Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

2)myslím si, že by to spíše mělo fungovat jako sběrné spoje, které ukončí jízdu v nejbližší stanici ČD.
3)Chtělo by to jiné tarify než mají ČD, protože např. v okolí Prahy by za žádnou cenu nemohly konkurovat MHD
Tak to je můj okrajový názor, kterým by se podle mého měli řídit lidé z vedení drah.
tradičně vzniknou nějaké studie, ty se budou s humbukem prezentovat, propaganda pojede na plné obrátky a po čase (až bude potřeba přistoupit od slov k činům) to celé zase utichne- "objektivní důvody" se vždycky najdou.
No, hlavně že když se něco takového v podstatě děje s vizí Radima Jančury a jeho dálkovými vlaky, tak se příznivci ČD smějí, že ten člověk vede jen plané řeči. :-) Ale samy ČD na tom často nejsou o nic lépe.
Jinak se můžeme shodnout na tom, že dobrý nápad to je, akorát není za daných poměrů mnoho prostoru pro jeho realizaci. Věštím, že tradičně vzniknou nějaké studie, ty se budou s humbukem prezentovat, propaganda pojede na plné obrátky a po čase (až bude potřeba přistoupit od slov k činům) to celé zase utichne- "objektivní důvody" se vždycky najdou.
Jako spojení nějakých významnějších oblastí a pro delší vzdálenosti je tak jako tak lepší vlak, a pro vyloženě regionální obsluhu, kde postačí bus (byť tam vedou koleje), si kraj raději objedná takového dopravce, který bude mít průhlednější vyúčtování nákladů, tržeb a z toho vzniklé ztráty.
K tomu, jestli by se mohli dosavadní železniční zaměstnanci přeškolit na řidiče - třeba by do toho šli, když by si uvědomili, že jinak přijdou o práci, a uplatnění v oboru asi neseženou. Anebo by mohli na protest proti propouštění hrozit stávkou, to je jiná možnost...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











