..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
Registered user DJ 
17.03.2009 (17:03)  
AD 6360: Nepleťte dohromady peníze na infrastrukturu (SŽDC) a peníze na regionální dopravu. Myslím, že krok to není příliš rozumný, že má spoustu úskalí.

A to, že některé lokálky jsou minimálně z hlediska osobní dopravy úplně na nic, to snad není politický problém, ne?
17.03.2009 (17:01)  
A Jéje! Jak je vidět, tak rozumný počin ČD si okamžitě naší milí Railfans vyloží jako správný krok k likvidaci jejich nenáviděných lokálek! Taky si občas říkám, že už aby to bylo, aby si naši "stínoví" železniční experti konečně uvědomili, že se jedná o politický problém ... Peněz je dost přátelé a nejvíc jich je pro*ebáno na koridorech ...
Registered user optus 
17.03.2009 (17:00)  
ČD by se měla vrhnout především na zkvalitnění železniční dopravy. Nemá peníze na pořízení nových vozů, hnacích vozidel...
Nicméně, koncept, kdy ze zastávek příměstských linek v návaznosti na vlaky odjíždějí autobusy a rozvážejí lidi do okolních míst funguje například u protinožců, kde jsem jej mohl na vlastní kůži vyzkoušet :)
17.03.2009 (17:00)  
FRK: Abychom drahám nekřivdili, mohli by sehnat místo dvanácettrosek jejich dokonalejší variantu aka TAZ 1500 :-) Také by dobře posloužily tzv. babosedy...
Registered user DJ 
17.03.2009 (17:00)  
JK: Ne, neměl by. Není k tomu důvod. IN-Gold je komerčním produktem jednoho z dopravců. Ten dopravce už na té trase nejezdí, tak tam holt nelze využít jeho produkt.
Registered user DJ 
17.03.2009 (16:59)  
Mimochodem - ještě mě napadlo, že za tarif ČD jezdí už dlouhou řádku let bus ČSAD Plzeň mezi Mladoticemi a Kralovicemi. To jen kdyby někdo tvrdil, že aby v nějakém autobusu platil tarif ČD, tak musí jít o bus ve vlastnictví ČD.
17.03.2009 (16:57)  
Ale měl by, když nahrazuje vlak.
17.03.2009 (16:57)  
Chtělo by to se po Polsku poohlédnout po vozidlech NISA a ŽUK a možná i v Česku by se našla nějaká ŠKODA 1203. Všechny tyto minibusy by velmi dobře ladily s MV ř. 810, jak stářím, tak vzhledem a i pohodlím, o hlučnosti nemluvě. Bylo by škoda, kdyby České dráhy vybočovaly ze streotypů. FRK
Registered user DJ 
17.03.2009 (16:56)  
JK: Samozřejmě, že vám takovou komerční nabídku Českých drah neuzná. Myslel jsem jednotné jízdné, nikoliv tarif ČD.
17.03.2009 (16:55)  
DJ: Fakt? Takže mi autobusák do Pohořelic uzná Gold?
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko