Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

To přesně jen odhaluje, že Škodovka je dnes mimo dominantní trh a je téměř nemožná cesta k návratu. Zbývá jen paběrkování pro ČD a východní okolí a z toho se vývoj něčeho nového ve velkém neupeče. Pokud se 380 do světa neprodá, na další projekty ještě k tomu až za další pětiletku už nezbude. Trh a konkurence vyžaduje větší pružnost v sortimentu.
Bombradier pro budoucí jednotku Spacium pro SNCF musí garantovat spolehlivost takovou, že k závažné závadě (neschopnosti jednotky) nedojde častěji než ca jednou za 3 mil. km.
Kolik stojí tato jednotka ?
Jen Škoda, v tomto případě přešlapuje na místě a žije z podstaty a slušné jistoty
Každý výrobce čehokoliv se obvykle snaží vyrábět to , co po něm chce trh. Když bude trh chtít , aby výrobce vyráběl super luxusní jednotky s pozlacenými částmi v ceně 1 mld Kč , tak to výrobci budou vyrábět.Pokud bude trh požadovat dobytčáky , budou dobytčáky.Trh chce ešusy , tak jsou ešusy.
Já osobně vidím v ešusech dobrou cestu. Ešus je vozidlem poskytujícím solidní standard za solidní cenu. A je pořád lepší nakoupit za nějaký balík peněz x ešusů , než třeba polovinu jiných kvalitnějších a lepších jednotek
Srovnáváš nesrovnatelné. Nemůžeš chtít, aby každý 5. rok, ze Škodovky (té v Plzni/Ostravě) vyjížděla nová "moderní" řada, zvláště za předpokladu, že jediným odběratelem jsou ČD. Kdo zaplatí vývoj, zkoušky?
Ano, nějaké úpravy ex a interiéru jsou během výroby zapotřebí, protože co stačilo před 10 lety, nemusí vyhovovat dnešní době, ale to u ešusu probíhá prakticky neustále. Bylo by také dobré si uvědomit, jak se to u nás provozuje a za jakých podmínek.
A co tedy mají lepšího dvoupatrové EMU od jiných výrobců? Nevím o tom, že by někdo měl něco jiného v pohonu než asynchronní motor, IGBT měniče, EDB a to jak do odporu tak i rekuperace, vícečlené řízení, pneumatické sekundární vypružení, vakuové WC, klimatizaci atd.. A co takové AVV/ARR?
Takže mi prosím vysvětli, co je na EMU 471 tak příšerně zastaralého ?
waszyn: a v čem je tedy švýcarské desiro lepší? V tom, že může 30 km/h do odbočky? Nebo že polovina souprav jezdí s vypnutým pneumatickým vypružením ?
:D a na CityFrogy nešahej, to je pro mě kultovní vozítko a leckdy mi svezení v něm udělá radost, pokud to netrvá dlouho...
Např. Bombradier pro budoucí jednotku Spacium pro SNCF musí garantovat spolehlivost takovou, že k závažné závadě (neschopnosti jednotky) nedojde častěji než ca jednou za 3 mil. km.
Dále je zajímavé, že u ČD prostě nefunguje efekt např. aerolinek... "Letadlo musí být ve vzduchu, na zemi jen stojí peníze". Když jdu kolem poledního kolem různých nádraží a vidím všude odstavené ešusy, tak se nestačím divit. Ano, je sedlo chápu. Proč ten ešus ale v té době nejede jedno, dvě kolečka na rameni, kde se hrkají žabotlamy a jiné trosky. Cestující by byly spokojenější, lízovaná úspornější jednotka by jela a nestála. To samé večer a v noci...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











