Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

Dle mého názoru patří budoucnost dopravcům , kteří umí oboje.Jak železniční dopravu , tak i silniční dopravu. Když vezmete nákladní dopravu a spediční firmy , vždy jsou na tom lépe ty firmy, které umí zajistit přepravu zásilky jak po železnici , tak i po silnici. Dokáží třeba navíc zákazníka přesvědčit , aby některou zásilku nepřepravoval po silnici , když třeba v tom daném případu je lepší železnice a naopak.
Každopádně pro objednatele přeprav , pokud budou umět poskytnout i silniční dopravu budou ČD zajímavějším partnerem. Udělat výběrové řízení s tím , že si vyberu 2-3 partnery v rámci celého kraje je vždycky lepší , než , že si jich vyberu velké množství. Komunikovat se dvěmi je lehčí , než komunikovat s patnácti.
A firem , které budou dělat všechno , začne přibývat. Arriva už vlastní několik silničně dopravních podniků a brzy vstoupí na železniční trh. Tam plánuje vstup i Jančura.
Navíc rýsuje se zde potenciál obrovské dopravní megasítě ČD , kde budou zajištěny přestupní vazby třeba i mimo kraje , jednotný tarifní systém , umožňující jízdu přes celou republiku s přestupy mezi busy i vlaky s jednou jízdenkou
Ty Slavonice jsem myslel tak, ze silnice bude vyuzivana urcite (vsechno se na koleje nepredela), ale koleje vyuzivane byt nemusi (tech par vlaku na silnici prejit muze). O duplicitnich hromadnych prostredcich to neni (i kdyz je to urcite pravda taky).
Proste kdyz ja i soused jdeme na nakup a ja toho budu mit plny auto, zatimco soused jde pro dva rohliky, tak mne ty jeho rohliky nevytrhnout ani hmotnosti a ani cenou. Soused by se ale pod mym nakupem prohnul festovne:-)
Ale při takovém úhlu pohledu, který bereš ty, tak samozřejmě ani ten jeden bus za půlhodinu provoz nijak výrazně nezvýší.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











