..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
17.02.2009 (8:47)  
"popojed" - co je to za návěst nějak ji neznám asi budu muset na konzultace nebo na přezkoušení
17.02.2009 (8:32)  
George_L:
V prípade výpravy vlaku návestidlom (nie výpravcom) "popojed" môže. To znamená, ak nie je vlak vypravovaný výpravcom, ale hlavným návestidlom, a rušňovodič nevidí na návestidlo, môže ísť ale musí predpokladať, že na návestidle môže byť návesť zakazujúca jazdu, teda bezpečne pred návestidlom zastaviť.
-myslím, že to bol prípad aj tejto nehody

No ak sa jedná o stanicu, kde vypravuje vlaky výpravca, ten NESMIE vlak vypraviť, pokiaľ vlaku nie je postavená vlaková cesta, teda aj príslušné návestidlo. Teda neexistuje možnosť, že výpravca vlak za normálnych okolností vypraví proti stoj s tým, že vlak ide pomaly k návestidlu a medzičasom mu ho postaví. Kto tak robí, porušuje predpis!
Myslím, že nejak podobne (ak nie tak isto) je to v predpisoch aj u vás.
17.02.2009 (8:24)  
medd:
A čo nehoda pri Studénke? Nezachránil tam snáď rušňovodič svojim pohotovým konaním životy desiatkam ľudí?!
Registrierter Benutzer George_L  mail  
17.02.2009 (8:03)  
Sice už je to nějaký ten pátek (1995 - 2002) co jsem jezdil přes Paskov denně do školy, tzn. i s výpravčím, ale mohu potvrdit, že někdy vlak směr OVA popojel za oblouk k odjezdovému navěstidlu. Osobně jsem to bral jako plus, protože se opravdu ušetřil čas, který protijedoucí vlak potřeboval ke zdolání vzdálenosti zhlaví - nástupiště.
17.02.2009 (0:56)  
Ad Walt ty Roztoky se my nezdají. Za prvé je tam cestové návěstidlo a pak teprve odjezd. Kdyby projel odjezd tak rychlíku návěstidlo "spadne" na "Stůj",RC JOP(zab. zař) to zaznamená a nikdo to "neukecá",mimo to ještě indikace rozřezu vým. č. 6 a pak opravdu jen tak neodjedete. A projetí cesťku je možné(následky žádné kdyby byla výměna postavena správně),ale to bych o tom něco věděl,takže příště méně fantazie a více pravdy.
Dle některých výkladů předpisu muže strojvedoucí po souhlasu k odjezdu jet za cestové návěstidlo ikdyž vydí že odjezdovém návěstidle není návěst dovolující jízdu.
Páňula konce se nemusí pohledem zjišťovat tam kde tak činí zab. zař. čili kolejové obvody v celé délce tratě.
Registrierter Benutzer Walt 
16.02.2009 (23:46)  
Ad Václav: Něco podobného jsem zažil v Roztokách u Prahy. Regionova odjížděla z první koleje, projela návěstidlem stůj a blížila se k hlavní koleji. Cca 20 metrů od výhybky se vedle nás objevil rychlík do Prahy. Strojvůdce okamžitě zastavil, zacouval zpátky před semafor a dobrou minutku seděl a ani se nehnul. Nevim, jestli tímhle šetřil čas, nebo nekoukal, ale bylo by to zajímavý.
16.02.2009 (23:23)  
Tak to vypadá, že Kvatro je na odpis... :-(
Registrierter Benutzer medd 
16.02.2009 (23:21)  
Beru, ale také platí, že na hrubý pytel patří hrubá záplata, ne? Fírové, ti drážní a neomylní bozi, si koneckonců začali sami...
16.02.2009 (23:07)  
redaktor >
medd) No pokud bys byl redaktor bulvárního plátku a chtěl něco extra provokativního, pak budiž, ale seriózní média zůstanou objektivní a rozhodně nebudou dělat nepodložené soudy a provokovat bulvárními prohlášeními
16.02.2009 (23:06)  
Metoda, že se vlak vypraví proti "stůj" a vlak si dojede před návěst a vyčká "volno" se často praktikuje při křižování kdy vlak před návěstí čeká než přijede vlak z druhé strany aby mohl hned odjet a nemuselo se zdržovat s vypravováním až když přijede druhý vlak, ale tam kde se toto provádí tak fírové o tom velmi dobře vědí a navíc jim to výpravčí chodí osobně hlásit že mu dávají volno, ale u návěsti si musí vyčkat "volna" třeba u nás se toto provádí a funguje to dobře. Ale jak sem psal níže prioritní pro opuštění stanice je odjezdová návěst, volno od výpravčího je až na druhém místě.

A nemusí se náhodou počkat, dle předpisů, na křižující vlak a zkontrolovat, jestli dojel "celý," tj. jestli má v pořádku končáky...?
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko