..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
17.02.2009 (14:19)  
mazuták: proč by strojvedoucí a průvodčí neměli vyběhnout z kabiny (a zavazadlového oddílu, protože jinak by je cestující nemohl vidět)? Není žádný předpis, který by zakazoval zachránit si život.
registrovaný uživatel myrha  mail  
17.02.2009 (14:10)  
mazuták: to je pravda, podle fotek a polohy dveří je zavazadlový prostor kvatra hned za bouranou kabinou. U těch dveří jsem často sedával.. (jsou tam 2 sedadla). Snad se v něm zas brzy projedu :)
17.02.2009 (13:47)  
Pro všechny. Podle reportera Mladě fronty dnes který seděl v motorovém voze těsně před nárazem vyběhli z kabiny strojvůdce průvůdčí čímž by došlo k hrubému porušení předpisu čd.Otázka je zda nebyly v zavazadlovém prostoru.To by ovšem mělo objasnit vyšetřováné.Viz server noviny Mladá fronta dnes.
17.02.2009 (13:27)  
Taz:Tak nás odborně poučte,jak velký skok v zabezpečení je rozdíl mezi původním zabezpečovačem a Ls 90? To,že ho musím mačkat při rychlosti větší než 120 km/h i při svícení žlutého světla? Nebo to,že nemusím mačkat při svícení mezikruží do rychlosti 40km/h ?
Jiné rozdíly ve funkci VZ se za těch 50 let neudály.
registrovaný uživatel Racek 
17.02.2009 (13:17)  
josef novák, Chikatetsujin: "veškeré úsilí v zab. zařízení ..." - ETCS z Prahy do Břeclavi má být v roce 2011, do Dolního Žlebu 2013, pak další tratě. Problémem budou spíš nekompatibilní vozidla ...

zl-driver, Jiří Průša: někde už psali, že to tak bylo - pro 3116 bylo postaveno a ten druhý vlak mu to projetím shodil. Že si nevšiml řezání výhybky, to mne taky překvapuje, ale na druhou stranu je pravda, že přes akcelerující kvatro by se dal přeslechnout i menší jaderný výbuch ;-)
17.02.2009 (12:53)  
Taz: Ano, systém LS totiž je z 60. let. Dramatický rozdíl. Pravda, později byla přepracován na LS 90, ale princip zůstal stejný. Na dnešní poměry zabezpečovací techniky skutečně zastaralý - v podstatě jej nelze chápat v pravém smyslu pojmu vlakový zabezpečovač, protože nemá kontrolu rychlosti a strojvedoucí může snadno jeho obejít.

Ovšem ECTS, kde je mu konec. Koridory přibývají a zabezpečení se buduje pořád původní.
17.02.2009 (12:41)  
K otázce proč vlak 3116 stál u vjezdového návěstidla. Měl-li vlak 3116 dovolen vjezd do stanice tak ve chvíli kdy vlak 3101 projel odjezdové návěstidlo a obsadil(případně rozříznul) výměny na odjezdové zhlavý došlo ke zrušení podmínek pro návěst dovolujucí jízdu na vjezdovém návěstidle a to se přestavylo na "Stůj".Jet 3116 o něco dříve nebo 3101 odjet o něco později pravděpodobně by došlo ke srážce někde v záhlavý stanice s horšímy následky,protože oba vlaky by byli v pohybu.
registrovaný uživatel taz 
17.02.2009 (12:20)  
josef Novák, vy to velmi zjednodušujete,
jen informuje o návěsti na dalším návěstidle - to není tak docela pravda,
a např. nejnovější výkřik techniky - LS 90 rozhodně není z 50-tých let...
Podobné laické poznámky my velmi připomínají komentáře z novy nebo blesku...
17.02.2009 (11:51)  
Nevím jestli už se někdo předemnou zajímal, proč ten vlak stál u vjezdového návěstidla? Nebo jenom přiježdějící "kvatro" viděl a stihnul zastavit? A pokud byla postavená cesta pro vlak do stanice, to strojvedoucí nepozná, že projel vyhýbku násilím? Vím o tom, že v tom to směru to jde bez vykolejení, ale opravdu to je tak lehké?
17.02.2009 (11:23)  
Příčinou bude selhání lidského faktoru,protože člověk je omylný.Strojvedoucí,na kterém je většina zodpovědnosti nemá narozdíl od výpravčích,nebo signalistů žádné zabezpečovací zařízení.Jediným zařízením je "živák",který kontroluje,zda strojvedoucí není mrtvý,nebo neusnul za jízdy.Stejně jako Výpravčí dělali chyby a proto mají staniční a traťové zab.zařízení,pomohlo by funkční zab.zařízení na lokomotivu,které by stejně jako výpravčímu neumožní postavit vlak.cestu na obsazenou kolej,nedovolilo lehce projet návěstidlo v poloze "stůj".
Jenže veškeré úsilí v zab. zařízení(nové releové zab.zař.,elektronická stavědla) se budují jen pro zabezpečení jízdní cesty.Na lokomotivách stále funguje jako největší výkřik techniky vlak.zabezpečovač z 50.let minulého století,který jen informuje o návěsti na dalším návěstidle(na většině tratí degradován jen jako "tlačítko bdělosti").
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko