..: Ústecký kraj chystá kontroly vlaků, Kozí dráhu zatím neoživí :..

Ilustrační fotografie, vagon Bt, foto: manilÚstí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.

České dráhy se kontrol nebojí

vůz BtŘeditel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.

Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven

S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.

Zdroj: ČT24; ilustrační fotografie: manil (vagonWEB)


Adys Poslat mail autorovi | 30.3.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
31.03.2009 (23:51)  
Sharky33: Proč vlaky až do Měcholup projíždějí?
Předpokládal bych, že to je proto, že z těch obcí, co jsou mezi Měcholupami a Žatcem, je lepší, aby do spádového Žatce jezdil autobus, který dojede v Žatci blíže centru, než je přece jen docela odlehlé nádraží.

Podle údajů, které byly uvedeny na oficiálních webech veřejné správy, jde, i když to jsou spěšné vlaky, o vlaky, které platí ministerstvo dopravy (teď myslím ty Sp Lužná - Jirkov, ne vložené Os Lužná - Milostín), takže snad má i samotné MD zájem, aby to nestavělo v každé díře.
registrovaný uživatel waszyn 
31.03.2009 (23:25)  
shark33: to ze to prozizdeji do Mecholup je spis argument podporujici dopr.politiku tohoto kraje. Po letmem pohledu na smerove vedeni teto trati na mapy.cz tomuto reseni tleskam. Jet z techto vesnic do Zatce vlakem je nesmysl(pokud teda clovek napr.nema rezijku:) a cestujici v tom vlaku temito zastavkami nejsou brzdeni. Pokud cirou nahodou nekdo bydli v Luzne a ma teticku v nektere z tech vesnic, ke ktere jednou za pul roku vyrazi vlakem, asi by bylo levnejsi tomuto cloveku zaplatit taxika, nez kvuli tomu nechat stavet ty vlaky,spotrebovavat naftu a drahocenny cas zbylych cestujicich.
registrovaný uživatel JK ml. 
31.03.2009 (23:25)  
pánové jak čtu tuhle debatu.....Může být (ODIS) takové Budišovice - Zátiší (nevím jestli ta víceméně chatařská kolonie dá 500 obyv)neobyčejně šťastná, že má do Ostravy dvouvrstvé spojení (narozdíl od Libouchce) :-) A sice tramvaj + bus a to prosím i o víkendech. S přestupem a krkolomě, ale přece lze dojet i do okresního města což je poměrněpřekvapivě Opava, Ostrava je jaksi okres sám pro sebe.Za to taková nepoměrně početnější Dolní Lhota ležící o 4km blíže Ostravě nemá s Opavou spojení ani jednovrstvé (když nepočítáme jeden školní spoj v kladívka tam, zpět odpoledne nic) ....A tak se tu chcá nechcá integrujeme automobily :-)))Ale jinak vcelku na odis nejde moc nadávat (ale nejde ho ani moc chválit, když např rychlíky a spěšnáky vyloženě v dělnickou dobu Opavou Komárovem (Balakom, Galena = 1000-2000 lidu) svěřepě a léta již projíždí a dělňasové tráví každý den zbytečně o hodinu navíc ve vlacích osobních, ale jinak je ms takt celkem fajn :-)))
31.03.2009 (22:57)  
DJ: Právě proto to píšu, že tam píšeš to "snad". Ono když jede poslední spoj v 18.43 a potom až ráno, tak tomu se opravdu nedá říct, že je to dobrá obslužnost. Taky jsi se nevyjádřil k tomu, že vlaky projíždí až do Měcholup.
registrovaný uživatel happy 
31.03.2009 (18:00)  
A už by bylo konečně na čase, aby se na celou VHD (vlak, bus, MHD) začala vypisovat výběrová řízení. Potom bude systém financí a spojů stabilní. Takovéto každoroční kupčení je naprosto k ničemu a nikam to nevede. Ale to dost lidí, kteří mají moc s tím něco udělat, nevidí
registrovaný uživatel DJ 
31.03.2009 (17:53)  
Ale ještě bych se vrátil k jednomu údaji z článku, a to:
Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.

...tedy ministr v demisi. Ten toho asi moc nestihne.
Navíc - kde by je vzal? Rozpočet je schválen, muselo by se v rámci resortu dopravy brát jinde. A ani jinde se peněz nedostává...
registrovaný uživatel happy 
31.03.2009 (17:51)  
Kozina bezpochyby potenciál má a to nemalý ve srovnání s jinými lokálkami. Problém je ale v tom, že pokud bychom chtěli kvalitně obsloužit území kolem koziny, tak bychom museli jezdit v cca 40 min- 1 hodinovém intervalu (popř. taktu). Ovšem za současných rychlostních dispozic tratě a její propustnosti, je zcela nevhodná pro takto hustý provoz. Proto šel ÚK cestou autobusovou, nehledě na to, že ÚK má nejhustší síť železnic. A ono to vyživovat není zadarmo. Kdyby třeba kraj Vysočina měl takto hustou síť železnic, tak vám garantuju, že by stejně v souběhu jezdil bus a po trati vlak tak 6 krát za den. Tady jde o kvalitní obsluhu území. Nehledě na to, že kraj preferuje v místě dráhy přivaděč.Jinak doporučuji těm, kteří nadávají na ZDO v ÚK, ať zvednou zadky a jedou se podívat jinam, jak taky může vypadat ZDO.
registrovaný uživatel DJ 
31.03.2009 (17:04)  
Sharky33: Povšimni si prosím, že jsem v jednom z minulých příspěvků uvedl, že "snad by tam seděl ještě jeden večerní spoj". Děkuji.
31.03.2009 (16:51)  
DJ: ano ono to vypadá hezky, dvojhodinový takt, ale všechny vlaky projíždějí ze Žatce až do Měcholup. Jo a poslední vlak do Lužné odjíždí už v 18.43. To je taky hezký ne?
registrovaný uživatel waszyn 
31.03.2009 (16:38)  
DJ: asi si to neuvědomuješ, ale mezi zdejšími odborníky je jediným kriteriem kvalitní krajské dopravní politiky s váhou 100% nulový počet tratí se zastaveným provozem. Pokud se přeruší provoz na sebebezvýznamnější trati, rázem je bez ohledu na ostatní opatření hejtman mafiánský podnikatel nesnášící dráhy a ty pak největší nepřítel železnice:)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko