Frýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.
"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.
Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.
Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.
Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch
| 16.2.2009 (9:49)
Můj subjektivní názor dle fotografií a předpokladu, že defektoskopie neodhalí žádné další poškození je taková, že se zřejmě podaří (pokud na to budou peníze) opravit obě vozidla, ani jedno není tak totálně zničené.
U brejlovce to spraví nová bouda, opravit světla a vyměnit nárazník. Je otázkou, zda by nebylo k zamyělení tento stroj rovnou zmodernozovat do podoby 755.
U kvatra je to horší, ale také nic neřešitelnéo, hlavní rám se uřízne, navaří se nový, to samé se skříní.
Ale jak říkám, nevím co ukáže defektoskopie a na kolik taková oprava přijde a zda se to vyplatí.
Neviem ako u vás predpis D2, ale na Slovensku predpis Ž1 niečo také čo popisuješ, nepozná.
Výpravca dáva návesť odchod stojac pri koľaji, z ktorej je postavená vlaková cesta. Laicky povedané - ak má vlak pred sebou červenú, túto podmienku nespĺňa a výpravca nesmie vlak vypraviť.
Např viz Brno: boční najetí dvou vlaku, špatně viditelný indikátor.
V Brně se strojvedoucí po nehodě sám přiznal, že se na indikátor nedíval.
Tahle vypravovací "metoda" se praktikovala na dálkově řízené trati (DZZ) Plzeň – Cheb, resp. Kozolupy – Lipová u Chebu podle předpisu D46. Po ukončení nástupu cestujících dal červený výpravčí, po jejich "transformaci" na modré člen vlakového personálu návěst odjezd (později souhlas k odjezdu) a strojvedoucí popotáhl k odjezdovému návěstidlu (cestová snad nikde nebyla) a zpravidla po vjezdu protijedoucího vlaku, když to dispečer postavil, tak se jelo dál.
Nehájím "transformaci" červených výpravčích na modré, ale na trati ze Svinova do Opavy není žádný výpravčí, takže to zda je někde výpravčí nebo není nemá na vznik nehodové události vliv, i když ve velkých a poněkud nepřehlených stanicích (Praha hl.n., Brno hl.n.) mi zrovna nepřímá výprava vlaků nejde moc "pod vousy", resp. podmínil bych tento způsob výpravy "vypravovacími" návěstidly.
V tom Paskově měl strojvedoucí prostě a jednoduše lidsky "okno" v tom nejméně vhodném okamžiku. Stejně tak jako ten nešťasný řidič tramvaje ve Vřešině.
markosil : nemáte náhodou kontakty na nějaké "islámské lotry", kteří by to odešli vysvětlit na TV N@VA drobet jinak než si představujete ?
Já jiný účinný způsob komunikace s TV N@VA neznám.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













