rozhodně bych neřekl, že většina studentů nedělá ve vlaku něco důležitého. ale stejně tak jako já nemůžu říct, že většina studentů ve vlaku "pracuje", vy nemůžete říct opak, protože jste určitě nedělal žádný průzkum.
k té první třídě: jde o to, že sudenti většinou nemají peněz nazbyt, aby mohli jezdit 1. třídou. a mě se mnohdy stává, že pokud se chci učit v dopravním prostředku, ruší mě právě oni pracující, kteří po práci mají volno, a tak neberou příliš ohledy - ale tím se nechci nikoho dotknout, spíš je to reakce na útočný komentář od M (kdy chudák musí utíkat do první třídy aby měl klid od těch ošklivých studentů)
já jsem příspěvek od twixe pochopil jinak, možná je to tím, že vy většnu příspěvků chápete tak, abyste z jejich autorů udělal hlupáky.
waszyn: omluvám se, mým předchozím příspěvkem jsem nechtěl nikoho urazit, spíš mě už nebaví tady číst neustálé útočné příspěvky od M a tak to bylo mířeno jen na něj
Registered user SYN 
20.01.2009 (14:36)  
Karel Kovařík: Taktak, nějak s rozumem, ale postupně dostat zásuvky všude.
Na jedničce je to ostudné když nejsou (takové vozy by měly být deklasifikované na dvojku si skoro myslím), ve dvojce by možná pro začátek stačilo kdyby byly zásuvky aspoň někde (nevím, třeba v krajních kupé nebo na chodbičce nebo tak něco) tedy pokud se správně domnívám že problémem je hlavně patřičná výkonová rezerva měniče, on malý měnič je téměř směšně levný, s větším to asi bude horší...
Každopádně novostavby a velké reko by zásuvky měly mít určitě, u těch reko přinejmenším natahat kabely a udělat přípravu pro snadnou pozdější montáž měniče pokud by ten měnič byl zatím příliš drahý (aby se později nemuselo znovu lézt do rozvodů až ČD na měnič našetří).
Internet opět především v jedničce, s placeným by to mělo stačit (ale ne nějakou pálku, něco levného a nekomplikovaného).
Registered user M 
20.01.2009 (14:33)  
messah
1.Na zaklade jednoho vyskytu hodnotim celou populaci? Ja myslel, ze se to dela podle neceho jako vetsina... Nekdo tu psal, ze ve valku jsou stovky lidi s ntb - no, jestli ty stovky lidi delaji nejakou praci, tak super, ale v nazoru na to se asi neshodnem (ja si nemyslim, ze by tam byly stovky lidi s ntb, natoz, aby delali nejakou praci). Timto nerikam, ze se ntb nemuze pouzit pro zabavu, reagoval jsem jen a pouze na to, ze neni pravda, ze by vetsina studentu ve vlaku na ntb pracovala...
2.Twix psal, ze je to standart a ze pendolino je jedina jednotka 21.stoleti, kktera zasuvky nema - ja na to rikam to, ze to standart neni. Pokud si budes kupovat mistenku na ICE (notabene tady v Cesku), tak neovlivnis, jestli tam budes mit zasuvku nebo ne. A loteire s nahodnym faktorem moc v oblibe nemam
3.Jestli nekdo neco prekrucuje, tak jsi to ty. Nepsal jsem, ze studenti nepotrebuji delat neco duleziteho. Psal jsem, ze studenti zpravidla nedelaji neco duleziteho. Jestli v tom nevidis vyznamovy rozdil, tak OK...

V kazdem pripade - ten net bude podle myho placenej (ala DB). Pro nahodne cesty OK, ale ty stovky lidi s ntb podle mne nahodni cestujici nejsou. A takovym se to nevyplati, protoze mesicni fee je vyjde levneji
Registered user zaza 
20.01.2009 (14:25)  
Jezdíval jsem EC vlaky mezi Břevlaví a Ústím, net jsem měl svůj, ale zásuvka se ve vlaku hodila, to ano. Německé velkoprostorové vozy 2. třídy mají zásuvek snad jen 6 nebo 8 po celém vozy a tak nějak to stačilo, oni studenti už někdy neví co by chtěli...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko