Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

MuDr. - no takze pokud musi manazeri z neceho zit a prozerou 12 giga, tak potom neni zadnej duvod, aby si lide od ministra dopravy po posledniho cloveka meli uvedomovat vyhody zeleznicni dopravy, ne?
Jinak muzes mi vyjmenovat vyhody zeleznicni dopravy na trase Prostejov-Brno (konkretne vychodni konec Brna, rekneme treba Lisen) pri cestovani ve dvou lidech?
vězte, že já si nějaké změny taky nevšiml, možná jedné věci - kvalita je někde dle mého stále horší:) Těch 12mld je taky pěkná suma, ale to víte, z něčeho ti manažeři na "nábřeží" žít musí... A za zbytek se možná vypíší ta výběrová řízení na Bimzy a Desira, část nákladů pokud to proběhne a někdo vyhraje se z toho snad zaplatí (nepočítám přestavbu 810 na moderní soupavy a podobné akce a taky nevím jestli z toho nebudou hradit taky ty 380). Ale za 12mld je toho nějak málo(to by bylo Bmz a Ampz nebo 380), když němčouři za 3x tolik peněz nakoupí "tři prdele" vozů, což by stačilo pro nemalou část os. vlaků
Za druhé ČD vloni dostaly 12 mld, takže třetinu uvedené částky a nějak jsem si nevšiml, že by existovala zakázka na něco kolem 300 vozů.... :-(
prvně to nechci srovnávat s našimi vozy, ale udivilo mě, jak vypadají vozy SBB, konkrétně řada B u DB 610(ovšem nevim jestli to ještě jezdí, páč moje jízda tímto vlakem se odehrála před mnoha léty). Oni ani "starší" jenotky TGV nebyly na pohodlí nic extra - ale to na druhou stranu je vaváženo rychlostí. Vzpomínám si také na jednu cestu osobním vlakem v Itálii, sic to jelo celou cestu 120, ale musel jsem se držet, abych neslítnul ze sedačky. Samozřejmě že tv porovnání s námi je to o něčem jiném, ale z médií, pokud se jedná o železnici, čtu samou chválu na kvalitu a služby záp.evr. železnic (což ne že by nebyla pravda), ale když se tam pak člověk podívá, tak tam taky nalezne "divné" kousky, které trochu zarazí :)
Můžeš prosím definovat co chápeš pod pojmem "divné" vozy/soupravy ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











