..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
07.01.2009 (18:37)  
Nehodlám se plést do sporu o kvalitu 471. Ale k tomu Srovnáváš nesrovnatelné. Nemůžeš chtít, aby každý 5. rok, ze Škodovky (té v Plzni/Ostravě) vyjížděla nová "moderní" řada, zvláště za předpokladu, že jediným odběratelem jsou ČD. Kdo zaplatí vývoj, zkoušky?
To přesně jen odhaluje, že Škodovka je dnes mimo dominantní trh a je téměř nemožná cesta k návratu. Zbývá jen paběrkování pro ČD a východní okolí a z toho se vývoj něčeho nového ve velkém neupeče. Pokud se 380 do světa neprodá, na další projekty ještě k tomu až za další pětiletku už nezbude. Trh a konkurence vyžaduje větší pružnost v sortimentu.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
07.01.2009 (18:29)  
Kdyby každé vozidlo , používané v regionální dopravě bylo na úrovni ešusu , tak si můžeme pískat.

Bombradier pro budoucí jednotku Spacium pro SNCF musí garantovat spolehlivost takovou, že k závažné závadě (neschopnosti jednotky) nedojde častěji než ca jednou za 3 mil. km.


Kolik stojí tato jednotka ?

Jen Škoda, v tomto případě přešlapuje na místě a žije z podstaty a slušné jistoty
Každý výrobce čehokoliv se obvykle snaží vyrábět to , co po něm chce trh. Když bude trh chtít , aby výrobce vyráběl super luxusní jednotky s pozlacenými částmi v ceně 1 mld Kč , tak to výrobci budou vyrábět.Pokud bude trh požadovat dobytčáky , budou dobytčáky.Trh chce ešusy , tak jsou ešusy.

Já osobně vidím v ešusech dobrou cestu. Ešus je vozidlem poskytujícím solidní standard za solidní cenu. A je pořád lepší nakoupit za nějaký balík peněz x ešusů , než třeba polovinu jiných kvalitnějších a lepších jednotek
07.01.2009 (18:08)  
DJTiësto: Je jasný, že 471 je oproti 451 luxus ale to byla ta Felicie proti 120 taky a kdo si dnes koupí Felicii? Tak leda důchodci a socky a a pokud chceme vozit vlakem jen tyto kategorie tak Ešák opravdu stačí...

Srovnáváš nesrovnatelné. Nemůžeš chtít, aby každý 5. rok, ze Škodovky (té v Plzni/Ostravě) vyjížděla nová "moderní" řada, zvláště za předpokladu, že jediným odběratelem jsou ČD. Kdo zaplatí vývoj, zkoušky?
Ano, nějaké úpravy ex a interiéru jsou během výroby zapotřebí, protože co stačilo před 10 lety, nemusí vyhovovat dnešní době, ale to u ešusu probíhá prakticky neustále. Bylo by také dobré si uvědomit, jak se to u nás provozuje a za jakých podmínek.
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.01.2009 (18:07)  
A keď už je hliník tak predražený, prečo sa potom do tendra ZSSK neprihlásil ani Bombardier, ani Siemens (veď za tak veľkú sumu by im predsa musela stáť za to aj "kusová" výroba)?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.01.2009 (17:50)  
DJTiësto: nevim přesne, vnější design mi jako něco extra zataraleho nepřijde, zváště po face-liftu. Interiér Ti objaslnil už Pepa Petrák.

A co tedy mají lepšího dvoupatrové EMU od jiných výrobců? Nevím o tom, že by někdo měl něco jiného v pohonu než asynchronní motor, IGBT měniče, EDB a to jak do odporu tak i rekuperace, vícečlené řízení, pneumatické sekundární vypružení, vakuové WC, klimatizaci atd.. A co takové AVV/ARR?

Takže mi prosím vysvětli, co je na EMU 471 tak příšerně zastaralého ?

waszyn: a v čem je tedy švýcarské desiro lepší? V tom, že může 30 km/h do odbočky? Nebo že polovina souprav jezdí s vypnutým pneumatickým vypružením ?
07.01.2009 (17:49)  
Tiësto: To byl krásný dlouhý odstavec, ale moc konkrétního jsem se nedozvěděl - proč je interiér ešusu tak zastaralý. Jasně, když jedu ešusem do Ústí a za chvíli v Schöně nastupuji do S-Bahn Dresden, určitý rozdíl tam vidět je - sedáky to nemá tak silné (tvrdé jsou stejně), jsou tam skleněné přepážky, dřevěné prvky a LCD monitory. Co ještě ešus nemá, že je tak předpotopní? Mnohem větší rezervy vidím v jeho trakční stránce.
07.01.2009 (17:03)  
Tiësto, hmm, tak nevím, dá se říct, že na design kastle to nejezdí - pominu-li tu blbost, co udělali konstruktéři u mašin 16x, 26x, 36x, 37x s hranatým čelem, co prý neklade odpor. ;) A interiér je pouze věcí zákazníka, jestli tam chce koženku, plyš nebo vodní postel. V tomto směru Škoda sama od sebe moc inovace neudělá. Ale opět nechápu, co je zastaralého na interiéru 471. Má to takový Middle-Europe-Look, ale dá se.

:D a na CityFrogy nešahej, to je pro mě kultovní vozítko a leckdy mi svezení v něm udělá radost, pokud to netrvá dlouho...
07.01.2009 (16:56)  
Josef Petrák:A co desing interiéru a exteriéru? Nejde přeci jen o funkčnost...I když mně přijde, že některým šotoušům jde jen a jen o to.451 je taky nízkopodlažní a odveze,ne:o)
07.01.2009 (16:35)  
K ešusům... Samozřejmě jsem spokojen, když mi místo žabotlamu přijede ešus. Pokrok v úrovni cestování je značně citelný o tom žádná. Ale co se týče spolehlivosti, to je klíčová záležitost ekonomiky provozu vozidla. Ačkoliv nemám moc příležitostí se vozit ešusem, tak resety počítače a podobné zážitky jsem rozhodně zažil. Není žádné tajemství, že své mouchy mají a občas prostě trucují.

Např. Bombradier pro budoucí jednotku Spacium pro SNCF musí garantovat spolehlivost takovou, že k závažné závadě (neschopnosti jednotky) nedojde častěji než ca jednou za 3 mil. km.

Dále je zajímavé, že u ČD prostě nefunguje efekt např. aerolinek... "Letadlo musí být ve vzduchu, na zemi jen stojí peníze". Když jdu kolem poledního kolem různých nádraží a vidím všude odstavené ešusy, tak se nestačím divit. Ano, je sedlo chápu. Proč ten ešus ale v té době nejede jedno, dvě kolečka na rameni, kde se hrkají žabotlamy a jiné trosky. Cestující by byly spokojenější, lízovaná úspornější jednotka by jela a nestála. To samé večer a v noci...
07.01.2009 (16:25)  
Tiësto, nepapouškuj už vyřčený názor a zkus aspoň ty argumentovat, co teda ešusu tak kritického chybí, pominu-li lepší trakční charakteristiku na kluzkém povrchu :P
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko