..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
20.01.2009 (17:31)  
No nevím, před kolika lety měla většina lidí mobilní telefon? vetší rozšíření je tak kolem roku 1999 - 2000. Před kolika lety se stal běžným přenosný počítač? ještě mladší doba. Jak dlouho mají studenti bežně přenosný počítač? Jak dlouho se masově využívá mobilní internet? 2 roky a spíš měně. Takže jak dlouho je jasné že je vhodné míti ve vlaku více zásuvek? A kdy se objednávali pendolina a kdy se objednávala 1. serie vozů Ampz a Bmz? No ano datumy se mám nějak moc nekrejí že ano. Tím nechci říci že zásuvky ne,zásuvky samozdřejmě určitě při každé větší rekonstrukci vozů. S netem je to težší,net určitě,ale je tu problém pokrytí tratí je mizerné takže je potřeba ho zlepšit,operátori mobilních sístí to nějak nezajímá,takže je to na dopravci(toho to bohužel zatím taky moc nezajímalo). Dopravce zná řešení(drahé) a to opakovače nebo WIFI(jak dlouho známe tyto pojmy),ale k tomu je potřeba schválení a to od dvou úřadů a to ČTU a DU a jak se mají na něčem shodnou dva úřady tak to v tomto státě je skoro nemožné(byť fakticky každý schvaluje jen část.).
20.01.2009 (17:18)  
Zdravím pánové,
vždyť nám jezdí vlaky "pod dráty" a internet lze tahat i přes sítě VVN, tak proč nevyužít této skutečnosti?
Nevím kolik by stála technologie, ale za studii proveditelnosti by to stálo... Následný rozvod po vozech pomocí Wifi je pak záležitost několika stokorun...
Registered user M 
20.01.2009 (17:05)  
kolikrát se mi stalo, že mi cestou skončil telefon

Vsichni, co s sebou vozite nabijecku na telfon, ruku nahoru (jinymi slovy - vybitej mobil to stejne nevyresi... Ovsem uznavam, ze jsem na tema noseni nabijecek prukzkum nedelal, takze je mozne, ze jsem jedinej, kdo chodi bez ni...)
Registered user aron 
20.01.2009 (16:33)  
Davidus: Díky, s propadlou místenkou se počítá.
20.01.2009 (16:31)  
Aron - může, ježto jízdenka se podle kategorií nedělí. Má pouze smůlu v tom, že musel jistě mít místenku. Pokud pendolíno nestihl a vina není na straně českých drah, peníze za místenku nebudou vráceny.
Registered user aron 
20.01.2009 (16:20)  
Pánové prosím vás mám dotaz mimo téma,švagr má koupenou jízdenku supercity a pendolíno nestihne, může jet na tuto jízdenku ostravanem bez komplikací? díky.
Registered user myrha  mail  
20.01.2009 (15:40)  
twix: já mám takový pocit, že jsem psal jen o studentech, nikoli o zásuvkách??!! :)
Registered user Romanero  mail  
20.01.2009 (15:30)  
messah: stejný názor.

jinak ČD mají snad vlastní telekomunikační síť podél tratí, tak proč do toho tahat někoho třetího? navíc dosud chybějící zásuvky alespoň v páteřních vlacích, ať už k napájení NB nebo něčeho jiného, pokládám za obrovskou chybu (u Pendolina za samozřejmost). kolikrát se mi stalo, že mi cestou skončil telefon, nicméně dalších spotřebičů je spousta - mp3ky, přehrávače. a zásuvka na chodbičce nic neřeší.

Moderní vlak by měl být rychlejší než auto, u nás není. Tak alespoň by měl poskytnout větší čas k práci namísto řízení, ale nejsou stolečky, zásuvky, internet. Tak k čemu ty vlaky jsou? Kdybych neměl studentskou slevu, tak na ně taky kašlu.
Registered user messah 
20.01.2009 (15:25)  
František Omáčka: ono je to možná špatně napsáno, ale zjednodušeně se dá říct, že to takhle funguje. router připojuje klienty k vnější síti - typicky internetu... a ...může být kombinován s wi-fi přístupovými body - tohle napsáno v článku pod vaším odkazem.
20.01.2009 (15:20)  
M, myrha: Když tady tak řešíte moje tvrzení, že ČD 680 je jediná jednotka z 21. století bez zásuvek ve dvojce, znáte nějakou jinou jednotku vyrobenou po roce 2000, která je také nemá? Nemyslím u všech sedadel, to se snad nedělá nikde, jedna zásuvka na 3 až 4 sedadla určitě stačí. Ve velkoprostoru zpravidla člověk najde ve svém okolí nějakou volnou, kam si netáhne kabel. Jednou se mi stalo že mě v IC Hamburg - Dresden spolucestující prosila o uvolnění zásuvky, protože její ntb byl více vybitý než můj, ale to snad neznamená že ve voze s 80 místy k sezení má být 80 zásuvek...
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko