..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (17:41)  
DJ: Souhlasím s Milovicema a prodloužit to inteligentně na MB.(včera bylo pozdě)
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:40)  
Vousac - prosim jeden duvod, proc by firma mela na pozice ridicu preskolovat vlastni lidi... Kdyz jako hotelier koupim aerolinky, tak taky budu kuchare posilat na kurzy pro piloty? Na trhu nejsou nezamestnani ridici (kteri uz papiry maji)?
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:39)  
aron: Odpovím také - do Milovic, ale tam je právě potřeba prodloužit rameno od Prahy; a možná do Hustopečí, kam by se třeba dalo rozdělit rameno Brno - Šakvice - Hustopeče (zastávkový vlak) a Brno - Šakvice (všechno projíždět) - Břeclav (zastávkově).

Bohužel by ale bylo potřeba, aby ty tratě byly elektrizované, což nejsou.
registrovaný uživatel M 
17.03.2009 (17:38)  
DJ - no konkurenceschhopna mozna. Ale je to alternativa, kdyz trat vede podel silnice vicemene?
Ty komba 810+Btax lze prevest na silnici (autobusy v polovicnich intervalech), aniz by se to na silnici nejak projevilo. Druha moznost - vsechno ze silnice hodit na koleje tady realna neni...

Kutna - genialni spis je mit ty 5 km lokalky. Je to stejne genialni jako jezdit 200 metru dieslem pro dva rohliky...
(Pokud je nekde lokalka, kde osmivozove vlaky jezdi co 15 minut, tak se ji omlouvam)
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (17:37)  
JK: Nejde o délku,ale ukaž mi tak krátkou lokálku, kde by to levnější a v mnoha případech rychlejší autobus nevyjezdil.
17.03.2009 (17:36)  
Ano,všechno je možné a všechno je v lidech. Jinak úplně nový autobus je několikanásobně levnější než železniční vůz,navíc se vyrábí v Česku. Organizaci bych viděl-můj soukromý názor-takto:autobusovou divizi již dále nedělit ani nezprznit outsourcingem. Z předstihem si vybrat a přeškolit dosavadní zaměstnance na řidiče autobusů,co nejvíce využít stávající opravárenskou základnu a vlastní provoz organizovat v depech a jejich služebnách,hlavně přidělit autobus konkrétním řidičům,to je základ. Při dlouhodobých výlukách využívat svoje(myšleno ČD) autobusy,tím se vyřeší i problém komerčního odbavení při výlukách. Myslím,že by se našlo dost řidičů ČD,kteří by se svými autobusy toto dokázali zajistit i za cenu jistého osobního diskomfortu. A na pravidelnou dopravu (náhradu vlaku) nasadit stálé řidiče s přidělenými autobusy,to je nejlevnější. Nebát se nekonvenčních způsobů jak provozu(příkladem budiž odbavení pomocí POP bez obtěžujícího a zbytečného odvodu tržeb každý den),tak i údržby.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:34)  
JK: Pokud ta trať nemůže být součástí delšího ramene, tak to je docela logické, protože i ten jeden vůz ujede za den docela málo kilometrů a takříkajíc si na sebe nevydělá. Zato autobus může ujet nejen těch pár km, ale může pak jet i tam, kam koleje nevedou.
17.03.2009 (17:31)  
Geniální myšlenka. Bezohledně rušit tratě jen kvůli délce.
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (17:29)  
Na pětikilometrových lokálkách, bych zastavil vlakový provoz ihned, je to jen vyhazování peněz! A divím se objednavatelům, že je to nenapadlo dřív říct si o nějakou alternativu buďto od ČD nebo od někoho jinýho.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:27)  
M: Já myslím, že když na trati č. 227 zmizí tou opravou pomalé jízdy, tak ta trať (aspoň v úseku do Dačic) může být dobře konkurenceschopná silnici.

Jsou desítky daleko beznadějnějších tratí.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko