..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
17.02.2009 (10:41)  
Racek : ve světle této nehody jsem měl na mysli první případ, studénka je jiné kafe. Jinak železničáři a nejen oni jsou si vědomi, že jsou omylní, a ruka ruku myje jak známo. Proto DI ČR vede naprosto přesnou statistiku o tom co se "prošvihlo", ale o tom co se prošvihnout mohlo (akorát to zrovna teď ještě prošlo) nemá, myslím, ani páru...Jestli je to dobře to je otázka na jinou debatu.
17.02.2009 (10:17)  
Upřímně, ta trať měla mít dávno 2 koleje aspoň do Frýdlantu... provoz je tam silný.
registrovaný uživatel taz 
17.02.2009 (10:15)  
Co byste řekli na nadpis: Strojvedoucí svým přístupem k práci zabíjí (zraňují) zákazníky Českých drah!!! Podle mne je nejvyšší čas tohle říct.
Že by to byl primitivní a nepravdivý blábol.
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
17.02.2009 (10:10)  
Ale ja jsem proste dodnes nepochopil jednu vec, kdyz tam ten vypravci je tak proc neni cerveny??? Stejne ho plati a stejne nekdy maji ruzne kumulovane funkce s pokladnim a kdovi co...Jezdim mezi Studenkou a Verovicemi a tam je jasny pripad Sedlnice a Stramberk, ale tam to na stesti neni v oblouku, ale stejny pripad jako tyto stanice je myslim i ten paskov, stejny clovek, za stejnou tridu placeny a stejne nevypravuje...Souhlasim s rusenim cervenych vypravcich, ale jen tam kde ten clovek opravdu usetri jedno pracovni misto, jinak tohle nema smysl.
registrovaný uživatel Racek 
17.02.2009 (9:50)  
JK ml.: skryty zůstávají většinou proto, že ve většině zachraňují situaci po chybě někoho jiného - a chybou se nikdo chlubit nechce. Pokud zachraňují situaci po zásahu vyší moci či průšvihu "mimo dráhu", pak se o nich obvykle píše (aspoň v železničáři).

ivanka: pomohl by bodový zabezpečovač, jaký používají Němci, nebo ETCS ... ale ani jednoho se v Paskově asi hned tak nedočkáme.
registrovaný uživatel Zamcan 
17.02.2009 (9:31)  
U nás na Slovensku sme mali už experiment,že sa vodiči vypravovali sami.Ale už to padlo.Zostalo to len na dialkovo obsluhovaných tratiach príp. staniciach.Neviem či táto trať je tak obsluhovaná dispečerom,ale pokial tam výpravca je a nevypravuje tak je to hlúposť....
registrovaný uživatel ivanka 
17.02.2009 (9:22)  
Bezpečnost při výpravě vlaku výpravčím je zhruba dvojnásobná, než při výpravě vlaku samotným strojvedoucím.Proč? Lidé chybují. Pokud se splete fíra (jako tady) není už moc možností, jak vlak zastavit. Pokud červený výpravčí vypraví vlak v době, kdy návěstidlo ještě není postaveno, většinou si toho strojvedoucí všimne, rozhodí rukama a zanadává. Navíc na lokálních tratích není instalován návěstní opakovač jako na koridorech. Shrnutí: Podobných nehod bude bohužel přibývat, až si na ně zvykneme jako na D1. Návrat červených výpravčích pokládám za nereálný.
17.02.2009 (9:12)  
Reakce strojvedoucích a jejich federace jsou už poslední dobou stereotypní: já za nic nemůžu, to ti druzí (= zab.zař., výpravčí, listí, tma, atd. atd.). A omlouvat projetí červené tím, že kdyby tam byl výpravčí, tak by se to nestalo, je totéž, jako kdybych omlouval mé projetí červeného semaforu na křižovatce tím, že kdyby tam někde stál polecajt, tak bych to taky určitě neprojel. Nebo ti fírové právě takhle uvažují, ať jedou čímkoliv: kdyby, kdyby...?
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
17.02.2009 (9:02)  
Paninaro: Tak to vypadá, že Kvatro je na odpis...:-(
Něco podobného už tady jednou bylo v roce 2005, kdy došlo k MU 749 x 843. V podobném rozsahu jako tato 842, bylo na 843 kopletně zničené čelo, část rámu taktéž no a 749 na odpis. Ale neni nic co by se s trochou vůle nedokázalo opravit, a navíc ještě to, že se jedná o jakžtakž slušnou řadu (842) ve flotile ČD:) Nemyslím si tedy, že by ji dráhy chtěli mermomocí zlikvidovat, když vypadá tak jak vypadá - nabořená, ale zároveň ne úplně zničená.
Tady k tomu přidávám odkaz: http://spz.logout.cz/novinky/novinky1.php?rok=2008&mesic=1
(třetí článek)
registrovaný uživatel JK ml. 
17.02.2009 (8:51)  
passion: ono nejen ve Studénce, medd totiž ani asi neví že fírové za svůj život u dráhy jistě pochytají a odvrátí několik "průserových situací", totéž se ale dá jistě říci i o výpravčích a ostatních provozních zaměstnacích. Pohříchu tyto činy vyžadující duchapřítomnost, soustředění, schopnost rychle jednat. A kupodivu z valné většiny zůstávají veřejnosti skryty z různých důvodů....No a pak přijde chvíle kdy se prostě nesoustředí (po 30ti letech provozu) na to co dělají....Ale stejné je to od pilotů po taxikáře.....
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko