..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel medd 
16.02.2009 (23:04)  
Co byste řekli na nadpis: Strojvedoucí svým přístupem k práci zabíjí (zraňují) zákazníky Českých drah!!! Podle mne je nejvyšší čas tohle říct.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
16.02.2009 (22:51)  
Werkie: no to je velice težko posuditelné od pár fotek ze židle u počítače, defektoskopie může říct něco jiného. Podle mých znalostí konstrukce kolejových vozidel je opravitelné skoro všechno, otázka je, zda se to vyplatí.

Můj subjektivní názor dle fotografií a předpokladu, že defektoskopie neodhalí žádné další poškození je taková, že se zřejmě podaří (pokud na to budou peníze) opravit obě vozidla, ani jedno není tak totálně zničené.

U brejlovce to spraví nová bouda, opravit světla a vyměnit nárazník. Je otázkou, zda by nebylo k zamyělení tento stroj rovnou zmodernozovat do podoby 755.

U kvatra je to horší, ale také nic neřešitelnéo, hlavní rám se uřízne, navaří se nový, to samé se skříní.

Ale jak říkám, nevím co ukáže defektoskopie a na kolik taková oprava přijde a zda se to vyplatí.
16.02.2009 (22:37)  
Ad Špáňa: Toto jsem zažil v Lipníku nad Bečvou, kdy se rychlík ve směru na Hranice na Moravě rozjel od nástupiště proti návěsti "Stůj", rychlostí cca 5-10km/h, mezitím projelo pendolino směr Ostrava a my pomalu dojeli k odjezdovému návěstidlu. A plynule pokračovali dál na Hranice na Moravě, pár sekund se dá tímto způsobem ušetřit.
16.02.2009 (21:48)  
Racek: Je to tak, viz čl. 505 předpisu SŽDC (ČD) D2.
registrovaný uživatel Racek 
16.02.2009 (21:41)  
kladno: pokud si vybavuju, tak v Paskově je uprostřed stanice oblouk a odjezdová návěstidla kus za ním, opakovací předvěsti ani kód VZ tam nejsou, takže personál vlaku stojícího u perónu nemá jak zjistit, co je na odjezdovém návěstidle (leda by se šli zeptat do dopravy). Z toho podle mne plyne, že strojvedoucí si musí při každém odjezdu od perónu počínat tak, aby dokázal případně zastavit u odjezdového návěstidla ... je to tak?
16.02.2009 (21:31)  
Špáňa:
Neviem ako u vás predpis D2, ale na Slovensku predpis Ž1 niečo také čo popisuješ, nepozná.
Výpravca dáva návesť odchod stojac pri koľaji, z ktorej je postavená vlaková cesta. Laicky povedané - ak má vlak pred sebou červenú, túto podmienku nespĺňa a výpravca nesmie vlak vypraviť.
16.02.2009 (21:12)  
Metoda, že se vlak vypraví proti "stůj" a vlak si dojede před návěst a vyčká "volno" se často praktikuje při křižování kdy vlak před návěstí čeká než přijede vlak z druhé strany aby mohl hned odjet a nemuselo se zdržovat s vypravováním až když přijede druhý vlak, ale tam kde se toto provádí tak fírové o tom velmi dobře vědí a navíc jim to výpravčí chodí osobně hlásit že mu dávají volno, ale u návěsti si musí vyčkat "volna" třeba u nás se toto provádí a funguje to dobře. Ale jak sem psal níže prioritní pro opuštění stanice je odjezdová návěst, volno od výpravčího je až na druhém místě.
16.02.2009 (20:38)  
skoumal: Při vypaření vlaku nedojde automatická odhláška a rozhodí se bloková podmínka.

Např viz Brno: boční najetí dvou vlaku, špatně viditelný indikátor.
V Brně se strojvedoucí po nehodě sám přiznal, že se na indikátor nedíval.
16.02.2009 (20:34)  
Ondra 342253 : Jaké úkony dělá výpravčí, v souvislosti s výpravou vlaku návěstí odjezd "proti stůj" na příslušném návěstidle, tj. strojvedoucí popotáhne vlak k hlavnímu návěstidlu a tam vyčká na návěst dovolující jízdu ? Specifikujte to prosím číslem článku v předpisu D2 abych se poučil.

Tahle vypravovací "metoda" se praktikovala na dálkově řízené trati (DZZ) Plzeň – Cheb, resp. Kozolupy – Lipová u Chebu podle předpisu D46. Po ukončení nástupu cestujících dal červený výpravčí, po jejich "transformaci" na modré člen vlakového personálu návěst odjezd (později souhlas k odjezdu) a strojvedoucí popotáhl k odjezdovému návěstidlu (cestová snad nikde nebyla) a zpravidla po vjezdu protijedoucího vlaku, když to dispečer postavil, tak se jelo dál.

Nehájím "transformaci" červených výpravčích na modré, ale na trati ze Svinova do Opavy není žádný výpravčí, takže to zda je někde výpravčí nebo není nemá na vznik nehodové události vliv, i když ve velkých a poněkud nepřehlených stanicích (Praha hl.n., Brno hl.n.) mi zrovna nepřímá výprava vlaků nejde moc "pod vousy", resp. podmínil bych tento způsob výpravy "vypravovacími" návěstidly.

V tom Paskově měl strojvedoucí prostě a jednoduše lidsky "okno" v tom nejméně vhodném okamžiku. Stejně tak jako ten nešťasný řidič tramvaje ve Vřešině.

markosil : nemáte náhodou kontakty na nějaké "islámské lotry", kteří by to odešli vysvětlit na TV N@VA drobet jinak než si představujete ?
Já jiný účinný způsob komunikace s TV N@VA neznám.
16.02.2009 (20:18)  
Kuchi: V Paskově je reléovka s blokama vylepšená o relé typu T;-( a v traťovém úseku Paskov-Vratimov je TZZ AH-83 s oddílovým návěstidlem. A co se stane při "vypaření" vlaku na trati vybavené AH-83 by tu mohl někdo kvalifikovaný vysvětlit...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko