..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
07.01.2009 (8:50)  
Když jsme u výroby Bombardieru v ČR, dělá se dneska ještě něco v České Lípě?
Registrierter Benutzer MuDr.  mail  
07.01.2009 (8:47)  
Paninaro:
nezapomínejte, že jsme v ČR, kde sousta lidí (od ministra dopravy po obyčejného člověka) nepochopila výhody železniční dopravy, proto to u nás vypadá tak jak vypadá. Těch pár miliard korun co dá vláda na obnovu vozového parku ročně je velké prd a určitě se se z toho nemalá část i rozkrade... Většina zemí na západě to již pochopila, je pravda že se tam také najdou přinejmenším "divné" vozy/soupravy, ale snaží se tam s tim něco dělat. Spousta lidí na ČD nadává, že je vozí starými křápy, při čemž dostává miliardy od státu. Ale asi pro svou zaslepenost nevidí že ceny souprav/vozů a všeho dalšího jsou stejně jak u nás tak i jinde v Evropě. Dát MD taky 39 mld. na nákup nových vozů, určitě by došlo k nemalému zvýšení kultury cestování.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
07.01.2009 (8:40)  
Aleš Franc: no je to klidně možné, že se na vozdilech objeví komponenty třeba kola či dvojkolí Bonatrans, sedadla Borcad a sběrače a kontroléry od Lekovu.
07.01.2009 (8:35)  
Dobře řečeno pouze koncepčně podobné jako CityElefant. Jinak je to jako srovnávat 15 let staré auto s výkřikem moderní techniky. Prostě Elefant je zastaralej krám a navíc neoplívající spolehlivostí. Škodovka asi neví, že by mohla po x letech taky přijít s novou generací a i dalších 20 let bude vyrábět podle projektu z 90´let. Ach jo.
Registrierter Benutzer Dusanh 
07.01.2009 (8:30)  
Ad Aleš Franc: proč by to měl Bombardier dělat? :-D
07.01.2009 (8:23)  
To u nás, když se má obnovovat vozový park, tak se neobnovuje anebo se provede s magickou pompou nákup nevídaných rozměrů a to v počtu 20 lokomotiv...
Registrierter Benutzer Aleš Franc  mail  
07.01.2009 (7:36)  
Zajimálo by mě , zda něco z komponentů pro tyto jednotky bude vyráběno v ČR.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko