..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
21.01.2009 (9:22)  
M: Já teda nechápu co na tom záleží, jestli si tam manažer prohlíží fotky sekretářky, nebo připravuje řeč na jednání. Je to věc, která může do vlaku dostat lidi navíc, která dělá z vlaku něco o trochu lepšího než třeba bus. Nebo už si zapomněl na to proč je ten vlak lepší než auto? Já na tuhle otázku vždycky jako první odpověď slyšel "dá se tam pracovat, není to ztracený čas".

Internet klidně jenom do jedniček, nebo SC, stejně už má spousta lidí vlastní. Ale zásuvky nejsou nicmimořádnýho. Nebo železnice nemá nabízet nic extra proti busům?
registrovaný uživatel mara.t 
21.01.2009 (8:57)  
Podle me je teda jedno na co kdo ty zasuvky pouzije a co kdo na tom notebooku dela, hlavni je ze to prilaka cestujici do vlaku. Cd je jedno jesli se divate na film nebo pracujete dulezite je ze jedete vlakem
21.01.2009 (6:45)  
Tak je pravda ze nez internet tak radeji vyresit signal pro mobilni site ve vozech kde dochazi k jeho utlumu pomoci tech gms repeateru.

Radeji nez internet zasuvky.

Radeji nez internet vozy co topi tak akorat, ne ty s rezimem zima jak v Rusku nebo teplo jak v p..... Akistanu.
registrovaný uživatel M 
21.01.2009 (6:36)  
Jinak, ze je to "kravina" (jdouci proti prirozenosti nutnych zmen) napsal Anri ve ctvrtem prispevku. Kupodivu jemu nikdo dlouze nevysvetloval, ze je to standard a ze pro manazery resici prezentace a studenti editujici prednasky jsou prave zasuvky (a internet) tim poslednim, co ve vlaku chybi...
registrovaný uživatel M 
21.01.2009 (6:30)  
Mno, Vana asi jezdi vic nez ja a k zaveu dosel stejnemu (tj. ze pracantu ve vlaku moc neni). Uprimne receno, vic (skutecne) pracujicich na ntb najdu v jednom letadle (nikoliv Ryan do Londyna nebo charter pro koupaky) nez v jednom patecnim vlaku. A v letadle myslim nejsou ani zasuvky, ani internet...
Ale zajimava zmena - nize v diskusi padlo, ze ve vlaku jsou stovky lidi s notebookem (pri te zmince jsem pochopil, se zapnutym), ted se to korigovalo, ze lidi s notebookem je tam vlastne minimum a to prave kvuli tomu, ze tam nejsou zasuvky...

No ale ten internet tady resite pekne. Podivejte se na cenik DB. Takze pro chude studenty to nebude (pokud CD nebudou schvalovat, ze to nekdo krade...). A i samotne DB tohle nabizi na tratich, ktere propojuji nejbohatsi regiony Evropy. V Cesku takova trat neni.

Uz jsem to psal vickrat - je to pekna vychytavka (pokud se to bude platit z "rozpoctu" CD a ne z nejkeho jizdneho, tak pujde o zajimavou "socialni" sluzbu pro nejbohatsi), ale tot vse. Sluzba by to byla pekna, ale nevidim to jako priorita jedna. A ani pririta tisic...
21.01.2009 (0:30)  
Jirka Panther: Bral jsem cenu benzinu hlavně, a co máte že platíte 5-10 Kč za kilometr? To mi přijde nějak hodně moc.

M: Nejen na regionálních VŠ, ale i na ČVUT jsou zásuvky v posluchárnách. Není jich moc, ale dá se to. Můžu vědět, kde pracujete? Respektive, nepracujete u ČD? To by totiž mnohé vysvětlovalo.

Váňa: Ano, studenti většinou koukají na filmy. ALE: Na velkém počtu tras je přímý konkurent autobus. Stejná doba jízdy, stejná (studentská) cena. Co si vybere student, když ho to stojí stejně a doba jízdy je srovnatelná? No ano, to kde dostane lepší službu. A když přestane být student, tak bude jezdit dál spíše tím, čím jezdil zamlada.

To máte stejné jako u studentských licencí softwaru. Proč asi Microsoft a podobné velké firmy nechává studenty kupovat levné licence a nebo rovnou nechat je krást a neřeší to. No protože v důsledku se jim to bohatě vrátí. Až přestanou studovat a budou mít třeba firmu, tak nebudou moci mít kradený software (teda budou, ale riskují všechno) a koupí si to, na co jsou zvyklí.
21.01.2009 (0:21)  
Váňa: Tak otázkou je, co způsobuje, že těch "skutečně pracujících" vidíš málo. Není to třeba zrovna tím že ty zásuvky prostě nejsou a tak ti pracující ani nepomyslí na to, aby tím vlakem jeli? Mimochodem tady nikdo nechce, ať se začne cpát hromada peněz na instalaci zásuvek do kdejakého béčka co je zralé na šrot. Otázkou je, proč když ty zásuvky jsou dle ČD samozřejmou věcí, tak proč je tam nedoplňují třeba při rekonstrukcích (viz ty Trnavské reko Bee, které jsou určeny právě na dálkové spoje typu IC/EC.)

Ad rušení spolucestujících: Tak ono by to chtělo mít rozumné složení vlaku a vhodné uspořádání interiéru aby si každý vybral to, co mu vyhovuje. Já bych si dokázal třeba představit, že alespoň každý EC/IC vlak bude složen například takto ( i když to je trochu off-topic k tomuto článku):

Loko + A+ + Ap + WRBb + B + B + Bp + Bp + DBf

A+: Kupéčka, polovina Bussines oddíly (třeba ala Railjet), druhá polovina "tichá" kupé první třídy pro ty, co chtějí klid

Ap: Klasický velkoprostor 1. třídy se stolky pro práci apod.

WRBb: Jídelní vůz/bistro vůz s, oddíl pro vlakvedoucího, místo pro vozíčkáře (možnost se dostat do WR, pokud je plnohodnotný jídelák, tak místo pro vozíčkáře a služ. oddíl hned ve vedlejším voze)

B: 2. třída, (tichá) kupé, aby cestující nebyli rušeni lidmi chodícími do WR

Bp: 2. třída velkoprostor se stolky

DBf: Oddíl pro zavazadla, "hlučný" oddíl pro cestující s dětmi, popřípadě s dětským koutkem, možnost odložit kočárek, řídicí vůz

Samozřejmě to nemusí být tak striktně, ale dle požadavků na kapacitu apod, ale prostě oddělit cestující co chtějí klid a ty, kterým to je jedno, popřípadě jsou "potencionální rušiči". Pokud někdo chce, může navrhnout lepší řešení...
registrovaný uživatel Váňa 
20.01.2009 (23:39)  
Se studenty a manažery to není zase taková hrůza. Studenti, pokud mají nabito, tak zpravidla koukají na Simpsonovy nebo jiný seriál, ti s lepší baterkou na film. Manažeři nebo spíše takzvaní manažeři a duševně pracující se převážně vykecávají do mobilu, většinou docela nahlas, protože mají zřejmě pocit, že ostatní cestující zajímá, že jedou na "jednání". Před výstupní stanicí se zase začnou vykecávat studenti, kteří si zařizují odvoz a zjišťují, co je doma k jídlu. V opačném směru zjišťují, kdo s nimi půjde večer na pivo. V polovině cesty pak začnou hulákat do mobilu i cestující, kteří nepatří do žádné z výše uvedených kategorií, ti si pro změnu stěžují na zpoždění, neboť pravděpodobně telefonují s někým, kdo může zpoždění ovlivnit. Ono by někdy možná stálo za úvahu, jestli není dobře, když se lidem ty mobily vybijí a chvíli čtou noviny nebo si otevřou pivo. Nejlevnější variantou by bylo rozdávat diazepam na usnutí. :-)
Popravdě při svých poměrně častých cestách jsem zpozoroval pouze minimum studentů, kterak si editují zápisy z přednášek (tahle činnost mě opravdu pobavila) a stejně tak minimum pracujících, kterak dolaďují prezentaci. Spíše vedou debatu o tom, že je šéf idiot, že mají málo peněz, případně koho ulovili na firemním večírku.
Zásuvky samozřejmě schvaluji, ale pokud nebudou hned, tak zřejmě nikdo neumře. Snad jedině kardiaci cestující s přenosnými defibrilátory by mohli být ohroženi.
20.01.2009 (22:41)  
To já na nabíjení mobilu používám notebook a USB kabel. Přidám-li ufonův internet přes CDMA modem s externí anténou, sluchátka a zapojení do zásuvky tak vypadám jak operátor v Bajkonuru.

Zpět k nabíjení mobilů, když nabíjím přes USB tak akorát zabiju baterku dříve. Je mi jedno kde jsou zásuvky ve vlaku, pokud bude existovat mechanismus jak se k nim garantovaně dostat tak si klidně připlatím a sednu do dvojky k matkám s dětmi. A hlavně pokud bude tato možnost v každém dálkovém vlaku. Je to nejpohodlnější. Další varianta je notebook se super baterkou, externí varianta nebo druhá baterka se mi nelíbí. Bohužel často dělám baterkově náročné věci a vydržím tak 2 hodiny.

Jinak ke studentům a manažerů a otázce kdo více ruší. To je prostě o lidech. Já jsem třeba alergický na rodinky železničářů s malými dětmi, to je opruz. ale najdou se i malí blonďatí andílci co ani nepípnou a ještě se ptají co děláš štlejdo.
20.01.2009 (22:37)  
M: on se dá dneska zapojit notebook do zásuvky téměř ve všech učebnách na VŠ a výjimkou nejsou ani speciální zásuvky určené pro notebooky.

Jinak diskutovat o zásuvkách mě přijde poněkud zvláštní, domnívám se, že by to měla být samozřejmost. Přece jenom chceme, aby vlak konkuroval IAD resp. autobusům a ne aby si hrál na vlastním písečku někde 40 let zpátky. Osobně si myslím, že všechny vlaky kategorie R a výše by je měly mít jak v 1. tak ve 2. třídě.

Výhody 1. třídy by mohly spočívat právě v tom internetu, který bych za až tak samozřejmý nepočítal, i když za pár let tomu bude asi trochu jinak. Takže by to šlo udělat třeba tak, že v 1. třídě internet zdarma, ve 2. nikoliv. Výhodou první třídy by dále měl být větší prostor, denní tisk zdarma a třeba nějaké drobné občerstvení zdarma...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko