Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

Stejně tak si myslím, že dvojí přestup ve Zlatých Horách a v Jindřichově by udělal víc škody než užitku. Určitě by nestačil jeden bus, a co třeba cyklisté, kteří by museli dvakrát překládat kola (a to by ještě ten bus musel mít pro ta kola místo).
Jestli jste si nevšiml, tak lokálka do Pohořelic již byla nahrazena busem, a to více než stoprocentně, co se počtu spojů týká. A díky IDS JMK mohou jet lidi busem i vlakem na jednu jízdenku, a není vůbec potřeba mít na to speciální autobusovou divizi od ČD.
Stejně tak i v případě tratě do Hustopečí, kdyby se tak kraj někdy rozhodl.
1. ČD by začínaly od nuly. Nemají zázemí ani řidiče.
2. Jakou by měly jistotu, že za to dostanou od kraje zaplaceno, že si to kraj objedná?
3. Že dnes neexistují návaznosti vlak-bus. A to je vina těch autobusových dopravců? Ne, je to vina těch krajů coby objednatelů dopravy, že to nedokážou zkoordinovat a co hůř, ani se o to nesnaží. (čest výjimkám)
4. I když by bylo jistě příjemné mít i v busu nárok na některou ze síťových jízdenek atd., tak je fakt, že obyčejné jízdné je vyšší než v naprosté většině dnes existujících autobusů. Takže pro většinu lidí by to znamenalo zdražení.
Príma! Tot zpetná prestavba Schuckaphonu na SM11!! Kardinální prispevek k vyuzití nadbytecných M 152!
..no a k tem lokálkám:
asi bychom si pro diskusi mohli stanoviti, co dnes slovem "lokálka" myslíme. V dobe jejich vzniku byla terminologie jedno - jednoznacná, poplatná K.u.K. presné byrokracii. Normativy stavby (sklony, polomery, únosnost, délka stanicních kolejí atp.), byly vzdy urceny podle licence na stavbu a provoz. Dnes (náhodným výberem) lokálkou v preneseném slova smyslu nazýváme nechtene treba Chomutov - Krimov - Vejprty, takto vyznamnou (nákladní) uhlenou dráhu ..... Naproti tomu Praha-Nusle - Modrany byla dle mé povedomosti lokálka..... A nenechme se mást tím, ze i nekteré trate s "prvotní licencí na trat vyssího rádu, nez lokálka", obsluhují lokálkové sukafony. Sproste receno, trat, na kterou byly od pocátku prideleny stroje vetsí a silnejsí nez 97/310 (a jim výkonove podobné), nebyla lokálka.
Pozvedne nejaký znalec tuto pohozenou rukavici a pokusí se dle (i) soucasného formálního názvosloví a (ii) logiky veci v tom udelat jasno? Nebo "to" necháme bejt, vono "to" zas tak moc nepálí?
Malá připomínka k ,,tenzor":nevím,nakolik jste obeznámen s tarify ČD,takže si dovolím připomenout,že pokud někdo pojede v kombinaci-vlak ČD+autobus ČD bude se jízdné počítat za CELÝ úsek,tj.čím dále tím levnější cena za 1 km,aspoň do vzdálenosti 120km. Dále slevy na traťovky a podobné produkty pochpoitelně budou i u autobusu ČD.
Třeba v Rakousku jsem měl možnost ozkoušet prakticky. Od stanice Imst-Pitztal jezdí OBB Postbus +/- každé 2 hodiny až pod patu Pitztalského ledovce, který váže na EC od Innsbrucku. A i opačně!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











