Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

A pak českej člověk už není jen ten chudej paštikář, tak nepodceňovat. Je jasný, že 471 je oproti 451 luxus ale to byla ta Felicie proti 120 taky a kdo si dnes koupí Felicii? Tak leda důchodci a socky a a pokud chceme vozit vlakem jen tyto kategorie tak Ešák opravdu stačí...
Bombardier podepsal 800 kusovou zakzku.
Ach jo kde jsou ty doby kdy Skodovka mela stokusove zakazky z SSSR RVHP ...
Kubicek: kazdopadne uz tyto vozidla (bpee) nejsou na urovni sedmdesatych let, ale diky klimosce a uzavrenemu wc alespon osmdesatych, kdyz je tato dosazena uroven (viz diskuse nize) tak skvela (a pro kastany postacujici) u 471, tak proc ne u techto vozu?:)
Něco podobného už naše milé ČD udělaly - zrekonstruovaly už jednou zrekonstruované vozy (Bpee).
Nezdala se mi ta myslenka spocivajici v tom, ze kdyz je jedna stara vec mladsi nez jina mnohem starsi vec, tak se o ni da v podstate mluvit jako o nove. Tot vse
Mimo je tvrdit, že ešusy jsou zastaralé krámy, místo kterých by se mělo začít vyrábět něco jiného. Já reagoval na to. Znova opakuju, že českému kaštanovi ešus na dojíždění do práce stačí. Já myslím, že z žabotlamu je to skok přímo mílový.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











