Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

To, že jsou v B zářivky, neznamená, že tam najdete sinusové napětí 230 V.
A ta Tva "tresinka" souvisi s clankem jak, prosim?
k té první třídě: jde o to, že sudenti většinou nemají peněz nazbyt, aby mohli jezdit 1. třídou. a mě se mnohdy stává, že pokud se chci učit v dopravním prostředku, ruší mě právě oni pracující, kteří po práci mají volno, a tak neberou příliš ohledy - ale tím se nechci nikoho dotknout, spíš je to reakce na útočný komentář od M (kdy chudák musí utíkat do první třídy aby měl klid od těch ošklivých studentů)
já jsem příspěvek od twixe pochopil jinak, možná je to tím, že vy většnu příspěvků chápete tak, abyste z jejich autorů udělal hlupáky.
waszyn: omluvám se, mým předchozím příspěvkem jsem nechtěl nikoho urazit, spíš mě už nebaví tady číst neustálé útočné příspěvky od M a tak to bylo mířeno jen na něj
Na jedničce je to ostudné když nejsou (takové vozy by měly být deklasifikované na dvojku si skoro myslím), ve dvojce by možná pro začátek stačilo kdyby byly zásuvky aspoň někde (nevím, třeba v krajních kupé nebo na chodbičce nebo tak něco) tedy pokud se správně domnívám že problémem je hlavně patřičná výkonová rezerva měniče, on malý měnič je téměř směšně levný, s větším to asi bude horší...
Každopádně novostavby a velké reko by zásuvky měly mít určitě, u těch reko přinejmenším natahat kabely a udělat přípravu pro snadnou pozdější montáž měniče pokud by ten měnič byl zatím příliš drahý (aby se později nemuselo znovu lézt do rozvodů až ČD na měnič našetří).
Internet opět především v jedničce, s placeným by to mělo stačit (ale ne nějakou pálku, něco levného a nekomplikovaného).
1.Na zaklade jednoho vyskytu hodnotim celou populaci? Ja myslel, ze se to dela podle neceho jako vetsina... Nekdo tu psal, ze ve valku jsou stovky lidi s ntb - no, jestli ty stovky lidi delaji nejakou praci, tak super, ale v nazoru na to se asi neshodnem (ja si nemyslim, ze by tam byly stovky lidi s ntb, natoz, aby delali nejakou praci). Timto nerikam, ze se ntb nemuze pouzit pro zabavu, reagoval jsem jen a pouze na to, ze neni pravda, ze by vetsina studentu ve vlaku na ntb pracovala...
2.Twix psal, ze je to standart a ze pendolino je jedina jednotka 21.stoleti, kktera zasuvky nema - ja na to rikam to, ze to standart neni. Pokud si budes kupovat mistenku na ICE (notabene tady v Cesku), tak neovlivnis, jestli tam budes mit zasuvku nebo ne. A loteire s nahodnym faktorem moc v oblibe nemam
3.Jestli nekdo neco prekrucuje, tak jsi to ty. Nepsal jsem, ze studenti nepotrebuji delat neco duleziteho. Psal jsem, ze studenti zpravidla nedelaji neco duleziteho. Jestli v tom nevidis vyznamovy rozdil, tak OK...
V kazdem pripade - ten net bude podle myho placenej (ala DB). Pro nahodne cesty OK, ale ty stovky lidi s ntb podle mne nahodni cestujici nejsou. A takovym se to nevyplati, protoze mesicni fee je vyjde levneji
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











