..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.03.2009 (18:16)  
Opět další aktualita, která je zcela o ničem. Celé je to jedna z mnoha mediálních bublin, kterými ČD v poslední době častují veřejnost, aby zakryly vlastní narůstající potíže. Na 95% z celého podniku totiž nic nebude...
Ne, že by nebylo rozumné provozovat "pod jednou střechou" jak vlaky, tak autobusy, v okolních vyspělých zemích se to tak dělá (Postbus v Rakousku, Postauto ve Švýcarsku, řada dceřiných autobusových společností DB v Německu...), nicméně nejsou 30. léta, nýbrž 21. století. Takže pokud by to dráhy myslely vážně, musely by nejdříve nakoupit dostatek autobusů z vlastních zdrojů (které nemají), potom se zůčastnit VŘ, které kraje vypisují na dopravní obslužnost ve veřejném zájmu, to vyhrát (= nabídnout nižší cenu a/nebo vyšší kvalitu než konkurence) a pak můžou začít jezdit. O tom, kam přesně ovšem rozhodují kraje, nikoliv ČD. Nevelmi reálná perspektiva- tolik volných zdrojů prostě ČD nemají a v krajích jsou silní a osvědčení dopravci. Taky můžou ČD jít do obchodního rizika, ale to by byl velmi rychlý a efektivní způsob sebevraždy! Komerční linky v regionech téměř nejsou, dálkové lukrativní spoje má obšancované Jančura a to, co zbývá se tak-tak drží nad vodou.
Resumé- nad touto aktualitou nemá vůbec cenu se hlouběji zabývat! Snad kdyby byly k dispozici nějaké přesnější (číselné) údaje, ovšem těch se zřejmě nedočkáme- toto je čirá propaganda...
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (18:10)  
JP: No asi to tak vlastně bude, co se dá dělat. Neuvědomil jsem si všechny souvislosti.

Bohužel jde o jednu z dalších nevýhod železnice - České dráhy to zázemí mají ještě z doby, kdy byly státním podnikem, a konkurence to má takto ztížené...
17.03.2009 (18:06)  
DJ - "není o moc těžší" je relativní. Žel. vozidlo neodstavíte tam, kde nejsou koleje a nemůžete ho nechat stát kdekoliv, servis - buď s každou prkotinou vozíte vozidlo přes půl republiky / Evropy k výrobci nebo postavíte celé vlastní depo, hygiena vyžaduje také speciální prostory, kde uklízet a umývat, v případě poruchy musíte mít spec. vozidla pro odtah... Mikrobus a desiro je trochu rozdíl, autokar a devítivozový rychlík s lokomotivou, to už je sakra rozdíl.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:59)  
naroznej: Tak jo, ale v případě kolejových vozidel to není o tolik těžší, zajistit totéž.
Psal jsem to právě proto, že toto někteří lidé od ČD zpochybňovali.
17.03.2009 (17:55)  
Tak teď říkám - ČD to s těmi autobusy nedokážou, protože pro autobusy nemají žádné zázemí.

Co to je zázemí v silniční dopravě ? Většina kamionových firem žádné zázemí také nemá a fungují. Je zapotřebí akorát nějaká plocha pro odstavení (není třeba zase nějaké obrovské plochy-technika má jezdit a ne stát) a co potřebujete dále? Opravy obstará servis , školení řidičů autoškoly a nic více nepotřebujete. Jo nějaké kanceláře. Ale těch je všude k pronájmu dostatek.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:55)  
aron: Já vím, že neměl. Však říkám, že je špatné, že když se rozhodnou stávkovat kvůli čemukoliv výpravčí, tak je všechno v háji a na železnici se nehne ani kolo, včetně vozidel např. soukromých dopravců, kterým je nějaká stávka ukradená. :-(
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (17:52)  
No doufám, že výpravčí by na busy neměl vliv.Nebyl by žádnej důvod.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:51)  
aron: No jo, když stávkují výpravčí, tak je to celé v háji... To je špatné...
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (17:50)  
Když několik soukromých dopravců říkalo, že chtějí jezdit s vlaky, tak někteří lidé od ČD říkali, že to nedokážou, protože nemají železniční zázemí. Tak teď říkám - ČD to s těmi autobusy nedokážou, protože pro autobusy nemají žádné zázemí.
registrovaný uživatel aron 
17.03.2009 (17:49)  
DJ:OSŽ- To by bylo zajímavý, ale řidič, který nestávkuje může vyjet, ale fíra ne.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko