..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
07.01.2009 (16:13)  
ad Pavel Z: Pro Tebe a ostatní obdivovatelé ešáků. Kolejová příměstská vozidla západní provenience jsou už někde jinde. Nevím, že to nedokážete nebo nechcete vidět. Jasný, funkci splní ešák stejnou, tedy když zrovna jede, ale takovým uvažováním by tu nebyl nikdy žádnej pokrok. Svět jde dál a výrobci kolejových vozidel též. Jen Škoda, v tomto případě přešlapuje na místě a žije z podstaty a slušné jistoty, že tady se nic jiného kupovat nebude. Slušnej kšeftík,ne?
A pak českej člověk už není jen ten chudej paštikář, tak nepodceňovat. Je jasný, že 471 je oproti 451 luxus ale to byla ta Felicie proti 120 taky a kdo si dnes koupí Felicii? Tak leda důchodci a socky a a pokud chceme vozit vlakem jen tyto kategorie tak Ešák opravdu stačí...
07.01.2009 (16:04)  
Petr Svačina: A přihlásila se Škodovka do té soutěže? Nejspíš ne.
07.01.2009 (15:50)  
Peter Svrcina) No to je tak, když ty mašiny vyrábí moc spolehlivé... Pak není odbyt pro nové, protože na Sibiři furt fungují ty staré.
07.01.2009 (15:46)  
Skoda podepsala dodavku dvou Litevek. Mozna i par Slovenek :D
Bombardier podepsal 800 kusovou zakzku.
Ach jo kde jsou ty doby kdy Skodovka mela stokusove zakazky z SSSR RVHP ...
07.01.2009 (15:43)  
Waszyn, co teda chybí 471, aby se dala považovat globálně za moderní vozidlo?
registrovaný uživatel waszyn 
07.01.2009 (15:37)  
JOHNZ: V jakych parametrech je 471 srovnatelna s lasickama? Nebo svycarskyma desirama? V cene?:) Mozna pro nekoho co je cesky to je hezky, ale jinak se bavime o fabii a bmw..
Kubicek: kazdopadne uz tyto vozidla (bpee) nejsou na urovni sedmdesatych let, ale diky klimosce a uzavrenemu wc alespon osmdesatych, kdyz je tato dosazena uroven (viz diskuse nize) tak skvela (a pro kastany postacujici) u 471, tak proc ne u techto vozu?:)
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.01.2009 (15:10)  
Rada 471 je všetkými parametrami porovnateľná s najnovšími podobnými vozidlami na západe. A pri podobných kilometrických prebehoch medzi opravami a údržbami by nepochybne aj tie západné vozidlá vykazovali podobnú "spoľahlivosť".
07.01.2009 (14:24)  
Tlapa: zdalipak nejvyšší páni železničáři vědí o věcech jako je leasing, bankovní úvěr atd. V zahraničí se podle tohom, co jsem četl, tyhle formy nákupu vozidel používají běžně. To si ČD nemohou prostě od banky půjčit x mld Kč a koupit nové vlaky?

Něco podobného už naše milé ČD udělaly - zrekonstruovaly už jednou zrekonstruované vozy (Bpee).
registrovaný uživatel M 
07.01.2009 (14:10)  
Kastanovi staci i ten zabotlam. Dojede to? No, vetsinou jo...
Nezdala se mi ta myslenka spocivajici v tom, ze kdyz je jedna stara vec mladsi nez jina mnohem starsi vec, tak se o ni da v podstate mluvit jako o nove. Tot vse
07.01.2009 (14:06)  
M: Nebo co je na tom trochu mimo?:)

Mimo je tvrdit, že ešusy jsou zastaralé krámy, místo kterých by se mělo začít vyrábět něco jiného. Já reagoval na to. Znova opakuju, že českému kaštanovi ešus na dojíždění do práce stačí. Já myslím, že z žabotlamu je to skok přímo mílový.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko