..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
08.01.2009 (2:20)  
No tak dá se na to dívat takhle, za současného stavu MHD.

Ovšem v ideální případě (realizace Pražského diametru) by se nemělo vůbec uvažovat o nějaké konkurenci na žádné relaci, nýbrž využívat systém, který bude (třeba).

A mimo to, nenapadá mne mnoho jiných podobně "konkurenčních" relací. Možná třeba ještě do Ruzyně. Momentální vlaková doprava na území Prahy hlavně vzhledem k umístění zastávek prostě není městská, ale jen příměstská.
Registered user MS 
08.01.2009 (2:14)  
2 Jiri Vosecek: Kdyz vezmeme muj konkretni priklad, tak to konkurence je, aspon z meho pohledu. Muzu si vybrat, jestli pojedu do Libne tramvaji (delsi cas, mensi komfort, ale jezdi kazde 3 minuty) nebo vlakem (kratsi cas, vetsi komfort, ale jezdi kazdou pulhodinu a to jeste casto ne na cas). Samozrejme v nekterych usecich, jako jsem ted uvedl. Presneji jsem mel uvest "v nekterych castech Prahy" nebo "na nekterych tratich". Nelze rict plosne, ze na uzemi Prahy je CD a DPP konkurence. V tom s Vami souhlasim.
08.01.2009 (2:08)  
Pardon ... děkuji :)
08.01.2009 (2:04)  
Jiri Vosecek: Jedná se o 800 vagonů, ne jednotek! Tudíž by ten ešus měl přijít na cca 150 milionů, pokud by to byly jen 3 patrové vagony. Jenže on má navíc jeden vůz řídicí a jeden je hnací, kde ten pohon zadarmo taky jaksi není...
08.01.2009 (1:54)  
MS: "Praha je vlastne pro CD takove male konkurencni prostredi. Ne ze by DPP byla nejaka pruzna soukroma firma, ale precejen se mi zda, ze jsou trosku jinde."

Ale vždyť městká doprava a příměstká nemá být o konkurenci vlaku a tramvaje na nějaké relaci. To musí spolupracovat a ne si konkurovat.

A ta cena - 40 miliard na 800 jednotek, to je 50 milionů korun za jednu. Ešus, coby na první pohled srovnatelná jednotka, stál 200 milionů.. To je skutečně tak velký rozdíl díky obrovskému kontraktu?
Registered user MS 
08.01.2009 (0:58)  
Nechci lit olej do ohne, ale dneska jsem poprve po dlouhe dobe (ne ze bych nechtel, jen k tomu nebyla prilezitost) vyuzil dopravy primestskymi (nebo dokonce mestskymi) vlaky. Jel jsem z Masarykova nadrazi na Liben. Na tomto miste si prihreju polivcicku. Diky MARKETINGOVE kampani o rychlosti a pohodlnosti City Elefantu v ramci dopravy v oblasti Prahy jsem byl sam zvedav, co je noveho a priznavam, trosku jsem se i tesil. Byl jsem zrovna kousek od Hlavaku a pripadalo mi to tudiz i nejlogictejsi. Proc taky ne, k tomu to tam je a vsichni maji plnou pusu reci, ze by se tento druh dopravy mel propagovat. Koupil jsem si tedy listek PID, sel se podivat na tabuli (mel jsem asi 2 minuty rezervu) a tam svitilo cislo vlaku a u nej 10 minut zpozdeni (jeste jsme ani nevyjeli). Sel jsem tedy na nastupiste cekat na vlak a tam jsem se dal do reci s nejakou pani, ktera rikala, ze timto vlakem jezdi den co den a ze kazdy den maji minimalne 10 minut zpozdeni nez vubec vlak prijede (vlak totiz prijede ze smeru Kolin, ozve se hlaseni "nenastupujte, bude se posunovat", odjede, takze lide cekaji na nastupisti toto rocni obdobi v zime a teprv tesne pred odjezdem prijede zpatky) a ze nevi proc. Za chvilu se ozvalo hlaseni, ve kterem "vazenym cestujicim" sdeloval hlas mile damy, ze zpozdeni uz je 20 minut a ze je to z duvodu technicke zavady. Nevite o tom nahodou nekdo ze znalych neco? Netyka se to poruchovosti 471cek?

Ja kazdopadne vim jedno. Az priste budu potebovat jet z mista A do mista B v ramci Prahy, povede tudy zeleznicni trat a bude zde (byt delsi) alternativa napr. tramvajemi, volim tramvaje. Sice se rika, ze se nema soudit podle jedne zkusenosti, ale v praxi to tak mnohdy byva. A na tomto miste si opet prihreju polivcicku.

ANI TEN NEJLEPSI MARKETING ME NA NEJAKOU DOBU DO VLAKU CD V RAMCI PID NENAZENE

Pak se clovek ma tem lidem divit. Ja mam k vlakum uz od malicka celkem pozitivni vztah a ted si vemte, ze se rozhoduje nekdo, kdo apriori vzhlizi na vlaky jako na neco negativniho (napr. po spatnych zkusenostech), ale da jim "jeste jednu sanci"

Praha je vlastne pro CD takove male konkurencni prostredi. Ne ze by DPP byla nejaka pruzna soukroma firma, ale precejen se mi zda, ze jsou trosku jinde.
Registered user M 
08.01.2009 (0:07)  
Clovek by nerekl, kolik bude mit jedna recnicka otazka odpovedi:-)
Jinak siemens mel tusim fabriku i v Praze, ne?
Registered user JOHNZ 
07.01.2009 (23:27)  
Stranger: Z tej databazy by vyplynulo jedine ... ze chciplo uz vsetko a to kedykolvek a kedkolvek ... Inak všimnite si, že vozne pre DB sú, napriek nepomerne väčšej veľkosti zakázky, podstatne drahšie než vozne pre spolkovú krajinu Dolné Sasko ...
07.01.2009 (23:10)  
Mmchdem. Bombardier Transportation ma globalni reditelstvi v Berline.

Z pohledu cestujiciho ma esus oproti jakekoliv zapadni (a sem tam i vychodni) jednotce jeden naprosto zasadni nedostatek: udrzbu! (a ted me muzete zacit kamenovat nazorem ze to je prece vec jen CD...)

Kdyz jsme u te spolehlivosti, existuje nejaka databaze zaznamenavajici "kdy, kde a co v Cesku chciplo"?
Registered user Aleš Franc  mail  
07.01.2009 (22:28)  
Je Bombardier nemecka firma?

Bombardier je nadnárodní firma s celosvětovou působností , která má v Německu x závodů a zaměstnává tam i kvanta zaměstnanců. Z této zakázky bude profitovat i německý průmysl. Ze zakázky pro ŠKODU Plzeň by německý průmysl moc neprofitoval.

Proc Slovinci koupili Taurus a ne lokomotivu ze Skodovky? Taurus snad slovinsky vyrobek neni

Lokomotiva ze Škodovky také není slovinský výrobek. Zkrátka u kupujícího se setkalo více nabídek (tak jak to v obchodě obvykle funguje ) a kupující dal přednost Taurusu.

U Škodovky je důležité , aby dokázala zužitkovat dobré jméno , které si za desítky let získala na východě a aby dokázala poskytnout alternativu k výrobkům renovovaných výrobců.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko