..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
17.03.2009 (17:48)  
naroznej - URCITE. A ja osobne bych se nebal ani nejakych "alianci" s nejakyma autobusakama. Ze by si navzajem uznavali a prodavali jizdenky. Uplne v pohode. Takze klidne i tou formou "outsourcingu". Takovy maly jakoby Zikmundovsko-svycarsky system:-)
Registrierter Benutzer aron 
17.03.2009 (17:47)  
JK:Tak například můžou za jeden tarif navozit lidi na dráhu, za ušetřené peníze z nevyužívaných lokálek se mohou modernizovat vozidla tam kde jsou víc využívaný atd.
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (17:47)  
JK: "Pomůžou" je "dovezou tam, kde bude možný přestup na vlak". Děkuji, chci. Ale nemyslím si, že je potřeba na to mít divizi od ČD, stačí koordinace vlaků s busy, řízená objednateli a koordinátory.
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (17:46)  
Tak mě napadá - když OSŽ zase bude někdy potom vyhrožovat stávkou, tak to bude znamenat vyhrožování stávkou i u těch autobusů ve vlastnictví ČD?
17.03.2009 (17:46)  
Pomůžou je co nejvíc zlikvidovat a omezit. Díky, ale tohle nechci.
Registrierter Benutzer aron 
17.03.2009 (17:44)  
JK: A proč? Ty autobusy mohou drahám jedině pomoct.
17.03.2009 (17:42)  
Já považuji tento krok vedení ČD z mé strany za očekávaný a správný.
Dle mého názoru patří budoucnost dopravcům , kteří umí oboje.Jak železniční dopravu , tak i silniční dopravu. Když vezmete nákladní dopravu a spediční firmy , vždy jsou na tom lépe ty firmy, které umí zajistit přepravu zásilky jak po železnici , tak i po silnici. Dokáží třeba navíc zákazníka přesvědčit , aby některou zásilku nepřepravoval po silnici , když třeba v tom daném případu je lepší železnice a naopak.
Každopádně pro objednatele přeprav , pokud budou umět poskytnout i silniční dopravu budou ČD zajímavějším partnerem. Udělat výběrové řízení s tím , že si vyberu 2-3 partnery v rámci celého kraje je vždycky lepší , než , že si jich vyberu velké množství. Komunikovat se dvěmi je lehčí , než komunikovat s patnácti.
A firem , které budou dělat všechno , začne přibývat. Arriva už vlastní několik silničně dopravních podniků a brzy vstoupí na železniční trh. Tam plánuje vstup i Jančura.

Navíc rýsuje se zde potenciál obrovské dopravní megasítě ČD , kde budou zajištěny přestupní vazby třeba i mimo kraje , jednotný tarifní systém , umožňující jízdu přes celou republiku s přestupy mezi busy i vlaky s jednou jízdenkou
Registrierter Benutzer M 
17.03.2009 (17:42)  
DJ - jo, Brno-Sakvice-Hustopece by bylo v pohode. Bohuzel, co nasi genialni predci pred lety zaseli, to ted sklizime a obavam se, ze zmena je takrka nemozna (prinejmensim plati, ze za blbost se plati:-((

Ty Slavonice jsem myslel tak, ze silnice bude vyuzivana urcite (vsechno se na koleje nepredela), ale koleje vyuzivane byt nemusi (tech par vlaku na silnici prejit muze). O duplicitnich hromadnych prostredcich to neni (i kdyz je to urcite pravda taky).
Proste kdyz ja i soused jdeme na nakup a ja toho budu mit plny auto, zatimco soused jde pro dva rohliky, tak mne ty jeho rohliky nevytrhnout ani hmotnosti a ani cenou. Soused by se ale pod mym nakupem prohnul festovne:-)
17.03.2009 (17:42)  
Podle toho co je tu fandů do autobusů by chtělo tyhle stránky přejmenovat na buspage.
Registrierter Benutzer DJ 
17.03.2009 (17:41)  
M: To by možná odvezly, na druhou stranu by se při určitém přístupu objednatele daly zrušit souběžné busy v trase Telč - Sedlejov nebo Třešť - Kostelec - Jihlava.

Ale při takovém úhlu pohledu, který bereš ty, tak samozřejmě ani ten jeden bus za půlhodinu provoz nijak výrazně nezvýší.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko