Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

Protože má Siemens v Mariboru fabriku....
A Slovinci si kupili taurusa asi preto, ze pred tymi par rokmi, ked robili vyberove konanie na prve kusy, asi o 109E nebolo ani chyru ani slychu ...
A v čem má být ta pružnost v sortimentu? Kolejová vozidla se nevyrábějí jako automobily, kde si výrobce připraví x druhy úrovně výbavy a y druhů barev a z položek volitelného příslušenství a zákazníku vyber si. Kolejová vozidla se obecně dělají přesně podle přání a požadavků zákazníka a co si poručí to se tam dá. A žádný z výrobců kolejových vozidel nevyrábí jen tak na sklad..
Je Bombardier nemecka firma?
Proc Slovinci koupili Taurus a ne lokomotivu ze Skodovky? Taurus snad slovinsky vyrobek neni
Dle mého názoru není možné , aby se Škodovka uchytla v takovémto segmentu v západní Evropě. Kolejová vozidla zpravidla nakupují firmy , navázané na stát a každý stát se pokud možno snaží upřednostňovat svůj vlastní průmysl.
Pokud se Škodovka bude snažit prosadit ve středoevropském či východoevropském regionu.... proč ne. V těchto zemích je velký potenciál a pokud se jim jej podaří zužitkovat , namusí na tom být zrovna špatně.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











