..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
07.01.2009 (21:45)  
Proc Slovinci koupili Taurus a ne lokomotivu ze Skodovky? Taurus snad slovinsky vyrobek neni

Protože má Siemens v Mariboru fabriku....
07.01.2009 (21:37)  
No nejsem zastancem Skody a verim, ze neco jako skoda-lobby existuje a ze nakupy v podobe CD jsou dost divokou zalezitosti. Nicmene, uz tu nektery z kritiku 471 konecne napise v cem konretnim je tak zastarala oproti obdobnym zapadnim jednotkam? O jejich poruchovosti se vi, ale ajimala by mne ta zastaralost, kde a v cem je.
07.01.2009 (21:23)  
Hawkey: A v čem má být ta pružnost v sortimentu? - že to nebude tak, že tuto pětiletku vám nabízíme slona, někdy za dalších 5 let budeme nabízet 380 a pak teprve na další pětiletku nějakou variantu "škododesira".
07.01.2009 (21:20)  
Bombardier je KANADSKÁ společnost založena v roce 1942, která vlasní asi 3 podniky v Německu mimo jiné i ADtranz.
07.01.2009 (21:18)  
to ales franz : velice silne pochybuji ze cena za esus je polovicni nez cena za podobne vozidlo od zadniho vyrobce, spis ta cena bude velice podobna
Registrierter Benutzer JOHNZ 
07.01.2009 (21:13)  
M: Bombardier je konglomerat, ktory vznikol o.i. z nemeckeho ADtranzu.

A Slovinci si kupili taurusa asi preto, ze pred tymi par rokmi, ked robili vyberove konanie na prve kusy, asi o 109E nebolo ani chyru ani slychu ...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
07.01.2009 (21:01)  
Borovička: Trh a konkurence vyžaduje větší pružnost v sortimentu.

A v čem má být ta pružnost v sortimentu? Kolejová vozidla se nevyrábějí jako automobily, kde si výrobce připraví x druhy úrovně výbavy a y druhů barev a z položek volitelného příslušenství a zákazníku vyber si. Kolejová vozidla se obecně dělají přesně podle přání a požadavků zákazníka a co si poručí to se tam dá. A žádný z výrobců kolejových vozidel nevyrábí jen tak na sklad..
Registrierter Benutzer M 
07.01.2009 (20:48)  
Kolejová vozidla zpravidla nakupují firmy , navázané na stát a každý stát se pokud možno snaží upřednostňovat svůj vlastní průmysl.

Je Bombardier nemecka firma?
Proc Slovinci koupili Taurus a ne lokomotivu ze Skodovky? Taurus snad slovinsky vyrobek neni
Registrierter Benutzer JOHNZ 
07.01.2009 (18:53)  
Borovička: Je otázne, či práve v tomto segmente Škoda na ten dominantný trh chce, nedokážem si predstaviť pri kapacite 20-30 jednotiek za rok plnenie zakázky napr. na 350 kusov ...
Registrierter Benutzer Aleš Franc  mail  
07.01.2009 (18:49)  
Škodovka je dnes mimo dominantní trh a je téměř nemožná cesta k návratu. Zbývá jen paběrkování pro ČD a východní okolí

Dle mého názoru není možné , aby se Škodovka uchytla v takovémto segmentu v západní Evropě. Kolejová vozidla zpravidla nakupují firmy , navázané na stát a každý stát se pokud možno snaží upřednostňovat svůj vlastní průmysl.
Pokud se Škodovka bude snažit prosadit ve středoevropském či východoevropském regionu.... proč ne. V těchto zemích je velký potenciál a pokud se jim jej podaří zužitkovat , namusí na tom být zrovna špatně.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko