Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

Bohužel by ale bylo potřeba, aby ty tratě byly elektrizované, což nejsou.
Ty komba 810+Btax lze prevest na silnici (autobusy v polovicnich intervalech), aniz by se to na silnici nejak projevilo. Druha moznost - vsechno ze silnice hodit na koleje tady realna neni...
Kutna - genialni spis je mit ty 5 km lokalky. Je to stejne genialni jako jezdit 200 metru dieslem pro dva rohliky...
(Pokud je nekde lokalka, kde osmivozove vlaky jezdi co 15 minut, tak se ji omlouvam)
Jsou desítky daleko beznadějnějších tratí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











