..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
17.03.2009 (17:26)  
Ale budou se rušit. Ne sice hned, ale za dva za tři roky ano.
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:25)  
Zadn trate se rusit nebudou. Akorat misto vlaku bude jezdit autobus. Stejne jako kdysi misto koni prisel zelezny or...

Neni mi jasny, proc bych mel brecet... Brecim spis ted, kdyz na drahe zeleznicni trati jezdi jeden vlak s 10 lidma co hodinu. Je to stejny jako postavit dalnici kvuli tomu, aby po ni jezdilo 10 kamionu za den a v kazdym z tech kamionu bylo pet kilo jablek...
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:23)  
Jinak jasna vyhoda je v te vlastni NAD. Jenze na druhe strane... Kdyz ty autobusy budou jezdit i normalni trasy, tak potom na NAD se budou muset nejak stahnout (to asi tezko) nebo budou potreba zalohy. Zalohy ale vyjdou dost draho.
Potom jedine snad, ze by ty busy vyclenene pro NAD nemely sva depa, ale kolovaly by po republice dle potreby (resily by teda jenom planovane vyluky, ne havarie). Ale tohle by treba mozost byla. V zime by pak mohly vozit lidi na hory...

(zde to mimoradne nemyslim jako ironii:)
17.03.2009 (17:21)  
Další trubec který se raduje z rušení tratí.
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:18)  
Jindra Kutnohorský - doufam, ze to likvidace bude. Stejne jako parni lokomotivy zlikvidovaly konesprezku...
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:17)  
1. Ten autobus (na snimku) je cast planovane flotily, kterou chystaji nasadit? (jako byla by myslim chyba, aby autobusy byly v kontrastu s vlakama:)

2. Jsem jedinej, kterej ma pocit, ze tahle newska je v kontrastu s napr. opravou trate do Slavonic?

3. Jsem zdav, jak nekteri mistni militantni pomatenci tedka budou hajit vlacky a nic nez vlacky (resp. nic nez CD), kdyz do autobusu bude delat aji vlackova firma:-))
17.03.2009 (17:15)  
Tož doufejme, že těch zastavených lokálek bude co nejméně.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:12)  
JK: Obojí (zastavení provozu na lokálkách, kvalitní autobusové spojení tam, kam koleje nevedou) měly zajišťovat krajské úřady jako objednatelé dopravy. Ne, že přijdou ČD, a řeknou "tam a tam chceme jezdit, a vy nám budete dorovnávat ztrátu".

Myslím, že na něco takového ty kraje ani nebudou slyšet.
17.03.2009 (17:09)  
Docela by mě zajímalo, jestli budou dráhy autobusovou divizí likvidovat lokálky a nebo jestli tím vytvoří nová spojení tam, kam koleje nevedou.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:06)  
Hele, co kdyby třeba ČSAD Plzeň řekla, že bude provozovat všechny regionální vlaky v kraji? Aspoň by byly zajištěny návaznosti na autobusy! Nijak se to neliší od nápadu ČD.
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko