..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel BigDye 
20.01.2009 (18:54)  
Osobně bych nejdřív zaváděl wifi na velkých nádražích. Stojí to pár šupů, určitě řádově míň než vozová technologie. Není to ideální, ale jde o první krok, jak nalákat lidi do vlaků. A třeba jim pak přestane vadit i zpoždění;).
registrovaný uživatel M 
20.01.2009 (18:54)  
Cestujici - no, mozna mne ta technika jeste nedohnala, takze mi mobil vydrzi celkem dlouho, notebook extremne dlouho. A taky mne zatim nedostihla senilita, takze se to snazim nabijet a pro extremni pripady (coz pro mne neni cesta vlakem, ale prace skutecne v terenu) mam baterky dve...

Co je standard? Ja o standardu nepsal nic, na zacatku jsem hlavne reagoval na to, ze pendolino je jedinej vlak v sirokem dalekem okoli (i casove), kterej nema zasuvky. Kdyz budu zamistenkovanej uprostred ICEcka, tak jsem na tom stejne (leda ze bych somroval vymenu mista...). V TGV nebo Thalysu jsem ty zasuvky u sebe myslim taky nemel (ale tehda jsem se po nich az tak nepidil).

Zasuvky jsou jako standard dobry, ale nevim, jestli je dobry resit, jestli mas dat na dort malinu nebo ostruzinu, kdyz nemas jistotu, jestli je samotnej dort k jidlu:-( Teda ja jsem samozrejme zastance ruseni trati a ponechani dobre sluzby na vybranych trasach, ale mel jsem za to, ze vetsinovy nazor je jiny a spociva v malu pro co nejvic lidi a hlavne zalevno. Takze jestli je to jinak, tak tim lip:-))

PS: Co myslis mobilnim internetem netusim - na surfovani v mobilu je to tak na tri stranky, na vic nemam silu, na surfovani pres ntb je podle myho "o neco" lepsi karta. To jenom jako reakce na to predbehnuti technikou...
20.01.2009 (18:50)  
Ono by tam ani nemuselo byt tech slavnych 230 V stridavych... 12 V stejnosmernych by pro ucely nabijecek a notebooku bylo uplne dostacujici. A vsechno by se ti podstatne zjednodusilo....
registrovaný uživatel M 
20.01.2009 (18:44)  
Josef Petrak - ale jo, ja prece nerikam, ze zirafy neexistujou. Jenom rikam, ze to neni nejbeznejsi zvire... Aneb - ja nerikal, ze nejde vymyslet priklad, kdyz clovek ma nabijecku u sebe. Psal jsem jen to, ze to neni 9/10...
George Couser - tak taky nejses jen tak nekdo:-))
Jiri Vosecek - ano, dalsi takovy klasicky pripad (jeste jsi do toho mohl zakomponovat, ze oba dva dostali ukrutny hlad a pojedou tedy vlakem, aby se mohli i najist:) Jeste jsi zapomnel dodat, ze ten vlak ma nejakej takt, takze aby jim to vyslo zrovna akorat, tak museli byt celkem deti stesteny (ze by se z fleku rozhodli "hele Jirko, vis co, mam napad, pojedeme vlakem a ono to akorat jelo). No a jestli meli listky predem a zamerili to na ten odjezd, tak pusobili necekane prekvapene. Proste priklad je moznej, ale stejne jakoze das ve snookeru tricetibodovej break...

Netusim, kolik tam ty zasuvky stoji. Mozna je to defacto zadarmo. Jestli to zadarmo neni, tak mi to prijde divny... Kdyz byl Elton, tak jste "vsichni" prskali, jak je to spatne, ze drahy delaji neco pro smetanku a pro obycejneho cestujiciho zbyde akorat ta 810. Tedka se "delaji" zasuvky pro notebookare (a kazdej ho opravdu, ale opravdu nema... Ale v tom se asi neshodnu, podle mnohych ma notebook kazdej...). Ted uz vam nevadi, ze obycejnej cestujici zase utre nos a zbyde mu akorat ta 810?
20.01.2009 (18:35)  
M: Z tvých přípěvků mám pocit, že tě technika kapku předběhla.

1. Dnešní mobily se vybíjejí opravdu rychle, obzvlášť, když je používáš jako MP3 přehrávač, na mobilní internet atd. Ano, to dnešní telefony opravdu umí. :)

2. Nabíječky už používájí spínané zdroje, takže už neváží půl kila a jsou mnohem menší. Čili se vejdou zcela pohodlně do kapsy.

Já považuji zásuvky v 1. třídě (možná i 2.) za standard. Ty máš snad opačný názor?
20.01.2009 (18:23)  
Tak koukám musím více názorně: Dva obchodníci. Například firma zabývající se tvorbou webů má v Praze obchodní schůzku s klientem. Můžou jet autem a zaplatit částku X, nebo můžou jet oba vlakem a zaplatit X+ X/8. Ve vlaku ale ještě můžou probrat drobnosti k prezentaci. Ale ouha, mobil skoro vybitý. Než to nabijou, ujede jim vlak. Hele laptop je taky v půlce. Mobil mít musí, pojedou autem, tam mají nabíječku, vlak bez elektriky jim nenabízí žádnou výhodu.

A nebo: hele, kašli na to, jdem na nádraží a nabijem to ve vlaku a tu prezentaci si stihnem projít tam.

Dopravce jim poskytl servis a oni je za to ochotní zaplatit tu vyšší cenu, než kdyby jeli spolu jedním autem.

Zdá se vám to nemožný? No mně ani ne. Samozřejmě, že nabíječka na mobil je nepodstatný detail, tady se jedná hlavně o notebooky.
20.01.2009 (18:19)  
M: Bude to asi k nevíře, ale já tu nabíječku tahám sebou pořád. Jednak mě těch 25 gramů navíc už nezabije a jednak protože ve vlaku není wifi, tak mobil namáhám datovými přenosy o stošest, což baterka nese nelibě...:-)
20.01.2009 (18:16)  
M) No pokud jsi nějaký backpacker nebo cestuješ někam na dýl, tak nabíječku s sebou obvykle bereš. ;)
registrovaný uživatel M 
20.01.2009 (18:03)  
Jestli tim ma byt jasny to, ze kdyz budu vedet, ze je ve vlaku zasuvka, takze si tam budu moct nabit moabil a "diky" tomu zasnu dosit nabijecku, tak ne, nezacnu...
Ale fakt je, ze si dovedu predstavit typky, jak maji na opasku vystaveny svuj krasny mobil a vedle toho novou tasticku na nabijecku:-)
20.01.2009 (17:37)  
M: Ovsem uznavam, ze jsem na tema noseni nabijecek prukzkum nedelal

No, kdybyste teď udělal průzkum na nošení rudé růže v batohu, tak taky moc lidí nenajdete. Když by ale proběhla kampaň, že každý s rudou růží v batohu dostane kredit na mobil zdarma, hned by bylo růží víc.

Snad je jasné, co tím myslím ...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko