Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

nezapomínejte, že jsme v ČR, kde sousta lidí (od ministra dopravy po obyčejného člověka) nepochopila výhody železniční dopravy, proto to u nás vypadá tak jak vypadá. Těch pár miliard korun co dá vláda na obnovu vozového parku ročně je velké prd a určitě se se z toho nemalá část i rozkrade... Většina zemí na západě to již pochopila, je pravda že se tam také najdou přinejmenším "divné" vozy/soupravy, ale snaží se tam s tim něco dělat. Spousta lidí na ČD nadává, že je vozí starými křápy, při čemž dostává miliardy od státu. Ale asi pro svou zaslepenost nevidí že ceny souprav/vozů a všeho dalšího jsou stejně jak u nás tak i jinde v Evropě. Dát MD taky 39 mld. na nákup nových vozů, určitě by došlo k nemalému zvýšení kultury cestování.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











