..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (16:51)  
aron: Ze Starkoče do Náchoda rozhodně vlakem, a ne jen do Náchoda, ale až do Broumova!
Stejně tak si myslím, že dvojí přestup ve Zlatých Horách a v Jindřichově by udělal víc škody než užitku. Určitě by nestačil jeden bus, a co třeba cyklisté, kteří by museli dvakrát překládat kola (a to by ještě ten bus musel mít pro ta kola místo).

Jestli jste si nevšiml, tak lokálka do Pohořelic již byla nahrazena busem, a to více než stoprocentně, co se počtu spojů týká. A díky IDS JMK mohou jet lidi busem i vlakem na jednu jízdenku, a není vůbec potřeba mít na to speciální autobusovou divizi od ČD.
Stejně tak i v případě tratě do Hustopečí, kdyby se tak kraj někdy rozhodl.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (16:48)  
Já si myslím, že tento nápad má tolik úskalí, že bude velmi těžké až nemožné jej realizovat.

1. ČD by začínaly od nuly. Nemají zázemí ani řidiče.

2. Jakou by měly jistotu, že za to dostanou od kraje zaplaceno, že si to kraj objedná?

3. Že dnes neexistují návaznosti vlak-bus. A to je vina těch autobusových dopravců? Ne, je to vina těch krajů coby objednatelů dopravy, že to nedokážou zkoordinovat a co hůř, ani se o to nesnaží. (čest výjimkám)

4. I když by bylo jistě příjemné mít i v busu nárok na některou ze síťových jízdenek atd., tak je fakt, že obyčejné jízdné je vyšší než v naprosté většině dnes existujících autobusů. Takže pro většinu lidí by to znamenalo zdražení.
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (16:47)  
JK: Jistěže by byla nejlepší normální trať přímo do Náchoda, ale jestli tam stačí na os 810ka, tak to ať tam radši jezdí bus, jestliže 810ka nepostačuje, tak beru zpět.
17.03.2009 (16:45)  
Arone, to snad nemyslíte vážně s tím nahrazováním trati Starkoč - Náchod busem!
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (16:39)  
Myslím lokálky typu Šakvice-Hustopeče, Vranovice-Pohořelice, Hrušovany-Hevlín, MB-Jemnice, Opava-Sv. Heřmanice, Starkoč-Náchod,Dívčice-Netolice apd.
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (16:35)  
Nápad to je dobrý, jen to tady už dávno mělo jezdit, a jen to dobře zrealizovat, na výluky ať si najímaj dopravce a svoje busy využívaj jinak. V prvé řadě by měli nahradit lokálky kde celej den po celej rok stačí jedna 810ka, dále udělat návozy jako například dole zmiňovaná TU-Pec a podobně.U os na trati 292 by mohli nahradit peáž bus linkou Zlaté Hory-Jindřichov, a určitě je po celé republice spoustu vhodných míst, kde by se Busy využili a v relaci ČD by byly výhodnější než od jinýho dopravce, nakonec pro začátek by sy mohli ČD busy najímat i s řidičem.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.03.2009 (16:35)  
2 George Courser:

Príma! Tot zpetná prestavba Schuckaphonu na SM11!! Kardinální prispevek k vyuzití nadbytecných M 152!


..no a k tem lokálkám:

asi bychom si pro diskusi mohli stanoviti, co dnes slovem "lokálka" myslíme. V dobe jejich vzniku byla terminologie jedno - jednoznacná, poplatná K.u.K. presné byrokracii. Normativy stavby (sklony, polomery, únosnost, délka stanicních kolejí atp.), byly vzdy urceny podle licence na stavbu a provoz. Dnes (náhodným výberem) lokálkou v preneseném slova smyslu nazýváme nechtene treba Chomutov - Krimov - Vejprty, takto vyznamnou (nákladní) uhlenou dráhu ..... Naproti tomu Praha-Nusle - Modrany byla dle mé povedomosti lokálka..... A nenechme se mást tím, ze i nekteré trate s "prvotní licencí na trat vyssího rádu, nez lokálka", obsluhují lokálkové sukafony. Sproste receno, trat, na kterou byly od pocátku prideleny stroje vetsí a silnejsí nez 97/310 (a jim výkonove podobné), nebyla lokálka.

Pozvedne nejaký znalec tuto pohozenou rukavici a pokusí se dle (i) soucasného formálního názvosloví a (ii) logiky veci v tom udelat jasno? Nebo "to" necháme bejt, vono "to" zas tak moc nepálí?
17.03.2009 (16:22)  
Pan Jančura si může říkat co chce,i když v době,kdy ze zprostředkovatelny práce pro služky dělal dopravní firmu to také nikdo jedovatě neglosoval.
Malá připomínka k ,,tenzor":nevím,nakolik jste obeznámen s tarify ČD,takže si dovolím připomenout,že pokud někdo pojede v kombinaci-vlak ČD+autobus ČD bude se jízdné počítat za CELÝ úsek,tj.čím dále tím levnější cena za 1 km,aspoň do vzdálenosti 120km. Dále slevy na traťovky a podobné produkty pochpoitelně budou i u autobusu ČD.
17.03.2009 (16:05)  
Exkluzivní foto prvního autobusu Českých drah:

http://galerie.autorevue.cz/data/542/Karosa810.jpg
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.03.2009 (16:01)  
Já tohle jednom vítám. Třeba v Krkonoších absolutně chybí koordinace. Chtělo by to v Trutnově bus s 10 min přestupem směr Pec pod Sněžkou / Pomezní Boudy, který by vázal na přímé rychlíky od Prahy a opačně. Ve špičce nebo o víkendu v zimním období by se to mohlo zahustit i na některé Os od/na Jaromeř.

Třeba v Rakousku jsem měl možnost ozkoušet prakticky. Od stanice Imst-Pitztal jezdí OBB Postbus +/- každé 2 hodiny až pod patu Pitztalského ledovce, který váže na EC od Innsbrucku. A i opačně!
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko