Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

Ovšem v ideální případě (realizace Pražského diametru) by se nemělo vůbec uvažovat o nějaké konkurenci na žádné relaci, nýbrž využívat systém, který bude (třeba).
A mimo to, nenapadá mne mnoho jiných podobně "konkurenčních" relací. Možná třeba ještě do Ruzyně. Momentální vlaková doprava na území Prahy hlavně vzhledem k umístění zastávek prostě není městská, ale jen příměstská.
Ale vždyť městká doprava a příměstká nemá být o konkurenci vlaku a tramvaje na nějaké relaci. To musí spolupracovat a ne si konkurovat.
A ta cena - 40 miliard na 800 jednotek, to je 50 milionů korun za jednu. Ešus, coby na první pohled srovnatelná jednotka, stál 200 milionů.. To je skutečně tak velký rozdíl díky obrovskému kontraktu?
Ja kazdopadne vim jedno. Az priste budu potebovat jet z mista A do mista B v ramci Prahy, povede tudy zeleznicni trat a bude zde (byt delsi) alternativa napr. tramvajemi, volim tramvaje. Sice se rika, ze se nema soudit podle jedne zkusenosti, ale v praxi to tak mnohdy byva. A na tomto miste si opet prihreju polivcicku.
ANI TEN NEJLEPSI MARKETING ME NA NEJAKOU DOBU DO VLAKU CD V RAMCI PID NENAZENE
Pak se clovek ma tem lidem divit. Ja mam k vlakum uz od malicka celkem pozitivni vztah a ted si vemte, ze se rozhoduje nekdo, kdo apriori vzhlizi na vlaky jako na neco negativniho (napr. po spatnych zkusenostech), ale da jim "jeste jednu sanci"
Praha je vlastne pro CD takove male konkurencni prostredi. Ne ze by DPP byla nejaka pruzna soukroma firma, ale precejen se mi zda, ze jsou trosku jinde.
Jinak siemens mel tusim fabriku i v Praze, ne?
Z pohledu cestujiciho ma esus oproti jakekoliv zapadni (a sem tam i vychodni) jednotce jeden naprosto zasadni nedostatek: udrzbu! (a ted me muzete zacit kamenovat nazorem ze to je prece vec jen CD...)
Kdyz jsme u te spolehlivosti, existuje nejaka databaze zaznamenavajici "kdy, kde a co v Cesku chciplo"?
Bombardier je nadnárodní firma s celosvětovou působností , která má v Německu x závodů a zaměstnává tam i kvanta zaměstnanců. Z této zakázky bude profitovat i německý průmysl. Ze zakázky pro ŠKODU Plzeň by německý průmysl moc neprofitoval.
Proc Slovinci koupili Taurus a ne lokomotivu ze Skodovky? Taurus snad slovinsky vyrobek neni
Lokomotiva ze Škodovky také není slovinský výrobek. Zkrátka u kupujícího se setkalo více nabídek (tak jak to v obchodě obvykle funguje ) a kupující dal přednost Taurusu.
U Škodovky je důležité , aby dokázala zužitkovat dobré jméno , které si za desítky let získala na východě a aby dokázala poskytnout alternativu k výrobkům renovovaných výrobců.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











